Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 13:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 25 nov, 2014 23:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Action heeft ook die gele tape. Minstens zo goed heb ik me laten vertellen en veel goedkoper. Ik heb ook even een paars rolletje gekocht, gewoon om eens te proberen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 nov, 2014 1:03 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik hoop dat je deze niet bedoelt, René.

http://www.action.be/doe-het-zelf/gereedschap/pvc-isolatie-tape-6st-15mm-div-kleuren

Het probleem lijkt me de verpakking. Die wordt over de tape heen gesmolten, waardoor het deel van de tape dat er mee in contact komt, vervormd raakt. Op macroniveau niet op te merken, maar een lijntje strak afplakken lijkt me moeilijker. Bij Tamiya wordt de verpakking dichtgelast en blijft de rand gaaf.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 nov, 2014 11:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Nee hij bedoelt echt schilders tape (eeeuh denk ik :? )....Is ook in blauw te verkrijgen.
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb deze tape ook gebruikt voor in huis...maar niet echte goede ervaringen mee...
Op het www lees je de o.a. de volgende commentaren

De paarse tape heb ik ook een keer gehad. Deze kwam bij de Action vandaan.
Is echt een t*ring tape...Laat allemaal lijmresten achter ..


paarse schilderstape gehaald, maar daar waren we niet echt blij mee... Plakte bijna niet en daardoor met verven toch wat plinten meegenomen

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Rob heeft er ook wat over geschreven. Volgens mij was het de bedoeling als reactie in dit topic, maar hij heeft het als nieuw onderwerp geplaatst.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 nov, 2014 12:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jan, 2007 17:48 pm
Berichten: 527
Woonplaats: Lonneker
Heren,

Schilderstape is niet zomaar schilderstape. De verschillende kleuren geven over het algemeen de kleefkracht aan.
- De gele tape hoort goed te hechten op de ondergrond. Laat na verloop van enkele dagen lijmresten achter en is dan moeilijk te verwijderen
- Blauwe tape is een zgn. low-tack tape. Kan je langere tijd laten zitten zonder dat er lijmresten achter blijven. Tenminste dat geldt voor de wat duurdere merken als Tesa, Kip en Stokvis
- Paarse tape heeft een zeer beperkte kleefkracht en wordt gebruikt op zeer delicate ondergronden. Door die beperkte kleefkracht hecht de tape slecht op de ondergrond en is daardoor minder geschikt voor gebruik in de modelbouw. Al zullen er vast wel problemen zijn die met deze tape kunnen worden opgelost.

Al met al heb ook ik minder goede ervaringen met de blauwe en paarse tape van de Action. (Ik ben een Nederlander, dus ook ik probeer de goedkope alternatieven.) Ben gauw weer overgestapt op Tesa, Tamiya en Revell tape.....

Greetz,
Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 nov, 2014 12:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 nov, 2014 22:56 pm
Berichten: 51
Bedankt voor de reacties!

Kan nu mn sinterklaas verlanglijstje gaan maken.
laatste jaar voor mij denk ik..

_________________
Op de tafel: Revell Handley Page Halifax B. MK.III


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 nov, 2014 19:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Die gele zou vergelijkbaar zijn met Tamyia-tape, maar veel goedkoper. Wat deze tape als lange duur reactie heeft op je model weet ik niet.

Die paarse is inderdaad voor tere ondergronden.

Daar het beide om goedkope varianten gaat, is het ideaal om grotere vlakken te vullen, waarbij je de strakke randen met goede (bijv. Tamyia-tape) afteept.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 nov, 2014 21:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2054
Woonplaats: Gemert
Ook die goedkope 50 meter voor een knaak gele tape is low tac te krijgen. Plak een strook eerst een paar keer op bijvoorbeeld de palm van je hand en de plakkracht neemt behoorlijk af. Een melamine vensterbank binnen handbereik doet het ook wel goed). Zoals René al meldde voor het 'precisiewerk' de duurdere tape en voor het grove behangen die goedkope kneut. Die hoef je dan ook niet volledig op het model te plakken, maar alleen overlappend over de smalle strook Tamiya zodat je er niet per ongeluk onder door kunt spuiten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 sep, 2018 20:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 nov, 2014 22:56 pm
Berichten: 51
Zoals jullie misschien gemerkt hebben, heb ik mijn verslag niet meer bijgehouden.
Door school en stage ben ik hier niet meer aan toegekomen.

Vorige week kwam ik m'n modelbouw spullen weer tegen en kreeg weer zin om wat te bouwen alleen ik moest van mezelf eerst m'n half afgebouwde kits eerst afmaken, dus bij deze het eindresultaat.
1 decal is helaas beschadigd. verder zitten er helaas wat oneffenheden in de verf en is de wash niet echt gelukt, dit kwam (denk ik) omdat ik een glanzende laklaag op thinner basis heb gebruikt, dus maar even eentje op acryl basis aanschaffen, nog tips voor een goede? ik heb geen airbrush.

hieronder de foto's

photo 453498
photo 453496
photo 453499
photo 453497

_________________
Op de tafel: Revell Handley Page Halifax B. MK.III


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 sep, 2018 16:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Mooi resultaat. Vooral ook gezien de afmeting van het model. Mooie kleuren ook. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 sep, 2018 21:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Leuk model geworden. Het zilver op de motor glimt mooi. Die WW1 vliegtuigen blijven leuke verschijningen omdat ze zo divers zijn. Kwam acryl glanzende lak zou je die spuitbussen van humbrol kunnen gebruiken. De laklaag zelf vind ik niet zo mooi egaal worden maar voor militaire vliegtuigen mag er dan later toch weer een matte laklaag overheen. En die is wel erg mooi van Humbrol. Alleen kan je daarna niet de boel nogmaals afplakken, want dan trek je decals mee heb ik recent voor een tweede keer ondervonden.Of misschien had ik een dikkere laag moeten spuiten. Wat ik verder ook veel mensen zie gebruiken is HG vloerwas of iets dergelijks. Dat kan je waarschijnlijk ook met de kwast of wattenstaaf aanbrengen. Maar daar kunnen anderen je vast meer over vertellen.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement