Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 03 jun, 2019 15:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Deze kwam ik tegen op een beurs in Duitsland. Ik heb al wel eerder wat van Special Hobby zien liggen en toen ik de doos bestudeerde leek me dit toch wel interessant. De kit komt inclusief fabric riemen, natuurlijk wat PE dat bij een moderne kit bijna niet mag ontbreken, masks en een grote hoeveelheid resin onderdelen.
Natuurlijk vind ik het nooit genoeg en de cockpit ga ik ook nog opleuken met wat PE van Eduard en, ik vond in de extra's die je bij deze kit kunt aanschaffen ook een mooie piloot. Eentje die uitstapt. Leek me wel leuk en eens wat anders. De decals zijn trouwens sowieso al van Eduard en het is duidelijk dat deze twee Tsjechische bedrijven elkaar ondersteunen en ik kan me voorstellen dat ze ooit helemaal samen gaan.
De onderdelen zien er prima en mooi gedetailleerd uit. De motor is maar heel summier maar daar is ook bijna niets te zien dus dat is prima.

De doos
photo 477467
Grijs plastic
photo 477468
photo 477469
photo 477470
photo 477471
photo 477472
photo 477473
photo 477474
photo 477475
photo 477476
Transparant
photo 477477
Riemen, PE en masks.
photo 477478
Resin onderdeeltjes.
photo 477479
photo 477480
Decals op vier velletjes.
photo 477481
photo 477482
Instructieboekje.
photo 477483
photo 477484
photo 477485
Eduard PE.
photo 477486
Pupke.
photo 477488
photo 477487

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Laatst bijgewerkt door Klaasdebouwer op di 09 jul, 2019 19:48 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 jun, 2019 17:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Succes Klaas-Jan, ziet er veelbelovend uit. En een piloot er bij, nice :D
Volgmodus aan :mrgreen:

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 jun, 2019 21:43 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Nou Klaas-Jan,. maak je borst maar nat.... Prachtige kit met al die extra's. Toch wel jammer dat ze zich met een jantje van leiden van die motor hebben afgemaakt...
Succes!

Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 jun, 2019 11:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
WOW alweer zo'n grote en nog twee figuren erbij.
Ik ga hier weer heerlijk voor zitten, beentjes op tafel een gouden rakker ernaast kom maar op. :D

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 jun, 2019 12:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Mooi ding Klaas, ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken, maar ik vermoed dat dat wel goed komt.

P.S. Ga je die Short nog afmaken?

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 jun, 2019 15:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Gave kist, net als die Mustang.

Ik denk dat dit ook weer een plaatje gaat worden, gezien het eindresultaat van die Mustang.

Wat gaat het worden? Een Engelsman of een Pakistaan?

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 jun, 2019 16:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Bedankt voor de aanmoedigende reacties. :brouw:

@trajanus: Dat van die motor is echt geen probleem. Als je ziet hoe smal die spleet is langs de spinner van de propeller dan zie je er echt heel weinig van. En, je kunt een resin motor bijbestellen maar dat leek me met een uitstappende piloot wat vreemd. (een geopende ammo bak is dat dan wel zeker? :lol: )

@Markie: De stirling staat er nog steeds. Heb de top camo al wel afgemaakt. Ik heb een idee in mijn hoofd van een door zijn pootjes gezakte kist met wat mannetjes er omheen die het stof zeg maar van zich afkloppen. Ik wil sowieso meer dio's gaan maken en dan niet alleen van tanks. Stay tuned :)

@Wolf: Er is ook nog een Indiase versie. Dat specifieke vliegtuig is ook de basis geweest voor deze kit trouwens. Dat is een all metal finish maar ik weet niet of ik dat ga doen. Camo is toch ook wel mooi. Ik heb nog geen besluit genomen.

Maar ik ben al wel begonnen. Er zit wel heel wat braam aan de onderdelen en de pasvorm is niet te vergelijken met die van Tamiya. Maar ja, dan ben je ook wel even verwend natuurlijk. Met wat standaard, snij, schuur, schraap en vijlwerk komt dat allemaal wel goed. De toevoegingen van Eduard zien er prima uit en is dus wat mij betreft een juiste keuze geweest.
Verder kwam ik er achter dat de CA lijm niet direct hecht aan het resin. Heb dat nog niet eerder gezien. Ik moet het gewoon, als ware het normale lijm, even de tijd geven om te drogen. Grappig, en, weer wat geleerd. De stoel is trouwens echt heel mooi. Zelfs de elastieken draad die het rug kussen moet vasthouden is mee gevormd.
Nu ben ik toe aan de eerste verflagen.

Overzicht
photo 477567
Eduard
photo 477565
Stoel
photo 477566
photo 477568
En de rest (en ja ik heb gezien dat ik die voet platen verkeerdom heb geplaatst :lol: Is alweer hersteld.
photo 477569
photo 477570

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 jun, 2019 22:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Kleurtjes erop. Ik heb voor het interieur gekozen voor Limegreen van Mr Hobby. De kleuren die gegeven worden zijn niet helemaal ok trouwens. En helaas had de hobby winkel niet alles dat ik nodig had al kom ik daar wel overheen. Maar, het limegreen is wel een prachtige kleur. Is niet helemaal de interieur kleur van de britten maar komt er dicht bij en na het weatheren moet het helemaal goedkomen. Verder hier en daar wat andere kleurtjes erop. Die stoel blijft maar mooier worden. Ik heb gekozen voor een bruin kussen. De instructies geven zwart aan maar de referenties die ik heb geven allerlei kleuren dus ik heb gekozen voor deze versie. Artistic licence noemen ze dat. :)
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden tot zover. Ik ben best tevreden.

Fotootjes
photo 477698
photo 477696
photo 477697
photo 477699

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 jun, 2019 21:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Cockpitje klaar. Wat een gedoe. Het past niet allemaal zoals zou moeten helaas en vooral het plaatsen van die voetensteunen is lastig. Maar, als het dan allemaal in elkaar zit, dan ziet het er wel weer leuk uit. Van veel ga je maar weinig terugzien denk ik als alles dicht zit maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb nog gedacht aan het toevoegen van bedrading en dat kan nog steeds maar dat zal weinig bijdragen aan het geheel. De fabric riemen zien er wat mij betreft prima uit. Echt een mooie uitvinding en het was echt heel gemakkelijk om te maken deze keer. (begin er een beetje bedreven in te raken zo lijkt het)
Nu komt het lastigste deel en dat is het dichtmaken van de romp. Een van de twee kanten is verbogen maar ik kan pas zien welke kant als ik de vleugels monteer... Veel pas werk dus. En misschien voorzichtig voorbuigen zodat er niet teveel spanning komt te staan op de lijmoppervlakken. En de neus lijkt helemaal niet te passen dus dat wordt nog spannend.

En zo ziet de cockpit er nu uit.
photo 477729
photo 477730
photo 477731
photo 477732
photo 477733

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 jun, 2019 9:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Het ziet er weer keurig uit Klaas. Het enige waar ik mij over verbaas is de snelheid waar jij mee bouwt :) . Ik kijk even niet en er is alweer een cockpit klaar.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement