Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 14:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 14 jun, 2015 23:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
“Flash-back”

“Moedertje lief, wat vliegt de tijd toch snel…!!!” Het is inmiddels al weer een kleine 10 jaar geleden dat ik samen met een goeie maat van me een bezoekje aan het land van de rijzende zon heb mogen brengen. Het was vooraf besloten dat we tijdens dit bezoek 2 á 3 dagen zouden besteden om wat lokaal “Heavy Metal” te besnuffelen. Voor wat betreft het “Fence-Checken” zou ik de planning op me nemen en als ware Phantom-Phreak was de keuze reeds erg snel gemaakt:
Hyakuri als primair veld met Iruma als secundaire optie…

En zó kwamen we op woensdag, 08-11-2006, aan in het industriële stadje Ishioka . Grofweg 150 Km N/N-O van Tokyo , ligt deze stad pal naast Hyakuri. Geen échte vakantie-aanrader maar voor het gestelde doel voldeed het wat mij betreft prima… Allereerst moest er uiteraard een verblijfplaats worden gezocht en dat
bleek allemaal wat lastiger dan vooraf gedacht. Uiteindelijk uiteraard allemaal goed gekomen, waarna we op jacht konden gaan naar een rental.

Het regelen van “the first essentials” had helaas het grootste gedeelte van de dag in beslag genomen waardoor een bezoekje aan Hyakuri zó goed als "nutteloos" zou zijn. Hoog tijd om de innerlijke mens te versterken met een lekker bordje “Ramen” om daarna een kleine “recce-missie” uit te voeren, teneinde uit te vinden of het veld middels “Tom-Tom” te vinden was. Dat bleek een érg grappige beleving waarbij een charmante Japanse stem ons om de 5 minuten iets in het oor fluisterde. Het was ons daarbij echter niet écht duidelijk of ze ons nu een overheerlijke selectie sushi aanbood, of dat ze ons probeerde te behoeden voor een levensbedreigende verkeer-situatie… Na een half uurtje stonden we dan aan de hekken van Hyakuri; compleet gehuld in duisternis en fluisterstil. Daar zou in de navolgende dagen echter positieve verandering in komen…!!!

Donderdag, 09-11-2006:
Bij het krieken van de dag stonden Ruudje & Co reeds vroeg naast hun bedje. Ná het uitvoeren van de welkbekende ochtendrituelen was het tijd om Hyakuri wederom te bezoeken, ditmaal echter gedurende de daglicht-periode. Lachen, Gieren, Brullen !!! Eenmaal buiten bleek Ishioka bedolven te zijn met laaghangende bewolking wat de meeste van ons zouden omschrijven als “vette mist”… Lekker eigenwijs besloten we toch maar om het veld te bezoeken. De dagen waren reeds “ingepland” en weercondities kunnen immers binnen een half uurtje veranderen. Een goed besluit, zó bleek achteraf…!!!

Omstreeks 10.00 AM bleek de zon sterk genoeg te zijn om door de mist te branden en per verstrijkende minuut werd er steeds meer zichtbaar van dit Phantastische Phantomen veld. Aan de overzijde van het veld was in de “Spooky Area” reeds enige activiteit te bespeuren bij 4 geparkeerde Recce-Spoken en weldra bereikten de eerste weelderige klanken van opstartende J-79 motoren mijn oortjes…!!!

Gedurende de dag werden er een 2-tal sorties gevlogen wat genoeg momenten opleverde om een paar plaatjes te schieten. Naast de gebaseerde RF-4’s was er tevens nog wat ander leuk spul te bewonderen en alles bij elkaar was het een uitermate geslaagd dagje. Helaas zat er tóch een klein zwart randje aan het geheel. Ten tijde van ons bezoek was er een grootscheepse Air Defense oefening gaande en helaas hadden veel toestellen van de gebaseerde units hun thuisbasis verruild voor een kort verblijf op diverse zuidelijk gelegen velden. Aan het eind van de dag moest er dan ook een “zwaar besluit” worden genomen: ófwel nog een dagje Hyakuri, dan wel een dag eerder afreizen naar Tokyo om aldaar nog even te genieten van deze geweldige metropool… Na enig intern beraad werd het besluit genomen om Hyakuri op vrijdag nogmaals te bezoeken. Mijn “operationele wijsheid” fluisterde me in het oor dat er een goede kans zou zijn dat veel toestellen zouden terugkeren naar Hyakuri. Het zou immers de laatste dag van de oefening zijn. Met een beetje mazzel zou er mogelijk tevens wat support te zien zijn in de vorm van een C-130 Hercules of een Kawasaki C-1…

Vrijdag, 10-11-2006:
Het begin van de dag was een herhaling van stappen, gerelateerd aan de voorgaande dag. Wederom dikke mist in de ochtend welke wederom omstreeks 10:00 AM wegtrok door de werkzaamheden van een goedgezind zonnetje. Maar hooo even, wat was dat…??? Na het optrekken van de mist was “Spooky Area” gevuld met een acht-tal Phantomen !!! Daarnaast waren de platformen, links van “Spooky Area”, gevuld met een veelvoud aan F-15’s !!! Ogenschijnlijk waren deze kisten laat in de avond naar Hyakuri teruggekeerd.

Nadeeltje was echter wel dat dit de laatste dag van de oefening was… Gevoelsmatig bestond er een grote kans dat er wellicht niet, of érg spaarzaam, gevlogen zou worden. De rakkers hadden immers een intensieve oefening achter de rug en ik kon me zó voorstellen dat deze vrijdag mogelijk zou worden gebruikt om alle zaken weer in orde te brengen opdat de reguliere operatien konden worden hervat. Nou ja, met een beetje mazzel dan toch nog wat support…???

Mijn vermoeden bleek door de realiteit rigoureus verworpen te worden !!! De hele dag was een feest van vliegactiviteiten waarbij er maar liefs 3 sorties werden gevlogen door de gebaseerde units !!! Een bonte verschijning van RF-4E’s, RF-4EJ’s, F-15’s, T-4’s, U-125’s, UH-60’s en zelfs een verdwaalde “Shitnook” deden hun uiterste best om ondergetekende te bekoren.

Helaas verliep de dag uiteraard véél te snel maar desondanks was er toch nog ruimte voor een kleine traktatie; zoals verwacht/gehoopt werd Hyakuri nog even bezocht door het beoogde “support”. Maar liefs 3 JASDF (*) C-130’s én even zóveel C-1’s wisten hun weg naar het veld te vinden om in het laatste zonlicht nog even voor mijn teletoeter te poseren…!!!

Al met al een geweldige ervaring die immer nog vers in mijn geheugen staat gegrift.



Gr. Ruud

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Laatst bijgewerkt door Shujaa op do 06 aug, 2015 3:57 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jun, 2015 23:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
“Fast Forward”

Het afgelopen jaar werd er door een “MMBD” (**) het voorstel gedaan voor een heuse luchtverkenners Group Build. “Koren op mijnen molen…!!!” Reeds geruime tijd speelde ik met de gedachte om ooit mijn Hyakuri-ervaringen te vangen in een paar fraaie RF-4 modellen en met deze GB moest het er dan maar eens van komen. In totaal hoop ik een 3-tal RF-4’s te bouwen, zoals ik ze destijds met eigen ogen heb mogen aanschouwen. Mogelijk komt daar nog een vierde exemplaar bij, maar goed; dát staat vooralsnog in de sterren geschreven…

Tussentijds heb ik reeds alle beoogde dozen van mijn zolderwinkel getrokken en deze liggen mij al geruime tijd vanaf de hoek van mijn bureau-blad aan te staren. Binnenkort is het dan zóver en nú een aantal overige brouwers reeds een begin hebben gemaakt met de hun presentaties, is de tijd rijp om in de pen te klimmen en mijn eerste bijdrage aan u allen te presenteren.

De keuze is gevallen op een bekende Hasegawa-doos in de schaal 1/48, en wel exemplaar 09574; RF-4E Phantom II “501 Sq Shark Teeth”.

Afbeelding

Het voordeeltje van deze editie is dat hij reeds “kant & klaar” word geleverd met de markings welke benodigd zijn om er een 501 Hikotai RF-4E van te maken. De bijgeleverde decal-sheet geeft ons de benodigde Japanse roundels, de noodzakelijke “Woody Woodpecker” unit-markings en een fraaie gebalanceerde hoeveelheid aan Japanse opschriften. Zoals de titel van de doos reeds doet vermoeden worden er verder óók nog een setje “shark mouth” decals bijgevoegd waarbij kan worden gekozen uit twee varianten welke onderling enig verschil vertonen. In de bijgeleverde bouwbeschrijving geeft Hasegawa keurig netjes aan welke variant er dient te worden gebruikt, in relatie met de opties voor de verschillende registratie-nummers. Voor wat betreft de registratie-nummers hebben we de optie om één van de navolgende airframes te bouwen:

47-6904 // 904
57-6908 // 908
57-6912 // 912

Afbeelding

Aangezien ik een toestel wens te bouwen welke ik persoonlijk heb mogen aanschouwen, zal ik dus even moeten bekijken welke opties ik heb. Daarbij is gebleken dat ik word beperkt tot de navolgende keuze:

RF-4E, 47-6904 // 904
Afbeelding

RF-4E, 57-6906 // 906
Afbeelding

RF-4E, 57-6909 // 909
Afbeelding

Ik was initieel verheugd om te zien dat er betreffende de nummertjes zowaar een “match” was, echter helaas heb ik 47-6904 // 904 zonder “shark-mouth” zien rondvliegen. Dat gaat h’m dus niet worden…

De optie “57-6909 // 909” zit niet op de bijgeleverde decal-sheet, maar zou met wat knipwerk wél te realiseren zijn. Echter, wederom een toestel zonder “shark mouth”

Tsja beste medebrouwers, dan blijft er dus nog maar één over: “57-6906 // 906”. Óók dit toestel is niet op de bijgeleverde decal-sheet terug te vinden maar “57-6908 // 908” brengt me een eind in de goede richting. Enkel een kwestie van de “8” verwijderen en te vervangen door een “6” van de overige decals. Laten we eerlijk blijven: zo’n “shark mouth” ziet er toch wel érg grappig uit…!!!

“Klaar is Klara”, zouden we denken… Nou, niet helemaal… Nader onderzoek wijst uit dat de “shark mouth” zoals ze door Hasegawa op de decal sheet worden geleverd, niet overeen komen met de “shark mouth” zoals ik ze op “57-6906 // 906” heb gezien. Daar moeten we te zijner tijd nog maar even over nadenken…

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor wat betreft de RF-4 Phantom II in het algemeen ga ik het érg kort houden: “Check the internet…!!!”
Er is door de jaren heen reeds zóveel met betrekking tot dit legendarisch toestel gepubliceerd dat ik het volledig overbodig acht om daar verder nog iets over te roepen.

Voor wat betreft de JASDF RF-4’s kan worden vermeld dat er in het verleden 14 stuks zijn geleverd gedurende 1974 – 1975. (Dit geeft de huidige toestellen dus momenteel de respectabele leeftijd van ruim 40 jaar…!!!) RF-4E’s welke werden geleverd aan de JASDF, verschillen qua uiterlijk op twee markante punten. In de eerste plaats werden ze niet geleverd met de markante hoekige “chisel-nose”, maar werden ze voorzien van een meer afgeronde variant.

Afbeelding

Daarnaast waren de inboard pylons eveneens afwijkend. Daar waar de RF-4C & de overige RF-4E’s waren uitgerust met een puntig exemplaar, kregen de JASDF RF-4E’s het “afgeronde” exemplaar zoals dat veelal (oa) door de F-4E word gebruikt.

Afbeelding

De geleverde toestellen hebben altijd dienst gedaan bij Teisatsu Kokutai – 501 Hikotai, wat vrij vertaald zoveel betekend als Air Recce Group – 501 Squadron. Initieel waren deze kisten getooid in het standaard JASDF-schema van die tijdsperiode, wat bestond uit een witte onderzijde en een licht-grijze bovenzijde.

Initieel vlogen deze toestellen zonder Squadron-markings.
Afbeelding
(Bron: internet)

In een later stadium werden de toestellen getooid met een gestileerde blauwe pijl op het verticale staatvlak, waarvan “het hart” in geel was uitgevoerd.
Afbeelding
(Bron: internet)

Uiteindelijk werd in 1981 het bekende “woody woodpecker” figuur als Squadron-logo geadopteerd, wat vandaag de dag immer nog deze kisten siert.
Afbeelding
(Bron: internet)

Tot slot werd het standaard wit/grijze schema verruild voor een zogenaamd tactisch schema, bestaande uit “zand-bruin” en twee tinten groen.

Van de geleverde toestellen zijn er door de jaren heen helaas twee verloren gegaan. Om deze toestellen aan te vullen, alsmede de wens van de JASDF om over meer foto-verkenners te beschikken, werd besloten om een aantal F-4EJ’s om te bouwen tot foto-verkenners. Deze toestellen zouden echter niet worden uitgerust met de markante “foto-neus”, maar met een speciale camera-pod welke op het center-line station word gevoerd. Meer daarover in een volgend verslag…

Maar héla-hóla, wat is dat nu… Geen plaatjes van de onderdeeltjes waar Ruudje mee gaat spelen ? Neen beste brouwers. Enerzijds zullen deze gedurende de bouw ruimschoots aan bod komen en anderzijds is er op het internet voldoende te vinden. Voor diégene welke nu reeds een beeld willen hebben voor wat betreft we allemaal in de doos aantreffen:

http://www.1999.co.jp/eng/10040011



Gr. Ruud.

(*) JASDF = Japanese Air Self Defense Force
(**) MMBD = Mede Model Brouwer Dwaas

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jun, 2015 9:53 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Veel succes met deze, en een prachtige kit.. In verband met de sharkmouth: echt vet en ik ben er ooit in geslaagd om er 1 te spuiten in 1/72, dus 1/48 en met uw kennis zou dit eventueel een optie kunnen zijn...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jun, 2015 15:32 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Mooie openingspost. Heel erg gave foto's!

Succes met de mooie kit!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jun, 2015 22:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
@ Silenoz:
"Je-en" en "Jij-en", OK ? We hebben immers allen dezelfde liefde voor deze hobby en als we eenmaal aan het bouwen zijn, zijn we stiekum allemaal weer een klein manneke, nietwaar... :lol: Laten we hopen dat mijn vaardigheden inderdaad goed genoeg zullen blijken om die "shark-mouth" een beetje acceptabel erop te krijgen.In ieder geval een leuke uitdaging. We shall see...

@ Eelcog:
Bedankt voor het compliment ! Altijd leuk te lezen dat iemand een stukje proza op het forum kan waarderen. Er gaat immers stiekum altijd wat tijd in zitten en dan is het best wel leuk om wat positieve reacties te mogen ontvangen. Tevens bedankt voor het complimentje betreffende de bijgevoegde foto's. Helaas voel ik me genoodzaakt om er (betreffende mijn eigen werk) wat vervelende lettertjes doorheen te mixen, maar daar heb ik zó mijn redenen voor... Uiteraard zullen de bouw-plaatjes "schoon" worden geplaatst zodat mijn doldrieste bouw-prestaties in volle glorie te bewonderen zijn. :lol:

Voor wat betreft het model op zich:
Hoewel de Phantom Phamily van Hasegawa reeds enigszins gedateerd is, zijn het immer nog de beste F-4 kits op de markt !!! Sublieme "passing" met slechts hier & daar een kleine uitdaging welke voor de ietwat gevorderde bouwer zo goed als "niet noemenswaardig" zijn. Vorm-technisch staan deze modellen aan de top van het segment en zelfs de fonkelnieuwe Academy-lijn stelt op dit vlak zwaar teleur...!!! OOB wordt de bouwer reeds getrakteerd op prachtig basis-detail en mocht men de behoefte hebben om gebruik te maken van AM-spulletjes, dan kunnen deze Has-dozen tot ongekende hoogte worden gebracht. Aangezien ik hoop 3 (mogelijk 4) van deze rakkers voor deze GB in elkaar te schroeven, zal ik me tot OOB beperken. Eens kijken of ik daarbij mijn voorgaande woorden daadwerkelijk de gepaste invulling kan geven... :D

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun, 2015 12:58 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Leuk topic!

De Phantom vind ik het mooiste vliegtuig aller tijden.

Ik durf het nog niet aan om eentje te bouwen. Is als "killing your Idols".
Vroeg of laat moet het wel eens gebeuren...

Succes met je serie f-4's.

Gr
Thiery


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun, 2015 23:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Lt D schreef:
Leuk topic!

De Phantom vind ik het mooiste vliegtuig aller tijden.

Ik durf het nog niet aan om eentje te bouwen. Is als "killing your Idols".
Vroeg of laat moet het wel eens gebeuren...

Succes met je serie f-4's.

Gr
Thiery


Dank je Thiery.

Zoals met zoveel vliegtuigen word er immer van alles & nog wat geroepen;
* "De grootste flop ooit",
* "Érg goed toestel wat helaas door veel tegenslag nooit goed heeft kunnen presteren"
* "Beste toestel ooit maar door de politiek om zeep geholpen"
* "Geen slecht toestel maar niet écht uitzonderlijk"
* "Fabuleus toestel wat zelfs in de toekomst moeilijk geëvenaard zal worden"


Tsja, en zó zou ik nog wel even door kunnen gaan maar als je je eenmaal in een toestel gaat verdiepen dan kom je vaak érg interessante zaken tegen. Tevens blijkt dan vaak dat het bovenstaande "gereutel" enkel uit de lucht is gegrepen. Met de F-4 Phantom is het niet veel anders; er zijn nu eenmaal vele vóór- & tegen-standers maar vanuit persoonlijke optiek is het toch wel een érg opmerkelijk toestel te noemen. Uiteraard zijn er vandaag de dag veel toestellen te bedenken die op diverse vlakken vele malen beter presteren maar bedenk daarbij wel:
1) De Phantom is tussentijds behoorlijk op leeftijd (inmiddels 57 operationele jaren en immer nog volop in gebruik bij een aantal luchtmachten)
2) Hoewel tussentijds gemoderniseerd is deze dame immer nog met "oude technieken" ontworpen
3) In haar tijd was ze niet enkel geschikt om diverse taken uit te voeren maar deed die taken veelal óók nog eens vele malen beter dan zogenaamde "dedicated" toestellen...

Kortom, wat mij betreft een waar icoon in de luchtvaart geschiedenis en terecht betiteld als zijnde "A legend in it's own time...!!!"

Voor wat betreft "killing Your idols":
Zoals ik reeds eerder heb aangegeven zijn de "2nd generation" Phantoms van Hasegawa immer nog de beste op de markt. Naast het feit dat ze OOB over zéér acceptabel basis-detail beschikken, bouwen ze tevens redelijk lekker weg. Uiteraard zijn er links & rechts een paar zaken welke wat extra aandacht behoeven maar écht noemenswaardig vind ik ze niet. Daarnaast: het "perfecte" model is (& blijft) immer een utopie !!! Ik kan deze Has-Phantomen van harte aanbevelen. Gerelateerd aan je vaardigheden ben ik ervan overtuigd dat je er vast & zeker iets fraais van weet te maken. "Just go out & do it...!!!" :D

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 jun, 2015 22:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Zo, dat ziet er allemaal prachtig uit! Lijkt mij fantastisch ze in het echt gezien en gehoord te hebben.... Hoop dat je er een paar mooie neer kan zetten bij deze groepsbouw.
Groeten Jaap jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 jun, 2015 0:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
spiderbrouwer schreef:
Zo, dat ziet er allemaal prachtig uit! Lijkt mij fantastisch ze in het echt gezien en gehoord te hebben.... Hoop dat je er een paar mooie neer kan zetten bij deze groepsbouw.
Groeten Jaap jan


Hey Jaap Jan,

was inderdaad érg fraai om deze rakkers in het echie te zien. Het enige wat zó mogelijk nóg fraaier was, was het zien - horen & fotograferen van een aantal Zuid-Koreaanse F-4D's...!!! Maar goed, dat is weer een ander verhaal. :D

Laten we inderdaad hopen dat er iets leuks uit mijn vingertjes komt en dat de voorgenomen 3 Spoken de moeite waard zijn om te volgen. Ik zal in ieder geval mijn best doen.

Zou wel leuk zijn om in deze GB ook wat werk van jou te zien. Toevallig ingeschreven ? En zó ja: wat gaat het worden ? En zó nee: WAAROM NIET...???!!!

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 jul, 2015 15:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Prachtig! Ik zit op de eerste rij om deze beestjes van je productielijn te zien lopen!
Wel fijn dat je wat Japs de revue laat passeren. Ik ben benieuwd naar de kleuren.

M'n favoriet blijft (maar is hier in deze GB niet van tel ;-) ) de blauwe Kaj.

Jij hebt wel een goed oog voor detail en je bent goed geïnformeerd. Kan ik wel gebruiken bij mijn 1/72 kitje. :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement