Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 29 jun, 2015 4:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Plaksel-vrinden !!!

Hiermee presenteer ik graag mijn derde projectje van mijn beoogde JASDF Zappers. Voor wat betreft de introductie van dit project kan ik het redelijk kort houden. In mijn voorgaande topic’s heb ik reeds iets verteld over de RF-4E en de RF-4EJ, en dus is jullie hopelijk tussentijds wat meer duidelijk geworden over de diverse Recce-Phantom’s zoals die door de JASDF worden gebruikt. In dit topic gaan we eens kijken naar het derde exemplaar:
de RF-4EJ “KAI”.

Zoals reeds aangegeven besloot de JASDF in 1992 om haar Recce-vloot uit te breiden met en aantal F-4EJ’s. Onder deze toestellen bevonden zich tevens een aantal zogenaamde “KAI” varianten. Deze “KAI” varianten waren uitgerust met een AN/APG-66J “Pulse Doppler RADAR” welke de “KAI” de beschikking gaf over een zogenaamde “Look Down / Shoot Down capability”. Tevens werd de HUD (Head’s Up Display) aangepast en werd het J/APR-2 RWR (RADAR Warning Receiver) pakket vervangen door het J/APR-6 RWR pakket. Ook het IFF-systeem (Identification Friend or Foe) kreeg een update. Om het hele spul lekker met elkaar te laten babbelen werd er afsluitend een upgrade op de CPU (Central Processing Unit) uitgevoerd.

In de basis zal ik voor de bouw van deze rakker gebruik maken van de navolgende doos:

Afbeelding

Voor degene die wat meer willen weten over de specifieke inhoud van deze doos:

http://www.1999.co.jp/eng/10037780

Wederom is Ruudje lekker eigenwijs en ga ik dus geen gebruik maken van de “kant & klare” RF-4EJ Recon-Phantom zoals die door Hasegawa word geleverd. Wederom is de reden dat ik geen extra eurootjes wil uitgeven, en het feit dat ik reeds deze “KAI”-variant in mijn voorraad had liggen.

Ook voor de bouw van deze RF-4EJ variant gaat mijn dank uit naar de importeur welke mij van alle ontbrekende zaken wist te voorzien: de benodigde decal-sheet en de diverse Recce-pod’s welke reeds op en eerder bestelde sprue aanwezig waren.

Afbeelding

Voor wat betreft de benodigde Recce-pod had ik gelukkig de mazzel dat “mijn” RF-4EJ “stomtoevallig” rondvloog met de TACER, welke gelukkigerwijs terug te vinden is op de additionele sprue.
Vreugde & Plezier all over the place !!! :D :D :D

Afbeelding

Met deze spulletjes in handen bleef dus enkel wat speurwerk in mijn foto-archief over. Érg veel werk was dat in dit geval niet want het bleek al snel dat ik slechts één “Lo Vis” variant had waargenomen:

87-6406 // 406
Afbeelding

Afbeelding

Niet alleen had ik genoeg aan slechts één additionele Recce-sprue maar bij het inspecteren van de bestelde decal-sheet bleek óók nog eens dat de benodigde registratie (87-6406 // 406) kant & klaar aanwezig was !!! Het feit dat de door mij gebruikte doos een KAI-variant is maakt het feest helemaal compleet. Geen gehannes met vleugels, Fin-Cap’s en God mag weten wat meer want dat zit reeds allemaal keurig netjes in de doos. Rudy is a happy chappy !!!

Afbeelding

Afbeelding



Zoals belooft dan nog een klein woordje betreffende mijn aanduidingen “Hi Vis” & “Lo Vis”. Strikt genomen zijn deze aanduidingen niet terecht omdat beide RF-4EJ’s in een camouflage schema zijn gespoten. De puristen onder ons zullen me dus nu wel direct tegen de muur spijkeren. So be it… :lol:

De reden dat ik deze termen toch heb gekozen is dus enkel om aan te geven dat beide RF-4EJ’s in een afwijkend schema zullen worden gespoten. Daarbij word met “Hi Vis” verwezen naar het standaard camouflage schema zoals dat tevens door de JASDF RF-4E’s word gedragen. “Lo Vis” verwijst naar een afwijkend schema waarbij er gebruik wordt gemaakt van twee kleuren groen en één kleur donker grijs.

En dan blijft er slechts nog één ding over en dat is een antwoord op de vraag “waarom” ik al deze Phantomen in elkaar ga knutselen… Welnu, ik had reeds aangegeven dat ze een érg leuke “3D” herinnering zullen vormen betreffende de ervaringen welke ik heb mogen opdoen gedurende mijn bezoekje aan Japan. Maar er is meer…

True Fighters are born, they serve, they die and finaly they fade away…
Phantoms serve, they never die & they never fade away, for they are:
A true legend in their own time…!!!


Enjoy:

Day:

https://www.youtube.com/watch?v=9pD7gJjxqtY

https://www.youtube.com/watch?v=7d25P4HOb8Q

https://www.youtube.com/watch?v=zIDcim9T33A

https://www.youtube.com/watch?v=kCUBFncazUQ

https://www.youtube.com/watch?v=qWtqQdus8bc

And night…:

https://www.youtube.com/watch?v=pT7FQ1AqYlM

(Check minute 1:40, “Lekker vlammen…!!!”)

Scramble exercise:
https://www.youtube.com/watch?v=XSXD0lef87I

https://www.youtube.com/watch?v=xqeMptDtswY

Zó beste brouwers, en daarmee staat nummer 3 ook in de lijst. Nu maar eens kijken hoe de bouw van deze projecten gaat verlopen...

Gr. Ruud

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Laatst bijgewerkt door Shujaa op do 06 aug, 2015 4:20 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 jun, 2015 22:01 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Zooooo, je hebt er zin in!
Voordeel is wel als je globaal dezelfde kist bouwt dat je veel dingen aan de lopende band kan doen.
Succes met je spookjes!

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 jun, 2015 22:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Dank je Dave, en tsja... Ruudje heeft er inderdaad érg veel zin in !!! :D
Het klopt overigens inderdaad dat er veel zaken gelijk zijn aan de diverse kits en dus kunnen we ruim 50 jaar na dato weer een leuke Phantom productie-lijn opstarten... :lol: Neemt echter niet weg dat het wel érg veel werk is en het is uiteraard wel noodzakelijk om het koppie erbij te houden om te zorgen dat alle desbetreffende onderdelen ook daadwerkelijk in de juiste Spook terecht gaan komen ! We zien wel hoe dit avontuur zich gaat ontvouwen...

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 jun, 2015 16:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Citaat:
True Fighters are born, they serve, they die and finaly they fade away…
Phantoms serve, they never die & they never fade away, for they are:
A true legend in their own time…!!!

Kijk, een echte Phantom phreak :D .
Ambitieus om 3 kits in deze groepsbouw in te brengen, ik ben al blij als ik één 1/72 model tijdens een groepsbouw af krijg. In ieder geval veel succes met deze drie projecten!

Gr. Sjaak (die stiekem de Phantom mooi van lelijkheid vindt)

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 jun, 2015 19:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Shake schreef:
Citaat:
True Fighters are born, they serve, they die and finaly they fade away…
Phantoms serve, they never die & they never fade away, for they are:
A true legend in their own time…!!!

Kijk, een echte Phantom phreak :D .
Ambitieus om 3 kits in deze groepsbouw in te brengen, ik ben al blij als ik één 1/72 model tijdens een groepsbouw af krijg. In ieder geval veel succes met deze drie projecten!

Gr. Sjaak (die stiekem de Phantom mooi van lelijkheid vindt)


Tsja... Aan de waarheid valt nu eenmaal simpelweg niet te tornen...!!! :lol: :lol: :lol:

Inderdaad een beetje ambitieus om maar meteen drie kits op de lijst te zetten, maar zoals reeds opgemerkt kan er gelukkig een klein beetje "seriewerk" worden verricht. Blijft immer nog veel werk maar gaandeweg krijg je vanzelf een bepaalde "slag" te pakken (hoop ik...). Gelukkig kennen deze dozen weinig geheimen, daar ik er in het grijze verleden reeds een aantal in elkaar geknutseld heb. Nu maar eens kijken of we deze drie rakkers inderdaad binnen de gestelde tijd naar de eindstreep kunnen duwen. (En dan staan er eigenlijk nog twee exemplaren op de lijst... :lol: :lol: :lol: )

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 aug, 2015 4:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
En dan nummertje 3 in het rijtje van updates. En óók hier niet veel meer dan de IP's...
Natuurlijk is er achter de schermen weer de nodige tijd besteed aan het schoonmaken van de overige cockpit-onderdelen...

photo 323233

Pilot IP:
photo 323232

RIO/WSO IP:
photo 323231

Aanvullend nog een kleine familie-foto, waarop goed te zien is dat Mhr. Has zijn huiswerk keurig netjes heeft gedaan:

photo 323234

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement