Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 20:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 20 apr, 2015 12:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat ziet er inderdaad mooi, verzorgd uit.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 apr, 2015 10:03 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 23 sep, 2005 15:51 pm
Berichten: 987
Bedankt voor jullie reacties. Leuk om te lezen :) Ik ben er zelf ook wel tevreden over.
Inmiddels ben ik begonnen om de motor en rotor in elkaar te zetten... Kom ik tot de conclusie dat ik een onderdeel kwijt ben.
Ondertussen de Italeri rotor maar eens vergeleken met een echt toestel en wat denk je: Er klopt geen hout van, Italeri !

Gelukkig nog een onderdeeltje kunnen vinden in een andere doos. Deze heb ik nagemaakt en vervolgens ga ik gelijk maar het hele rotorsysteem opnieuw bouwen. Kortom, er wordt weer gescratcht...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 apr, 2015 12:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
Schitterend werk met veel oog voor detail... ik kijk al uit naar de volgende update met de rotor...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 apr, 2015 13:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Asmodi schreef:
Ondertussen de Italeri rotor maar eens vergeleken met een echt toestel en wat denk je: Er klopt geen hout van, Italeri !


Er zijn meer fabrikanten die het niet helemaal door hebben hoor. Die van mij, van Hasegawa, is ook niet juist. Volgens mij heb ik thuis een kit van Italeri (gunship met haaienbek) die dan wel weer goed is, vreemd. Is het een rebox?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 apr, 2015 17:47 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4450
Dat ding van mij klopt ook voor geen meter haha.

De Revell kit is gelijk aan die van René, behalve dat ik geen rivets heb. Zo te zien heeft elke UH-1D/H dus wel wat aandacht nodig. De Italeri kit is denk ik nog wel de beste van allen. De Italeri heeft veel betere clear parts, en de vehoudingen zijn ook stukken beter.



Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 apr, 2015 18:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 23 sep, 2005 15:51 pm
Berichten: 987
Silenoz schreef:
Schitterend werk met veel oog voor detail... ik kijk al uit naar de volgende update met de rotor...
Thanx !

tsjopper bob schreef:
Volgens mij heb ik thuis een kit van Italeri (gunship met haaienbek) die dan wel weer goed is, vreemd. Is het een rebox?René
Dat is een UH-1C of niet ? Is niet hetzelfde als de UH-1D van Italeri.
Overigens betreft dit een oude ESCI mal en och ja dan mag je niet eens zo heel erg klagen, gezien de leeftijd.

mr.vdh schreef:
De Italeri heeft veel betere clear parts, en de vehoudingen zijn ook stukken beter.
Het was vooral heel mooi geweest als ze zouden passen en niet 2mm te klein zouden zijn :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 apr, 2015 22:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Asmodi schreef:
Dat is een UH-1C of niet ? Is niet hetzelfde als de UH-1D van Italeri.
Overigens betreft dit een oude ESCI mal en och ja dan mag je niet eens zo heel erg klagen, gezien de leeftijd.


Dat is inderdaad een 'C', maar beide dus van Italeri. Vreemd dat ze bij de ene de rotor wel goed hebben en bij de andere niet. Bij de 'C' zit de balansarm wel boven de rotorbladen en niet op dezelfde hoogte.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 apr, 2015 23:14 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4450
Ik gok dat de D Huey kitjes eertijds allemaal wat op elkaar gebasseerd werden. De UH-1C van Italeri lijkt me trouwens ook een veel nieuwere kit, die steekt namelijk heel prima in elkaar, heeft mooie fijn gegoten details en gladde oppervlakken.
Asmodi schreef:
Het was vooral heel mooi geweest als ze zouden passen en niet 2mm te klein zouden zijn :brouw:

Ooh dat had ik niet verwacht van Italeri, ik ben benieuwd hoe je dat dan gaat oplossen.



Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 apr, 2015 11:37 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 23 sep, 2005 15:51 pm
Berichten: 987
Nou die stabilizer bar is niet het probleem. Die zit wel juist en is ook wel ok (wel een beetje grof).
Maar het gebrek aan details en onderdelen van het rotorsysteem. O.a. de collective levers en swashplate ontbreken of zijn niet juist, totaal geen detail in de dampers, scissors en sleeve. Dit hebben ze in één geheel gegoten zonder details. En dat is erg jammer, want dat maakt het wel extra aantrekkelijk. De levers en swashplate kan ik wel zelf maken. Over de scissors en sleeve ga ik nog eens diep nadenken :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 apr, 2015 12:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Je kunt je inderdaad helemaal uitleven, maar het blijft 1:72. Elke aanpassing is al een verbetering en leuk om te maken.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement