Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 17:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 24 nov, 2015 8:20 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Hij glimt wel lekker, spikkels, was dat uit de spuit of stofjes? uit je spuit dan was die toch niet helemaal schoon, stofjes is bijna niet tegen te houden.

Zo op de foto ziet het er wel netjes uit!

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 dec, 2015 9:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Hey Rob, ik denk dat die spikkels van de leading edge (voorzijde) komen en anders van m'n afzuiging. Die moet ik echt nog een x aanpassen. Ik heb er nu echt nog te weinig licht in en afzuigen doet hij ook niet geweldig :?
(Lees : brandalarm ging af :| )

Gisteren begonnen aan de decals. Moet zeggen dat deze van Revell erg stug zijn. Je hebt flink wat sol nodig om ze zacht te maken. Bovenzijde en 1 zijkant gedaan. Helaas niet door kunnen plakken vanwege een lieve dochter die zei: ikke hiet sappuhh. :roll: jawel jij gaat wel slapen. Nee. Zucht vrouwen :lol:

Hierbij een fotootje.

photo 346299

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 dec, 2015 13:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 23 dec, 2013 15:49 pm
Berichten: 529
Begint een mooi toestel te worden Sander. De spikkels/ stof blijft een kwestie van de airbrush goed schoonmaken; maar dat doe je al. Ik laat m'n modellen drogen in de stofvrije badkamer.
Groetjes Jan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 dec, 2015 9:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Hey Jan, die luxe heb ik helaas niet. Heb twee wervelwinden die het huis rennen :roll: genaamd dochter deel 1 en 2 :lol: .
Airbrush was schoon inderdaad. Ik denk dat de scheidingslijnen tussen het witte en het zwarte iets te dik was. Heb wel geprobeerd om dat netjes weg te vijlen maar dat kon ik niet teveel doen ivm beschadigen van de verf. En dat er af en toe tijdens spuiten wat los is geraakt.

Decals zitten erop :D binnenkort nog zijdematte lak ter afsluiting.
Was nog even aan het snuffelen in de box met foto's toen ik nog actief spotter was en toen kwam ik een oude foto tegen van de dornier 228. En wat schets mijn oog. Ik vergeet helemaal om 2 strippen achterop onderop de staart te plakken/maken. Dus doe ook even gemaakt en gespoten. Die komen er straks op samen met alle antennes en hf antenne.

En dan nu de foto's:

photo 346755


photo 346754

photo 346753

photo 346752

photo 346751

photo 346750
[

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 dec, 2015 13:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Mooi man, zwart is wel erg strak afgeplakt en gespoten, beetje bijwerken en dan staat er een mooi toestel. Hoeveel staan er nog op het lijstje met de zelfde motor?

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 dec, 2015 14:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Met deze motor geen enkele :wink: wel de allison van de p3 en de c130.
Daar moet ik nog van maken:
4x 1/72 p3 orion
1x 1/144 cp140 (Canadeze uitvoering)
1x 1/144 l188 electra van KLM
1x 1/72 e2 hawkeye
1x 1/144 e2 hawkeye
1x 1/10 turboprop model van de allison t56
1x 1/144 c130-30 rnlaf

Nog genoeg te doen :lol:

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 dec, 2015 23:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Vandaag eindelijk weer verder gegaan met de dornier, Nou ja verder. Wilde voor het eerst een wash aan brengen. Beetje youtube, google, modelbrouwers gelezen om te kijken hoe je zo iets doet. Poeder van Revell aangeschaft en mixen maar. Wit met zwart. Wilde de wash niet te donker maken. Aanbrengen maar, net als in de youtubefilmpjes waar dat zo mooi en makkelijk gaat. Nou niet dus.
Het lijkt net of het niet goed "pakt" of zo iets. Schoot me ineens binnen dat er een drupje wasmiddel in moest om de opervlaktespanning te breken. Toch???? Ik weet het ff niet meer. Het volgende gebeurt met m'n wash, niet overal overigens. Zie foto's.

Wat doe ik fout?????? :cry: zijn m'n panellines te breed/groot?

photo 349379

photo 349380

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 dec, 2015 13:44 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 apr, 2013 20:22 pm
Berichten: 1555
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Ik ben geen expert in washen, maar het lijkt alsof hij nog te dik is.
Kun je het overtollige nog wegpoetsen ? ( met een wattenstaafje bijvoorbeeld )

_________________
N1K1 1:72 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 8#p1045038

Mil Mi-2 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 25&t=51829

KLM Bo105 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 46&t=50937


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 dec, 2015 13:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Ja dat lukt allemaal nog wel. Misschien zijn de inliggende te breed/groot. Misschien dat het daarom niet goed gaat? Het lijkt ook net of het pigmentpoeder weer gescheiden van het water. Je krijgt zeg maar een soort van bezinksel in de lijnen maar niet een egaal bezinksel. Hopelijk snappen jullie het een beetje?

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 dec, 2015 13:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Na laklaag (sealen van de decals), kun je waterverf mengen met water en inderdaad een druppie wasmiddel. Doop de (puntige) kwast in je mengsel en hou de punt in de paneellijn. Je wash vloeit dan in de paneellijn. Even laten drogen en je kunt het teveel er zo weer af vegen (doekje / wattenstaafje).

Hetzelfde kun je doen met olieverf, verdunt met terpentine. Weghalen kan met wattenstaafje evt. in combinatie met wat terpentine.

Je kunt ook het hele model insmeren (deel voor deel) met een wash. Dat heet sludge-wash. Na aanbrengen even laten zitten en het overtollige er av vegen. De naden en randjes worden dan geaccentueerd en je smeert als het ware een soort filter over je oppervlak heen.

Tot zo ver mijn tips, voor zo ver ik het goed begrepen en onthouden heb. Ik ben ook nog niet ze bedreven in dit alles.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement