Mooie Spit geworden!
Voor de puristen nog even het volgende:
fvdm schreef:
Het ziet er mooi uit, het breekijzer op de deur ziet er in het rood ook goed uit.
Het breekijzer was in de oorlogstijd zwart geschilderd of helemaal niet. Dat rood is heden ten dage ingeslopen. ***Einde bericht voor de puristen onder ons.***
De 109 is ook mooi geworden - zeker met die dio erbij!
Het volgende is ook voor de puristen onder ons. Met deze Revell kit is het uitkijken geblazen om een historisch correcte model neer te zetten. Een paar voorbeelden:
1) De FuG 16ZY IFF radio en antenne zat er niet op de W.Nr.160717 (een Mtt Regensburg machine) - dat is de antenne onderaan de vleugel.
2) De top cover en de Beule geven de mogelijkheid om een kist met een 030, 040 en 050 neus te bouwen. Voor W.Nr.160717 (030 neus) onderdeel 44 ipv 45 gebruikt worden.
3) Combinatie van luikjes volgend zou dit een Bf-109G-6/U4 moeten zijn. U4 is de af fabriek een machine met een MK108 30mm kanon ipv 151/20 20mm kanon. Dit betekent goed uitkijken dat je de juiste aftermarket cockpit koopt met de juiste canonbreach cover. De kit an sich heeft de juiste onderdelen.
4) W.Nr. 411960 (een Erla machine) was een Bf-109G-6/MW. Hiervoor moeten de luikjes corresponderend met een MK108 installatie dicht worden gesmeerd en luikje voor een MW installatie gegraveerd worden.
Het is wel leuk om te zien dat Revell aan veel onderdelen heeft gedacht dat men zodoende genoeg keuze heeft om alle kanten in de grote wereld van de G-6 uit te gaan. Een G-14 bouwen behoort ook tot de mogelijkheden zo te zien.
***Voor de 109 ook einde bericht voor de puristen onder ons.***