Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 11:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 29 sep, 2014 19:40 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Nu zit de romp in elkaar, en kan ik bijna de lozegne aanbrengen. Nu wilde ik alleen weten of het aan te raden is om onder de lozegne nog een laag verf aan te brengen. of dat weleens gedaan wordt door de mensen hier.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 sep, 2014 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Sorry, geen ervaring mee.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 sep, 2014 22:04 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Nou ja, ik heb het hele toestel maar OD gespoten, het paneel vóór de cockpit moest die kleur, dus heb ik het hele toestel maar gespoten en intussen ook on de P+ gezet.
Morgen zal ik foto's plaatsen.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 okt, 2014 18:47 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Ik zou nog een plaatje schieten van het ondergrondje, dus bij deze:
Afbeelding
En ja, ik ben begonnen met det aanbrengen van de lozegne decals. Ik was met goede moed begonnen, en gezien mijn laatste ervaringen met Dragon heb ik i.p.v. Set en Sol maar wat sterkers gepakt; Daco Medium als Set en Daco Strong als Sol.
Dat werkte net even té goed volgens mij, wegens dit was het resuiltaat....
Afbeelding
Afbeelding
Dus..... :roll:
Dat stuk bij de luchthapper is m'n eigen stomme fout geweest, voor de andere kant heb ik daar ook al een gaatje in geponst, maar de vouwen langs de romp zijn minder...
Nu is dit de eerste keer dat ik zulke grote decals plak, en misschien zit daar de fout. Misschien moet ik het decal in drieën knippen en in delen aanbrengen. Graag tips van iemand die ervaring heeft met Lozegne.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 okt, 2014 23:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Tja, dat is poep! :roll:

Sorry, maar ik heb ook geen ervaring met lozenge. Het is ook niet nog op te lossen met meerdere lagen sol? Om op deze manier de kreukels er voorzichtig uit te strijken?

Succes, hoop dat het nog mooi strak/glad te maken is.

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 okt, 2014 9:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2012 15:47 pm
Berichten: 585
Putverdulme, dat is jammer!
Ik wou dat ik raad had, maar moet zelf ook er voor het eerst mee gaan werken.
Misschien weet Kitboy een oplossing? Werkt veel met WWI toestellen.

_________________
Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 okt, 2014 11:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Erg jammer. Dat eerste plaatje op je ondergrond ziet er op zich niet verkeerd uit.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 okt, 2014 12:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1609
Woonplaats: Puttershoek
Leuk Danny deze Fokker :mrgreen: . Ik kijk stiekem een beetje af bij je voor mijn Eduard versie. Jammer van de problemen met de lozenge decals, benieuwd of het mij beter af gaat..

Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 okt, 2014 12:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Die grote lappen zijn inderdaad best lastig, bij mijn Fokker V.23 op 1:48 ging het ook niet geruisloos http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=38507&start=50#p787430. Het beste is de decals eerst zo goed mogelijk op maat te maken en te werken vanaf de kant waar het oppervlak het meest vlak is. Ruim water gebruiken, zodat je nog makkelijk kan corrigeren. Set en Sol helpen niet altijd, voorzichtig insnijden meestal wel.
Als je de decals in delen aanbrengt, moet je rekening houden met het zich herhalende patroon, en werkt het het mooiste als je de decals dan ook langs de verschillende gekleurde vlakjes uitsnijdt.
Mocht je nog nieuwe decals zoeken: Ik heb nog wat zelfgeprinte over en kan die eventueel opsturen. Ze zijn wel op wit decalpapier geprint, en na het uitsnijden zie je soms wel de witte randjes. Ook is de kleurstelling iets anders dan die van jou.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 okt, 2014 23:05 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Bedankt voor de complimenten en de tips lui! :brouw:
@René, bedankt! :) Het is een simpel ondergrondje, maar ik vind het wel leuk zo. En hij is groot genoeg om de D.VII er ook op de zetten. :)
@Rob, bedankt voor je aanbod, maar voor ik jouw post heb kunnen lezen heb ik al een nieuwe set besteld.
De decals die meegeleverd zijn schijnen qua kleur niet helemaal te kloppen volgens Modelingmadness, dus dat is ook gelijk aangepakt (nu ogen de kleuren mij ook wel heel erg fel op de meegeleverde set).
Zelf denk ik dat m'n grootste fout ligt bij het verzuimen om een gat in het decal te ponsen voor de luchthapper. De vouw op de romp had ik wellicht kunnen voorkomen als ik niet gelijk begon te soppen met Sol, maar eerst de boel zou laten aandrogen...
Ach ja, ik heb m'n les geleerd, en krijg het vast wel onder de knie bij de volgende poging. :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement