Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 14:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 18 feb, 2019 22:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Nou, zaterdag de decals opgehaald een zondag begonnen met plakken.

photo 469786

photo 469907

Het zijn niet veel decals, mar het is een hoop werk doordat ze op een doorlopend decalset gedrukt zijn. Dus een hoop knipwerk. En naast doorlopend zijn ze ook doorschijnen zoals jullie kunnen zien... De decals zelf zijn stevig en redelijk dun. Wel heb ik er nog wat Microsol op gekwast en de paneellijnen met een mesje nagetrokken. Ze zitten er daarme mooi op. Alleen dat wit...voor 17 euri had ik wat beters verwacht :cry:

Nu nog de moeilijkste decal, de rode letters op de buik. Dat ga ik aan het einde van de week maar eens doen als ik weer wat zin gemaakt heb.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 feb, 2019 14:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Wauw dat is balen zeg.
Jammer dat die decals zo doorschijnen.
Ga je nog proberen er wat aan te doen, of laat je het zo?

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 feb, 2019 23:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Ow, das effe balen dat ze doorschijnen. Bijtippen lijkt me niet echt een optie. Hooguit nog een setje halen en er overheen plakken zodat het wel helemaal dekt. Ze zien er verder wel heel mooi uit dus ze zijn het echt wel waard denk ik. Vooral na al dat spuitwerk.
Kortom, niet opgeven :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 feb, 2019 8:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Dit is inderdaad geen reclame voor HaHen. De decals doen echter niets af aan jouw werk want de kist ziet er fraai uit. Ikzelf zou het zo laten.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 feb, 2019 20:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Timmie schreef:
Wauw dat is balen zeg.
Jammer dat die decals zo doorschijnen.
Ga je nog proberen er wat aan te doen, of laat je het zo?

Grtz Arjan


Tja, ik heb de mogelijkheden afgewogen. Zoals Klaas aangaf kan ik nog een setje kopen en die eroverheen doen. Dat is wel weer 17 euro. Dat is dan 34 euro voor de decals plus een euro of 4 voor het masker voor een kitje van een tientje. Maar misschien moet ik niet zo denken. De letters zijn nog wel bij te spuiten met een goed dekkende witte verf. maar mijn ervaringen met afplakken over decals is niet goed dus dat durf ik niet aan. Ik zit een beetje in dubio dus. Heeft iemand anders nog andere opties? Misschien wit decal papier op maat knippen en dat eroverheen plakken? Het logo op de staart geloof ik wel, maar de letters schijnen met teveel door.

Bedankt voor de verdere aanmoedigingen Ferry en Klaas. Ik zal zeker niet opgeven. In ieder geval dit weekend verder.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 feb, 2019 20:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Eerst sealen, dan afplakken en de witte kwast er overheen.

René

Overweeg je ook om de verkoper / leverancier hiervan op de hoogte te stellen? Nee heb je, ja kun je krijgen. Dit is inderdaad slechte reclame. €17 euro voor wat decals vind ik al te duur. Moet met een tientje wel ophouden.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 feb, 2019 13:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Tja dit is gebruikelijke hahen kwaliteit het zijn geen screenprint decals en worden in hele kleine oplages door hem zelf geprint..
Ik heb een iets oudere set waar hij het wit apart op drukte omdat het uit een laserprinter kwam..
Misschien kan je hem vragen of hij de witte letters apart kan drukken en op kan sturen!!
Hij heeft bij mij namelijk een keer een dubbele set in het zakje gedaan omdat ik de eerste was die die set bestelde :brouw:
Verders wel een mooie kist geworden in deze kleurtjes 8)

Groetjes, Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 feb, 2019 14:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Ik zou hem ook even aanschrijven, foto erbij.
Gewoon een open vraag aan Hahen, beste, ik krijg bijgaand resultaat en ben een beetje teleurgesteld. Hebt u nog tips hoe ik het beter krijg?

Wie weet?

En mocht dit niets opleveren kun je andere opties gaan overwegen.

Mogelijk is een witte fineliner nog een optie? Er bestaan van het merk Scmincke ook lege fineliners die je met acrylverf naar keuze kunt vullen. Al is het bij alle bijtip werkzaamheden natuurlijk een groot risico dat het in de zwarte outline zichtbaar raakt. Het zijn allemaal rechte vormen. Dat is uit wit decalmateriaa wel strak te snijden. Denk dat dat eigenlijk wel de netste en strakste oplossing kan bieden. Maar zoals het nu is, is het inderdaad ook wat jammer.

Edit;
Niet ter zake doende opmerking weggehaald
.

Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2019 10:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Alleen nieuwe letters lijkt me een goede compromis. Ik wil deze gave kist nu wel graag af zien ook, de kleuren knallen eruit. :brouw:

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2019 14:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
ph-adk schreef:
Alleen nieuwe letters lijkt me een goede compromis. Ik wil deze gave kist nu wel graag af zien ook, de kleuren knallen eruit. :brouw:

Lex


Haha! Nou Les, voor jou dan een voorproefje van de onderkant.


Eerst moest ik het een beetje uitmikken i.v.m. de kleppen van het landingsgestel. Mijn vriendin dacht gelukkig een beetje mee en kwam met het idee van overtrekpapier. Dat het ik vastgeplakt op de buik en met eenpotlood de plek van het landingsgestel nagetrokken. Hiermee heb ik ook meteen de juiste afstand tussen beide bakken.

photo 470482

Er zit 3,3 cm tussen de bakken dus met een liniaal halverwege een paar markeringen gezet en dan een rechte lijn trekken. Dan de lengteas een beetje uitmikken op basis van plaatjes. Dit leek me wel OK.

photo 470484

Gelukkig had ik nog een F-4 in aanbouw waarvan ik de kleppen onder het overtrekpapier kon leggen om zo nog de lijn tussen de twee kleppen te kunnen bepalen. Dan baadt het toch eens om meerdere projecten te hebben lopen :D

Vervolgens een nieuwe nr.11 mesje gepakt en langs de houten liniaal de boel uitsnijden. Terwijl ik dat deed, bedacht ik me dat het mesje weleens in het hout kon gaan. De rest raden jullie al :roll: Dus tochmaar de metalen liniaal van stal gehaald en dat ging prima.

photo 470483

Eén decal voor de kleppen was toch iets te ruim gesneden dus die moest weer in tweeën. Wat overigens ook een beetje vreemd is aan deze decals is dat ze liever hechten aan het mes dan aan het model. Misschien ligt dat echter aan de laklaag.

photo 470485


En daarmee is dan de laatste decal van deze sheet erop gegaan. Gelukkig :!:

Nu ben ik er alleen nog niet over uit of er nog decals van het originele decalsetje op het model moeten. Stencils enzo. Op foto's zie ik die namelijk niet zitten. Maar die zijn van Revell dus die zullen vast minder problemen geven.

Ik ga dhr. Harald Hensel in ieder geval een email sturen of hij mij kan helpen met een vervanging/supplement voor de letters. Ondertussen ga ik verder met de laatste loodjes.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 33 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement