Okay...... In mijn hoofd liep deze groepsbouw tot 1 juli. Echter, ipv nog een maand, heb ik nu nog maar heeeeeel weinig dagen. Jammer, dan ga ik em hier niet afkrijgen. Maar toch op de valreep nog even een flinke update (tenminste wel voor mij omgerekend in tijd). Want het is nou niet zo dat er niets met deze Griek gebeurt.
Hoe een klein kitje je toch bezig kan houden.
Allereerst heb ik een begin gemaakt met het onderste deel van de rotormast.
De detaillering van Italeri/Esci liet zeer veel te wensen over. Ook was ik een essentieel onderdeeltje kwijt... Dus ik moest wel wat scratchen.
Het onderste deel van de rotormast is nu in ieder geval lekker gevuld.
Daarna was het de beurt aan de onderkant.
Allereerst moest de interne lier gemaakt worden. Het gat is niet rond maar meer ovaal. Lastig om netjes 100% symmetrisch te krijgen.
Dus de boor in de romphelften, uitsnijden en schuren. Daarna een leuk aangezicht maken op de lier zelf.
Dit geheel geeft een leuk zicht.
Daarna was er nog een lastig punt. Op de modellen van Italeri zit op de onderkant, richting de staartboom, een rare bult.
Deze hoort er niet op, sterker nog, de Griekse AB heeft hier een groot vierkant rooster zitten. Dus ook getracht na te bouwen.
Op de foto is het teveel aan plastic nog goed te zien. Dit is natuurlijk wel weggewerkt.
En toen was het tijd om er één geheel van te maken. En dat leek makkelijker dan het was...
Veel plamuur en vooral veel schuren. Diverse ramen zijn te krap, de voorruit is vooral te smal
De ramen van het laadruim (schuifdeur) zin allemaal eigen gemaakt uit verpakkingsmaterialen. De ramen van de kit waren te wazig en vooral te klein.
Pontons bevestigd? Check ! Cablecutters bevestigd? Check!
Okay, tijd voor het spuitwerk dus!
Hier het eerste deel. Er moet nog wel een beetje bijgewerkt worden, maar zo komt de AB 205 er uit te zien in de Griekse kleuren.