Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 7:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: RAF F-4 Phantom F.Gr.2
BerichtGeplaatst: do 06 aug, 2015 4:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
"Sapperdeflap, wat is dat nu...???!!!"

Ja mannen, Ruudje had reeds aangegeven dat er een veelvoud aan dozen op de tafel ligt en daar zit deze dus ook bij...! Ook dit Spookje zal niet tot "in den treure" van updates worden voorzien, maar een beetje de gelijke trend van zijn JASDF-broertjes gaan volgen. Kortom, enkel updates met afwijkend foto-materiaal van de diverse werkzaamheden.

En wat doet deze Phantom dan in de RECCE-GB ? Welnu, in tegenstelling tot overige F-4 gebruikers heeft de RAF nimmer een zogenaamde "dedicated Recce F-4" aangeschaft. In plaats daarvan gaven ze de voorkeur aan toestellen zoals de bijvoorbeeld de Canberra Pr.9. Zonder enige twijfel een formidabel Recce-platform, maar wél eentje met een achilles-pees; hij behoort immers niet tot de klasse "Snelle Jelle"...!!! :lol: Mede om die reden heeft de RAF besloten om de F-4 uit te rusten met een zogenaamde EMI Recce-pod. Hiermee kregen ze niet alleen de beschikking over een strategische verkenner (Canberra), maar tevens een tactische verkenner (F-4 F.Gr.2 met EMI). En dat alles is dus een mooi excuus voor deze Spoken-liefhebber om stiekum een RAF-exemplaar langs de commissie te smokkelen. :D

Eventjes schaamteloos van het net geleend:

photo 323369

Voor deze zapper is mijn oog gevallen op een Revell/Hasegawa kloon, en wel deze:

photo 323362

Zoals ik bij de JASDF-spoken reeds heb toegelicht, zijn alle Hasegawa dozen generiek van aard en dus óók deze Phantom zal in grote lijnen een beetje hetzelfde in elkaar geknutseld worden. En wat is er dan verschillend ? Nou, om te beginnen de badkuip:

photo 323361

Daar waar de overige Phantoms allemaal wel iets van zijconsolen in het achterste kantoor hebben, is dat bij deze rakker niet het geval.

photo 323360

In plaats daarvan word de rechter-zijde "afgedekt" door een zij-schot:

photo 323365

En aan de linker-zijde vinden we een zekeringen-kast:

photo 323366

Natuurlijk zijn óók hier de instrument-panelen weer afgestemd op een RAF-variant.

Pilot IP:

photo 323363

RIO/WSO IP:

photo 323364

En mocht het nog niet duidelijk zijn geworden... De hele familie netjes opgelijnd naast elkaar:

photo 323367

De focus zal liggen op de JASDF-familie maar omdat het hele spul samen in dezelfde fabriek word geassembleerd, heb ik goede hoop dat deze ook wel binnen de tijdspanne van de GB zal afkomen.

"Let's see & find out..."

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 aug, 2015 12:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Haha heerlijk, deze heb ik eens gebouwd op 1/72. De ouwe Airfix-kit hiervoor zelfs omgebouwd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 aug, 2015 13:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Flynn schreef:
Haha heerlijk, deze heb ik eens gebouwd op 1/72. De ouwe Airfix-kit hiervoor zelfs omgebouwd!


Laten we hopen dat deze 1/48 rakker eveneens de eindstreep gaat halen. Het fijne aan de RAF-Phantom is dat de camo simpleweg met "hard-edge" kan worden aangebracht, dus ik verwacht dat het allemaal wel goed gaat komen binnen de GB-tijdspanne. "We shall see..."

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 sep, 2015 6:03 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 apr, 2013 20:22 pm
Berichten: 1555
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Weet je vrouw/vriendin/partner/ouders etc. al dat er een uitbouw gaat komen voor al deze spoken ?? :lol:

_________________
N1K1 1:72 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 8#p1045038

Mil Mi-2 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 25&t=51829

KLM Bo105 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 46&t=50937


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 sep, 2015 17:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Vrees niet Michel...!!! Er is reeds een plaatje gereserveerd. :D

Ongelofelijk maar waar, mijn vrouw heeft zowaar zelf ook reeds haar eerste model in elkaar gezet. :D Goed, ik heb hier en daar een klein beetje geholpen met wat aanwijzingen en het aanbrengen van wat PE maar toch heeft ze zo'n 90% zelf in elkaar geknutseld. En dan niet alleen maar een beetje plakken, maar het hele heute-me-teut: onderdeeltjes schoonmaken, detail schilderen, bouwen, schilderen en decals aanbrengen.

photo 327801

photo 327802

photo 327803

photo 327804

photo 327805

photo 327806

Met vliegtuigen heeft ze niet zóveel, maar als ik af en toe een "sexy" vliegtuig voor haar bouw is het allemaal prima. Érg vervelend als je dan een fraaie Tiger F-104 moet bouwen...!!! :lol: :lol: :lol:

De bouw van de kudde F-4's gaat tussentijds overigens gestaag verder. Binnenkort maar eens kijken of ik ergens tijd kan vinden om een update te plaatsen... :oops:

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 sep, 2015 19:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4283
Woonplaats: Bovensmilde
Dus jij hebt laatst ook de Kruidvat geplunderd voor die autootjes, dan heeft je vrouw wat te doen ;)

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 sep, 2015 20:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Nope...

Deze heeft ze reeds geruime tijd geleden gebouwd en uiteraard verdiend mijn charmante wederhelft dan wel een goed doosje. In dit geval Hasegawa en ik kan me niet voorstellen / herinneren dat ik die ooit bij het kruidvat in de grabbelbak heb zien liggen... :(

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement