Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:27 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 03 aug, 2015 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 22:07 pm
Berichten: 498
Woonplaats: almelo
Hallo mensen,

Ik zat bijna het hele jaar in een bouwdip, dit kwam door van alles en nog wat. maar ik ben wel zo nu en dan aan het bouwen geweest aan de B-57G Canberra,
dit is 1 van de 1ste vliegtuigen die gebruik maakte van sensoren en andere systemen om laser geleide bommen te droppen.
dit toestel heeft gediend onder 13th bomb sqadron en tijdens de "tour of Duty"kwamen z\e onder de 8th bomb squadron te vallen in Ubon Thailand.
ze haalden met hun bombardementen boven de Ho-Chi-Mihn trail een nauwkeurigheid van 5 meter. ze werden daar in 1970 actief en beeindigden hun acties in 1972 vanwege dat het te duur was en de toestellen moeilijk te onderhouden waren.

De B-57G is een aangepaste B versie, nadat tussen 1967 en 1968 testen waren uitgevoerd met "low light television systeem uitgeruste B versies, werd het Ok gegeven aan de Firma's Martin en Westinghouse om 16 B-57B om te bouwen naar B-57G's

Martin heeft een "Michael Jackson" (neus aanpassing) uitgevoerd waardoor de low light tv systeem, flir en laser geleidings systeem, dit werd bediend door de man in de achterste cockpit. ze konden 4 LGB's vervoeren

link met info over de b-57g
http://www.joebaugher.com/usaf_bombers/b57_9.html

dit is het stukje muziek Trash men -Surfin Bird
https://www.youtube.com/watch?v=BkGrf2HWQxw


nu foto's. Ik heb al heel wat gedaan in 8 maanden. kist zit al in elkaar en verf zit er op, heeft wel veel schoonheidsfouten.
wat er nog moet gebeuren is , bij tippen van delen, sealen met p+ decals aanbrengen, verweren, LGB's maken en alles tot 1 geheel maken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

groeten christiaan

_________________
Arburatum pro vagina Felix


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 aug, 2015 22:41 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Hoi Christiaan, ik wil geen party pooper zijn ofzo, maar het was de bedoeling dat je pas afgelopen zondag zou beginnen met een gloednieuw iets. Dit model is dus al eerder begonnen (en al af) dus hoort hij hier eigenlijk niet thuis, of je moet nog eentje in de planning hebben om te gaan maken?

Dat buiten beschouwing gelaten is het een leuk model geworden, en ik denk dat iedereen wel weet dat je soms blij bent dat je iets af hebt weten te maken na een bouw dip. Ik hoop voor je dat je deze nu voorbij bent!

Nogmaals, ik wil je niet afbranden, het is leuk dat je aan deze GB denkt met je bouwwerk, maar zo zijn nou eenmaal de regels voor deze groepsbouw.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 aug, 2015 23:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 22:07 pm
Berichten: 498
Woonplaats: almelo
Heico,

Geen probleem. Kan wel wat kritiek hebben. Maarja wie niet waagt, wie niet wint toch?
Mochten jullie deze topic niet (meer) geschikt vinden in de gb verplaats hem maar gerust naar militaire luchtvaart. Ik heb nog wel wat dozen liggen die in vietnam thuis horen. Dus kan altijd met een schone lei starten

groeten christiaan

_________________
Arburatum pro vagina Felix


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 aug, 2015 0:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Ik ben het in de basis wel met Heico eens, maar wellicht is er een "gulden middenweg" in de vorm van "Project gerelateerd topic, refferenties, e.d.".
Slechts een ideetje, uiteraard.

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 aug, 2015 8:52 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
We vinden wel een plekje. :wink:
Het is inderdaad een imposant vliegtuig en hij ziet er mooi gespoten uit. Hij is groot hè!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 aug, 2015 11:52 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Knap model, ik zie deze camo wel graag op een vliegtuig. Ik heb het verslag verplaatst naar de Militaire Vliegtuigen maar ik kan nog wel een paar weken het verwijstopic laten staan zodat de andere deelnemers Viper's verslag kunnen zien. Voor andere groepsbouwen is er wel eens een topic gemaakt waar je gerelateerde maar reeds voor de start afgebouwde modellen kon tonen. Als dat hier ook aangemaakt wordt, dan zouden Viper's eindfoto's daar ook in gekopieerd kunnen worden. Ik heb zelf nog wel een Sheridan en een LVTP die er in zouden passen. Dat is echter een beslissing voor de groepsbouwverantwoordelijken, want ik denk dat heel wat mensen nog oude Vietnammodellen hebben staan, het topic zou snel kunnen aangroeien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 aug, 2015 13:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 22:07 pm
Berichten: 498
Woonplaats: almelo
Mensen,

Bedankt dat mijn topic niet meteen wordt afgeschoten. Onder Militaire vliegtuigen staat hij prima. En bedankt voor een verwijzing daar naar toe.
en zoals werd aangegeven is het misschien wel een optie om "eindfoto's zonder verslag" onderdeel in de gb aan te maken.

verder bedankt voor de reacties op de canberra,het is inderdaad een vrij grote kist.
en de camo is uit de losse pols gespoten.

groeten christiaan

_________________
Arburatum pro vagina Felix


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 aug, 2015 8:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jan, 2014 20:29 pm
Berichten: 1525
Niet mijn interessegebied, maar wel bijzonder knap gespoten.

F

_________________
Doe mee met de Aeronautica-GB! Klik hier!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 aug, 2015 9:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Wat een schitterende lelijkerd zeg....Ik heb deze ook in 1/72 (alleen met fijne opliggende panellines :( ) en vind hem in die schaal al groot.
Wat zijn de afmetingen?

Zeer knap gespoten zeg...zo uit de losse pols. Welke kleurnummers heb je eigenlijk gebruikt?

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 aug, 2015 10:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 22:07 pm
Berichten: 498
Woonplaats: almelo
Friso en Barry,

bedankt voor de complimenten. her en der heb ik de camo wel met de kwast wat bijgewerkt, na het spuiten.

Barry: afmetingen zijn: Lengte ong. 45cm breedte ong. 42cm

dit zijn de kleurnummers:

bruin: lifecolor RLM79
lichtgroen: tamiya xf28 + xf58+ xf2
donkergroen: lifecolor RLM71

en de kleuren wat oplichten met wit om wat verwering in de verf te creëren

groeten christiaan

_________________
Arburatum pro vagina Felix


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement