Heb ze opgemeten, en de breedte scheelde 0,1 mm. Wat je ziet is optische vertekening t.g.v. de invalshoek van het propellerblad. Desondenks is de 0,1 mm nu ook weggeschuurd
Verder met de romp. Stukje 0,5 mm plastic trial-and-error (heel veel t-a-e) pas gemaakt op het ontbrekende stukje romp en vastgezet met tape.
Daarna mishandeld met dit martelwerktuig.
De eerste zag er prima uit, maar ik dacht dat het nog beter kon. Een dan is polystyreen hardvochtig, of liever zachtvochtig, want het verfrommeld zichzelf vrijwillig.
Dus een tweede stukje 0,5 mm sheet op maat gemaakt en nu niet te lang doorgezeurd, maar toen het vrijwel de goede U vorm had opgehouden. De rest van de romp heeft geen last van de hitte, want daarvoor is het plastic te dik (grotere warmtecapaciteit). Bovenaanzicht op de romp geplakt en de omtrek van de cockpitopening aangeboord.
Daarna netjes uitgesneden en ziehier het resultaat. Overgebleven onregelmatigheden kunnen na installatie van de cockpit makkelijk met putty en schuren weggewerkt worden.
Om het spul in vorm te houden (met plastic weet je het nooit, dat heeft soms een lang geheugen) twee balkjes van de juiste lengte tussen het cockpitdeel gelijmd. Als die niet in de weg zitten, laat ik ze zo; anders worden ze weggehaald zodra de decoratie op de wanden zit.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.