Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 19:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 20 nov, 2014 16:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 nov, 2014 22:56 pm
Berichten: 51
Bedankt voor de tips allemaal.
Heb net het witte streepje wat aangepast, het is nog niet perfect maar ik laat het erbij. welk pas ik het uitgeschoten wit nog aan.
Verder de romp in elkaar gelijmt. Was eerst vergeten de propeller ertussen te zetten dus hij moest weer uitelkaar.
maar hij zit nu in elkaar en ziet er prima uit, meteen het kleine hoogte verschil weggeschuurd.
ook de wielen in elkaar gelijmt, hier heb ik wel een beetje mee geklooit vandaar dat de verf is aangetast door de lijm, zelfde geldt voor het rode gedeelte van de propeller.
Ook zit er een flinke gleuf in dus ga ik het proberen te vullen met seconde lijm en dan weer bij schuren.

En een dryfit gemaakt met de vleugels, bovenste vleugel zit erg scheef dit komt omdat de stangen er nog niet tussen zitten dus nog nergens op leunt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Op de tafel: Revell Handley Page Halifax B. MK.III


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 nov, 2014 22:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 nov, 2014 22:56 pm
Berichten: 51
Hier weer een update over de albatros.
Heb ondertussen de romp en staart van het vliegtuig geschilderd, ook de motor en machinegeweer staan in de verf.
De achtervleugel is nog een dryfit, Vergeet niet dat jullie mogen reageren;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Was hem weer volgende update verwacht ik de motor en geweer gemonteerd te hebben en het bruin van de romp voor een 2e keer in de verf te hebben gezet.
Verder zou ik graag nog wat tips krijgen over het aanbrengen van de rigging.
Moet ik daar gaten voor maken in de vleugel? en hoe zou ik dat het beste kunnen doen etc.

_________________
Op de tafel: Revell Handley Page Halifax B. MK.III


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 nov, 2014 23:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 aug, 2008 9:14 am
Berichten: 552
Woonplaats: Noordwijkerhout
Mooi ding ben je aan het maken, ik volg hem al een tijdje.

Die spandraden is altijd weer lastig. ik heb het eens iets uitgebreider beschreven in een bouwverslag met de naam

Supermarine Walrus Mk.1 met spandraden

Mijn favoriete draad is momenteel easy line, dat is een beetje elastisch. Voor het verven boor ik dan de gaatjes, die lopen dan vanzelf vol met verf en dan zie je er niet veel van.

_________________
Peter

Lopende projecten : http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/960/


Laatst bijgewerkt door PeterWarmerdam op di 25 nov, 2014 8:03 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 nov, 2014 23:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2055
Woonplaats: Gemert
Zo dus: Supermarine Walrus Mk.1 met spandraden

Als je dit bericht citeert, dan zie je gelijk het script. Zo moeilijk is het niet (te lezen). Daarna wel graag annuleren anders wordt het gezellige bende hier. :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 nov, 2014 0:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 nov, 2014 22:56 pm
Berichten: 51
Heel erg bedankt. Staat er echt super in uitgelegd.
Zo'n handboortje hoe komt dat ooit door het plastic heen? Lijkt net alsof dat nooit zou lukken.

Als het wel goed werkt vraag ik hm voor sinterklaas:)

_________________
Op de tafel: Revell Handley Page Halifax B. MK.III


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 nov, 2014 7:34 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Gewoon met veel geduld steeds met de klok mee draaien en niet drukken. Het help als de pinvise een draaiende achterkant heeft, want ik heb er ook een met een deksel en dat werkt niet zo goed. Gebroken boortjes gooi ik nuet weg, want die boren vaak veel sneller, al kan je er wat minder precies mee boren.

Mooi modelletje, de witte strip bovenaan zou je steeds met afplakken moeten doen omdat hij zo opvalt. Kreeg je hier geen decal voor?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 nov, 2014 9:13 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 08 jan, 2014 21:26 pm
Berichten: 191
Woonplaats: tegelen NL (LB)
goed bezig, je schiet lekker op met je albatrosje ! het kwasten doe je netjes, mijn kwastwerk zag er over het algemeen niet zo goed uit.
ik heb ook nog een aantal dubbel dekker(tje)s liggen dus ik volg je. ben benieuwd naar het eind resultaat :wink:

in het topic over de walrus mk.1 (waarvan de link hier geplaatst is) heeft ron kootje het over messing tube 0.5 / 0.3 mm in het laatste bericht. weet iemand toevallig waar ik die kan krijgen voor mijn toekomstige projecten ?
ik, de "google noob" kan het weer eens niet vinden op het wwwebje.

mvgr jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 nov, 2014 10:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 nov, 2014 22:56 pm
Berichten: 51
StevenVD schreef:
Mooi modelletje, de witte strip bovenaan zou je steeds met afplakken moeten doen omdat hij zo opvalt. Kreeg je hier geen decal voor?


bedoel je bij de staartvleugel? Ik heb namelijk nog niet het juiste afplak tape , dus is er wat mis gegaan.
Heb je misschien een merk/type van dat boortje voor me wil er wel 1 aanschaffen zal het vast vaker nodig hebben.

Leuk om te zien dat er een hoop mensen dit projectje volgen, geeft me extra motivatie.

_________________
Op de tafel: Revell Handley Page Halifax B. MK.III


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 nov, 2014 14:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Enige opmerking die ik nu kan maken is dat het witte van de staart en stabilo streperiger is dan het bruin en grijs van de romp. Wellicht iets te dikke verf gebruikt?

Zo'n gaatjesboor is echt handig. Het kost een paar centen, maar ik heb er heel veel plezier van gehad.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 nov, 2014 19:31 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Mijn beste pinvise is die van Tamiya. Ze hebben er een voor onder de 1mm en een voor boven, denk na wat je het meest nodig hebt want de kleine kan dus geen grotere boortjes aan maar is wel ideaal voor bedrading. Koop ineens ook Tamiyatape (geen Revell, da's rommel) voor dat afplakwerk. Ik doelde op de vleugelstrepen, die zouden geometrisch moeten zijn, dus had je eerst op een blaadje papier de vleugels op de juiste schaal moeten overnemen en dan de tape in het verlengde daarvan moeten plakken voor een goede aflijning.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement