Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 2:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 24 sep, 2016 23:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Je moet er wat voor doen maar dan heb je ook wel wat. Ziet er zeer netjrs uit. Keep up the good work.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 okt, 2016 13:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 21:38 pm
Berichten: 176
Woonplaats: Alkmaar
Goedemiddag,

Binnenkort weer een update, voor nu een tweetal foto's over een mij onbekend fenomeen. De wing seals die van rubber/vinyl zijn beginnen te "zweten". Ze lagen netje in de kast en niet in de volle zon. Iemand enig idee hoe dit te voorkomen en in dit geval te verhelpen? Het vocht is een beetje vettig.

photo 388624

photo 388623

Dit kan ik niet echt gebruiken op het model.

Groet,

Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 okt, 2016 15:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
Dit is inderdaad een rare reactie. Ik zou het niet weten hoe dit kan gebeuren. :?

Vraag me wel af wanneer de fabrikanten gaan stoppen met die dingen van rubber en vinyl in de kit's te stoppen want ik vind het maar rommel.

Zit er een alternatief in de doos Mark?

MVG

Danny

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 okt, 2016 17:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 21:38 pm
Berichten: 176
Woonplaats: Alkmaar
Helaas,

Geen vervanger in de doos. Ze liggen nu in de talkpoeder dat schijnt te helpen. Anders moet ik zelf maar een vervangend stuk plastic zien te maken.

Groet,

Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 okt, 2016 22:51 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 13:12 pm
Berichten: 2647
Woonplaats: Houthalen (België)
Dat zweten komt wel vaker voor bij synthetische neoprene-type rubber. Mogelijke oorzaken zijn :

* Een slecht produktie-proces / slechte mengeling van de grondstoffen en additieven.

* Contact met chemicaliën. Het zou kunnen dat het zweet / de olie van vingers dit effect veroorzaakt.

Ik zou de onderdelen niet gebruiken want je weet niet of de reactie gaat ophouden. Met wat zaag- en schuurwerk kan je ze in styreen maken.

_________________
KeepFightingMichael


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 okt, 2016 9:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 21:38 pm
Berichten: 176
Woonplaats: Alkmaar
Ik denk dat dat het slimste is. Zelf iets in elkaar knutselen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 okt, 2016 10:52 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
Dat is raar? De mijne deden het niet..

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 okt, 2016 15:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
Andere oorzaken kunnen een hoge luchtvochtigheid zijn (Nederland regenland...), of de plasticizers die uit de delen lekken.

Mij is ooit aangeraden een sealende primer te gebruiken toen ik dit bij een vinyl kit had, waarbij Mr. Surfacer of Tamiya Primer werd voorgesteld. Een dunne laag Mr. Surfacer gebruikt, gevolgd door Tamiya acryl (gewoonlijk geen verkeerde combinatie), en het gaat vrolijk door de primer en de acrylverf heen door (minder dan voorheen, maar toch...). Dus ofwel is er een dikke laag primer nodig, ofwel een primer die specifiek voor flexibel materiaal is ontwikkeld. Of dat advies was gewoon prut. :|

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 okt, 2016 16:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 21:38 pm
Berichten: 176
Woonplaats: Alkmaar
Het is blijkbaar iets wat vaker optreedt. Better safe than sorry. Ik ga proberen een vervanger te maken. Nog een beetje vertraging zal niet veel uitmaken. Bijna 2 jaar bezig nu :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 jan, 2017 20:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 21:38 pm
Berichten: 176
Woonplaats: Alkmaar
Goedenavond,

Sinds de laatste update is er weer een beetje werk verzet. Het gaat nog altijd erg traag, maar we komen er vanzelf. De staartvinnen zijn inmiddels af. Het idee is om daar ook wat verlichting in aan te brengen, te weten de anti collision lights. Eentje aan de voorzijde en eentje aan de achterkant. Gezien de dikte van het materiaal kan ik hier geen led plaatsen. Het is dus tijd voor 0.5 mm glasvezel. De beoogde locaties (excuses voor de wat wazige foto’s)

photo 399171

photo 399170

Pielen met de boor, nouja boor.. het mag bijna geen boor heten die 0,5 mm.

photo 399172

Glasvezel doorvoeren en met wat tape fixeren. Om vervolgens aan de onderzijde een ledje te plaatsen.

photo 399173

photo 399174

Draadjes aan de led solderen, de helften samenvoegen en voila, twee staartvinnen:

photo 399175

In de bovenzijde heb ik een gaatje geboord voor de bedrading en zo komt het verhaal van de staartvinnen voorlopig tot een eind:

photo 399176

Het volgende onderdeel is het kanon. Ik wil de Tomcat met de luien open hebben dus het kanon is volledig zichtbaar. De Trumpeter variant is het net niet dus die ga ik vervangen. De munitietrommel van Trumpeter wordt wel gebruikt, maar de klomp plastic gaat eraf, daar komt PE voor in de plaats:

photo 399177

photo 399178

De ruimtes worden opgesierd met PE:

photo 399179

De kanonslopen zijn van messing en worden door 3 ringen op hun plek gehouden, op de tweede foto de krans die aan de voorzijde komt:

photo 399180

photo 399181

En als we alles in elkaar schuiven hebben we iets wat op een M61 Vulcan lijkt:

photo 399182

Proefpassen in de neussectie:

photo 399183

De neussectie is gereed om gespoten te worden. Eerst de primer en vervolgens 71.001 White. Het kanon is gespoten in 77.720 Gunmetal Grey.

photo 399185

photo 399184

De binnenruimte na de wash:

photo 399186

Met het kanon geplaatst:

photo 399187

photo 399188

Het laatste zijn de PE randen die alles netjes afwerkt:

photo 399189

Helaas wilde de metal primer van Vallejo niet plakken en kwam het zwikkie er weer vanaf glijden. Op zoek naar een andere primer die wel blijft plakken. De acryl primers van Vallejo blijven erg kritisch in gebruik:

photo 399190

photo 399191

Dit was het weer. Zeer snel een update over de vleugels en het samenvoegen van de radar, neussectie en cockpit etc. Ook heb ik dan foto's van de oplossing voor de oplossende wingseals :wink:

Groet Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement