Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 4:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 23 jul, 2017 16:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Voor wat het waard is...:

Ik denk dat je er verstandig aan doet om de foto's van "AIRLINERS.NET" te verwijderen/te vervangen door een linkje. Deze rakkers verdienen hun centjes met hun site en staan erom bekend om juridische stappen te ondernemen indien "hun" materiaal op andere sites word gebruikt...

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jul, 2017 13:37 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Met bronvermelding moet dat toch geen probleem zijn, bij de ene staat zelfs naam en site op de foto, dus altijd herleidbaar.
Nu ken ik de diverse disclaimers niet van Airliners, dus het is mogelijk dat deeplinken verboden is. maar vaak wordt er gezocht op Google en dan de foto ingecopieerd, zonder naar een bronsite te gaan.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jul, 2017 18:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Het zal mij persoonlijk allemaal "worst" wezen Bert, maar ik heb begrepen dat met name Aircraft Resource Center & Brittmodeller problemen hebben ondervonden als gevolg van "hot-linken". Airliners heeft er geen problemen mee dat er naar "hun" foto-materiaal word verwezen maar willen wel dat je dan hun site bezoekt... Ik zou het jammer vinden als MB onbedoeld (door onwetendheid) in de problemen geraakt en dus dacht ik er goed aan te doen om het even te vermelden...

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jul, 2017 20:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik probeer meestal wel bron te vermelden (maar wil het net zo vaak ook wel eens vergeten).

Camo op zich zit er goed op. Je zegt dat de kleuren nog wat donker zijn. Ben benieuwd hoe de zandkleur lijkt bij zonlicht, die oogt erg donker in vergelijk met je referentiefoto's.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 jul, 2017 0:03 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
In 2014 toen ik begonnen ben met deze bouw heb ik al een aantal foto's van hun website geplaatst, inclusief het onderschrift. Dat lijkt mij voldoende bronvermelding, bovendien zou het vreemd zijn wanneer er na 3 jaar nog eens zou worden geklaagd. Mocht dit wel het geval zijn dan verwijder ik natuurlijk de foto's. Of vervang ik deze met linkjes afhankelijk van hun voorwaarden.

@René, de kleur lijkt wat donker omdat de foto binnen is gemaakt met relatief weinig zonlicht. Vergelijk deze foto van eerder die dag bijvoorbeeld eens met de foto na de paintjob:

Afbeelding

Afbeelding

De kleur hangt sterk af van de belichting. Aangezien de heli's op al mijn foto's in het volle zonlicht staan zal de kleur op die foto's ook altijd wat lichter zijn, het zelfde geldt voor mijn Huey wanneer ik hem in de zon zet. :)




D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 jul, 2017 12:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Duidelijk verschil.

:brouw: :brouw:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 aug, 2017 0:25 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Vandaag 'even' de bruine camouflage gespoten. Oftewel, een uur lang de boel zo goed mogelijk proberen afplakken, airbrush klaar zetten, 2 minuten spuiten en vervolgens weer alles opruimen. :roll:

Ik ben zelf wel erg content met het resultaat. Dit model staat ook al zo lang bij mij op de werktafel, ik heb ook wel zin in om hem eindelijk eens af te zien. Hopelijk gaat het mij lukken om hem in de vakantie af te krijgen. Misschien dat ik dan daarna nog wel een leuk kitje in elkaar kan zetten voor op de tafel in Hurdegaryp over een paar maand. :)

Anyway, de plaatjes:

Eerst de contouren afplakken met posterbuddies en vervolgens de overige vlakken afdekken met tape:

Afbeelding

Laagje bruin, een mengsel van Revell Leder bruin, en Vallejo Iraqui Sand.

Afbeelding

En dan uitpakken. Zoals gewoonlijk met poster buddies zie je dat hier en daar het contour niet helemaal goed is, dat werk ik dan altijd even bij met een kwastje:

Afbeelding


Ter vergelijk de echte:

photo 288008

photo 288007

photo 288009



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 aug, 2017 9:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2012 12:06 pm
Berichten: 392
Woonplaats: Roosendaal
mooi spuit werk hoor ziet er goed uit 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 aug, 2017 7:49 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Deze kit heb ik heul lang geleden ook eens gebouwd, en wat mij opviel was dat het toestel op de boxart met miniguns uitgerust is, en er 2 (rudimentaire) dubbele M60 opstellingen in zitten...
Camo ziet er goed uit in ieder geval!


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 aug, 2017 18:35 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Thanks heren. :)

En klopt inderdaad, de boxart is mooier dan het plastic dat je in het doosje vindt. :P Wel jammer dat die miniguns er niet bij zaten.



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement