Goedemiddag,
De vleugels en stuurvlakken zijn gebouwd. Het was even pielen met de fibers en led’s maar alles zit nu op zijn plek. De pasvorm was overigens niet helemaal je van het. Daar heeft Trumpeter toch een steekje laten vallen. Ik heb besloten om de vleugels helemaal clean te bouwen, dus geen flaps, slats, ailerons en liftdumpers die openstaan. De slats gaven wat problemen, die waren niet in de juiste vorm dus daar kwam korrel 400 om de hoek kijken. Alles buiten het chirurgisch gebied afgeplakt om geen detail te verliezen:
Na een paar minuten schuren ziet het er al wat toonbaarder uit. Een paar kleine vlakjes aan de vleugelrand zin er weer terug ingekrast:
En de complete vleugel met alle aanverwante stuurvlakken op zijn plek gelijmd en de led fiber zichtbaar:
Daarna wat PE werk van Eduard:
De horizontal stabilizers gaven geen problemen, alleen wat schuur en poetswerk om de randjes mooi vlak te krijgen:
De verticale staartvlakken heb ik al eerder laten zien. De cockpit is ook eindelijk samengevoegd. Ik had problemen met de combinatie cockpit en wheelbay, dit kreeg ik niet passend in de romphelften. Anderen hadden hier geen problemen mee, maar ik was genoodzaakt om een millimeter plastic te verwijderen aan de onderzijde van de cockpit. Het advies is om toch zeker even te controleren of de canopy wel fatsoenlijk wilt passen:
Alles zit hier op zijn plek, zoals je kunt zien zit er nog een naadje aan de bovenkant van de neus, dit is dichtgesmeerd met ca lijm:
En ook in de neus komt electronica; cockpit verlichting, landingslicht en rood navlicht in de neussensorpod, aan een klein kabelboompje ontkom je dus niet:
Het probleem van de wingseals is opgelost. Een stuk schuim in vorm geschuurd en daarna een tissue met verdunde houtlijm aangebracht voor het canvas effect. Bijkomend voordeel is dat je er zelf deuken en vouwen in kan boetseren, dat komt dichter bij de werkelijkheid:
Tot de volgende.
Groet,
Mark