Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 10:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 29 jun, 2015 22:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Zo weer even een update voordat ik omkom in het werk. 30 graden + en iedereen begint te zeuren dat z'n airco niet koelt met raam en deur open. Soms zijn kantoormensen echt bijzonder :lol:

Het interieur zit erin. Voordeel van deze versie bouwen is dat het een zelf in te richten interieur heeft en dat er veel kleuren de revue zijn gepasseerd blijkt uit de foto's die ik kreeg van de Duitse Marine. Ik heb gekozen voor de blauwe variant. De stoeltjes zijn gemonteerd. Nadat ik ze er allemaal had ingezet vind ik toch eigenlijk de armleuning te dik. Geluk bij ongeluk is dat je er bijna niets van ziet. De cockpit is ook reeds gemonteerd met de gewichtjes in de neus.
Bij de vleugels wilde revell dat ik een stukje sprue ging verwarmen en uitrekken om zo de verbinding te maken tussen vleugel en flapgeleiders. Dat heb ik dus niet gedaan. Gaatjes geboord van 0,5mm ongeveer denk ik en daartussen koperdraad gespannen. Dit kwam beter overeen met het origineel. Wel een rotwerkje en je moet wel voorzichtig zijn om niet het draadje te verbuigen. Is wel geslaagd vind ik zo.
Ook heb ik even bij het hoofdlandingsgestel torquearms(link, scissors, enz.) geplaatst. Hier komen nog een aantal hydraulische leidingen te lopen. Daar begin ik binnenkort mee alsmede de motoren.
Genoeg gekletst hier de foto's. Brand maar los voor op of aanmerkingen. Of geniet in stilte :brouw:

Interieur

Afbeelding

Cockpit

Afbeelding


Flaps geleiders
Origineel

Afbeelding

Model volgens revell

Afbeelding

Mijn versie

Afbeelding

En als laatste main landing gear

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 jun, 2015 15:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Ik geniet in stilte :wink:

Gr, Ferry

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 jul, 2015 19:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Gisteren even bezig geweest met het dichtlijmen van de romp, en daar is het niet helemaal goed gegaan. Tijdens dry-fit ging het wel goed. Hmm nou ja even gelijk een vraagje. Hoe lossen jullie dit probleem op (zie foto). Gewoon een kwak plamuur erop en dan schuren tot het weer netjes glad is?

Afbeelding

Afbeelding

Ook even bezig geweest met de motoren. Helaas heb ik deze al een hele tijd geleden in elkaar gezet en daar heb ik nu spijt van. Misschien met een dun mesje of zaagje de spinner met prop loshalen van de motor. Dan zijn ze wel beter te schilderen en kan ik nog de luchtinlaten erin maken. Suggesties iemand?

Afbeelding

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 jul, 2015 23:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Zo net nog even de spinners + prop eraf gezaagd. Ging gelukkig goed. Fijn die hele dunne zaagblaadjes. Uitlaat allebei afgezaagd en bijgewerkt. Er was alleen helaas een scheurtje ontstaan in de motor dus dat staat nu in de plamuur. Zal morgen even wat foto's maken. Was nu echt te donker. Welterusten.

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 jul, 2015 11:16 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 apr, 2013 20:22 pm
Berichten: 1555
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Dat van die niet passende romp zou ik inderdaad proberen 'weg te plamuren' .
Maar mede omdat het de onderkant is zou ik me er niet al te druk over maken. Ikzelf vind een netjes passende bovenkant eigenlijk altijd belangrijker. Door buigen/forceren, evt met behulp van heet water was er misschien nog iets aan te doen, maar nu hij al in elkaar zit denk ik van niet eigenlijk.

_________________
N1K1 1:72 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 8#p1045038

Mil Mi-2 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 25&t=51829

KLM Bo105 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 46&t=50937


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 jul, 2015 21:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Romp in de plamuur. Wordt toch nog flink schuren om de naden netjes weg te werken, maar dat komt wel goed. Hopelijk van de week nog wat tijd om dat te doen.

Ook nog wat duidelijkere foto's van de motor zonder prop :) Hier ga ik nog de luchtinlaten in maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 okt, 2015 12:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Zo even deze afstoffen. Na de vakantie duurt het meestal ff om weer op te starten.
inmiddels zijn de motoren aangepast, zitten de vleugels aan de romp, zijn de propellers bijna klaar en is het onderstel nog wat aangepast. Ook bij de cockpit nog even zwart randje geverfd. Helaas is m'n airbrushspuit even uit de running. Ik heb een Black bull (ja ik weet het nu wel :roll: Chinese rotzooi :cry: wist ik toen nog niet tijdens de aankoop). Hiervan is het afdicht o-ringetje kapot. ASA gemaild, die zei: Doe het gelijk goed en koop een nieuwe :lol: jaja een badger is al gauw 150 euro :cry: :cry:
Ik kijk nog even of ik daar nog wat aan kan doen. Dus de romp spuiten zal nog even moeten wachten. Oke en dan nu de updates, want er staat alweer genoeg tekst. :shock:

(PS. sorry voor de soms donkere foto's maar ben bijna altijd thuis als het alweer donker begint te worden en de kids eindelijk op bed liggen :? dusben een avondbouwer tot in de late uurtjes :wink: )

De inlaten gemaakt. Eerst afgetekent en daarna de hoofdlijnen gaatjes geboord. Hierna met een 1mm boortje alles ertussen uit gefreest.
photo 331667

photo 331669

photo 331668

De vleugels gemonteerd. Had nog aardige kieren ertussen dus die opgevuld. Dient nog netjes afgewerkt te worden.
photo 331678

photo 331679

photo 331680

De propellers in verschillende stadia. Bij één blad zit al een decal tot ik vergat om deze eerst in de blanke lak te zetten :x Klein beetje silvering, maar hopelijk zie je dat niet teveel. Decals moeten er nog op. Eerst even de lak goed laten uitharden. Ook heb ik de spinners met BMF gedaan, wat een werkje.
photo 331672

photo 331673

photo 331674

photo 331676

De landingspootjes met remleidingen.

photo 331670

photo 331677

photo 331683

Cockpit met zwart randje

photo 331682

photo 331684
Zo nu even kijken of ik m'n airbrush in orde kan krijgen. Misschien met die afdichtingspasta van de ASA. Ik hou jullie op de hoogte.

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 okt, 2015 21:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
subbuster schreef:
...Ook heb ik de spinners met BMF gedaan, wat een werkje.

Wat is BMF? In elk geval is het resultaat een prachtige chroom-look. Ben heel benieuwd hoe je dat hebt bereikt.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 okt, 2015 22:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Mooie stoeltjes en interieur heb je gebrouwd. Wel fijn dat je foto's van onze oosterburen hebt gekregen ter referentie.
Die spinners zien er mooi glimmend uit. Hoe heb je dat gedaan.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 okt, 2015 22:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
O ja. Sorry. Soms denk je dat iedereen dat weet :oops: . BMF is bare metal foil. Aluminiumfolie. Zeer dun met plak achterkant. Het erop plakken was echt een kriem. De reepjes zitten iets over elkaar. Dat zie je pas als je met de neus erop zit. Daarna nog even goed oppoetsen en bling bling spinnerkapje. O ja bare metal foil is in verschillende kleuren verkrijgbaar

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement