Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 13:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 08 maart, 2015 18:59 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Wel nu, u vraagt zich allen vast af: 'waar is de grote groepsbouwleider eigenlijk gebleven...''

Nou, uhm, ik had nog wat andere projecten zeg maar, en groepsbouwen, en toen...uh... kwam het er 'ff niet van. :oops:


Maar mensen, wees gerust, ik ben er weer.



:roll:




Dus... De afgelopen tijd ben ik bezig geweest met het interieur. Veel referentiefoto’s heb ik niet dus was er ruimte voor wat artistiek vrijheid. Eén belangrijk detail wilde ik in ieder geval toevoegen, en dan zijn de brandstoftanks. Dus zijn we aan de slag gegaan, ik heb wat stukjes styreen er bij gepakt, ik heb ondertussen per ongeluk mijn mes een centimeter in mijn eigen voet gedouwd, en wat gefrommeld met koperdraad. Dat alles gaf dan het volgende resultaat:




Afbeelding

Afbeelding



De brandstoftanks:



Afbeelding




Het interieur is voor het grootste deel gebaseerd op foto's van Huey's, voor de rest op schaalmodellen en mijn eigen fantasie.



Nu eerst wat dingetjes plamuren, nog een paar details toevoegen en dan gaan we spuiten.



To be continued...






Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 maart, 2015 19:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Mag ik zo vrij zijn om te vragen hoe je het zover hebt gekregen om een mes in je voet te krijgen? :|
Het interieurtje ziet er mooi uit zo, ik ben benieuwd naar de verf.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 maart, 2015 20:44 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Ja hoor. Ik was een dikke styreen plaat aan het snijden op mijn snijmat die op de rand van mijn bureau lag. Om de dikke plaat te snijden moest ik nogal wat druk zetten, alleen toen schoot het stukje styreen plaat weg en schampte het mesje bij de rand van het bureablad langs om vervolgens in m'n voet tot stilstand te komen. ik trok met mes dus naar mij toe.
Tomska schreef:
Het interieurtje ziet er mooi uit zo, ik ben benieuwd naar de verf.

Ik ook. :)




Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 maart, 2015 21:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Ah, dat is pech hebben... Soms vraag je je af hoe je het voor elkaar krijgt, je bent namelijk niet de enige die zichzelf pijn doet tijdens het hobbyen. :mrgreen:

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 maart, 2015 23:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Nooit met weerstand naar jezelf toe snijden!! Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Maar, euh, leuke update DJ. Ben benieuwd naar het vervolg. Mijn NASA ligt even rustig te wachten. Was het even beu na het rotorblad-debacle. Vanmorgen de stoute schoenen maar aangedaan en begonnen met het verwijderen van de beschadigde verf.

Ken je deze?
Afbeelding

Hier staat meer: http://www.collegehumor.com/post/1155847/build-your-own-huey-hog-model-chopper

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 maart, 2015 0:28 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Hahaha ja die ken ik ja, bedankt voor de tip! :wink:

En nog 3 maanden te gaan he René, jij loopt meer dan prima op schema. :)




Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 apr, 2015 20:49 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Hier pruttelt het allemaal (te) langzaam verder. Inmiddels zijn we in het stadium beland waarbij men het interieur afwerkt en zich gaat focussen op de buitenkant.

Omdat heel veel woorden minder zeggen dan een paar plaatjes hier een uitgebreid foto-verslag:


We waren gebleven bij een nagenoeg spuitklare Huey cockpit:


Afbeelding


Na wat kleinigheden gedaan te hebben heb ik de air brush er bij gepakt, dat leverde het volgende resultaat op:


Afbeelding

Afbeelding


Vervolgens de details schilderen en toen had ik dit:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



De instrumenten zijn met de hand geschilderd, waarom geen decals gebruiken?


- Decals zijn saai (mening)
- Schilderen is leuker (mening)
- Schilderen is sneller (Niet goed onderbouwd argument)

Het lijkt dan wel niet helemaal top strak zo, maar het is goed genoeg en je gaat er toch weinig tot niets van terug zien.



Nog een klein overzichtje van mijn helikopter projectjes:



Afbeelding


Van links naar rechts; UH-1H INL Air Wing, UH-1N IDF, UH-14A MLD


Op het moment heeft dit project wel de prioriteit, mocht ik het gevoel krijgen dat ik genoeg tijd over houd om de IDF Huey ook binnen de tijd te bouwen dan doe ik die hier ook, anders elders op het forum. Van de MLD Lynx komt ter zijner tijd ook zeker een verslag.

Binnenkort ga ik in ieder geval het UH-1H interieur in de wash zetten en dan op naar de buitenkant. :brouw:

Op naar de volgende update, hopelijk sneller dan dit keer, dat zou moeten lukken nu het met mijn opleiding weer wat rustiger is.




Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 feb, 2017 18:25 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Zo, even wat stof wegblazen.... ( Laatste post was op: vr 17 apr, 2015 20:49 pm, dat is laaaaangg geleden... :lol: )

Ik heb in de tussentijd niet stil gezeten, tenminste, niet helemaal stil. Dit model heeft eigenlijk vooral in een lade gelegen, maar zo nu en dan heb ik er even aan gewerkt. Het was vooral de matige kwaliteit van het kitje dat mij er van weerhield om verder te gaan met deze bouw. Zo zijn de raampjes erg slecht. Niet alleen de kwaliteit van het plastic is slecht, maar ook de vorm klopte amper. Om die reden had ik al snel besloten om zelf de ramen te maken, of eventueel een donor kit te vinden. Het zelf maken van een voorruit bleek nogal lastig te zijn dus heb ik uiteindelijk maar het raam uit een Italeri (AB-204) kit gebruikt. Het raampje van Italeri paste redelijk maar moest iets bijgebogen worden, dat ging niet zonder slag of stoot helaas. Tijdens het buigen ontstonden er kleine vervormingslijntjes in het glas. Dat was erg jammer, maar gelukkig kon ik dat probleem gedeeltelijk met P+ oplossen.

Verders moesten er natuurlijk een heel aantal onderdelen gescratcht worden. Met name de uitlaatbuis was erg lastig om te maken. (miliput) Die is ook nog steeds niet helemaal klaar. Ik wil de wand nog iets minder dik maken door middel van schuren, en de binnenkant is ook niet helemaal perfect glad.

photo 401673

photo 401672

photo 401671

photo 401670


De tape zit improvisatorisch over de ruiten geplakt om (schuur) stof buiten het interieur van het model te houden.

Tot over ongeveer 2 jaar,




D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 feb, 2017 1:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Goed dat je weer bouwt DJ. Jammer dat je net de deadline niet haalt van je eigen georganiseerde groepsbouw :mrgreen:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 feb, 2017 9:24 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
mr.vdh schreef:
Tot over ongeveer 2 jaar
:lol:

Gaan de ruiten er nu nog wel makkelijk in, nu de romp dicht zit?

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement