Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 16:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 06 okt, 2014 0:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik gebruik ook alleen maar SOL als het nodig is. En dan nog heb ik soms het idee of het wel iets doet.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 okt, 2014 7:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 aug, 2014 19:06 pm
Berichten: 326
Woonplaats: Lelystad
Wow, dat Is best wel een flink rotwerkje.. En ala je het dan.ook nog voor het eerst doet.. Vind ik her resultaat nog niet eens zo slecht. Ga je nu alles weer losweken?
Ben echt benieuwd naar het reslutaat zometeen.
Keep going.

Greetzzz

André

_________________
In ontwikkeling:

P47 Razorback

Macchi MC205

Kawasaki KI-45 "Nick"
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=284


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 okt, 2014 22:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1609
Woonplaats: Puttershoek
Was het achteraf eigenlijk niet wijzer geweest om eerst de staart te monteren en dan pas te spuiten? Ik weet niet hoe de passing is maar als je nog wat moet schuren of iets dergelijks dan zal je lozenge niet blij worden.

Mijn D.VIII is er ook een van Jasta 6 en dus ook met de witte staart met zwarte strepen maar die passing laat te wensen over en die zal ik dus eerst monteren en bewerken en pas daarna spuiten. Dus ook pas daarna de lozenge op de romp. Vandaar dat ik even aan jouw D.VIII dacht.

Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 okt, 2014 10:03 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Na een weekje weg te zijn geweest ben ik gisteren weer terug gekomen en ik zal eerst maar even reageren om de op- en aanmerkingen en vragen van de mensen hier. :)
@René: Sol doet wel wat, maar het is ook afhankelijk van de decals, die reageren niet altijd even goed op het spul. Gezien mijn eerdere resultaten met Dragon decals besloot ik gelijk het zware geschut te pakken. Achteraf niet nodig geweest...
@André: Ik moet nog even kijken hoe ik de decals weer los ga maken, ik heb diverse methodes; van lostrekken met tape tot insmeren met Set tot ze weer loskomen. Ik met nog even kijken wat het beste is (maar eerst even de nieuwe decals afwachten).
@Erik: de staart moet inderdaad zwart witte strepen krijgen, en voor het afplakken en spuiten leek het me het beste om hem dus nog niet te monteren. Gezien de drukke lozenge ga ik er een klein beetje vanuit dat een eventuele kier niet zo zal opvallen.
We gaan het zien.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 okt, 2014 22:54 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Nou, decals zijn binnen, nu de oude maar los zien te halen.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 okt, 2014 12:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 aug, 2014 19:06 pm
Berichten: 326
Woonplaats: Lelystad
Juggernaut schreef:
Nou, decals zijn binnen, nu de oude maar los zien te halen.


Danny



Nou Danny,
Heel veel succes.. Laat weten hoe het gaat.

Keep going,
Greetzzzz

André

_________________
In ontwikkeling:

P47 Razorback

Macchi MC205

Kawasaki KI-45 "Nick"
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=284


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 okt, 2014 0:48 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
De oude decals zijn los! Door het toestel even in warm water te leggen kwam de boel weer los.
Afbeelding
De boel is hier en daar nog vochtig, vandaar de kleurverschillen. Nu nog een extra laag P+ voor de zekerheid, en dan maar eens kijken of ik het deze ronde wel goed kan doen. :)


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 okt, 2014 1:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Nieuwe ronde, nieuwe kansen :mrgreen:

viel succes damit

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 okt, 2014 19:24 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Nou, de nieuwe decals zitten erop.
Deze heb ik op Ebay gescoord en ze zijn van Print Scale Decals. Nu had ik geen ervaring met deze decals, dus het was een beetje hoop op zegen, maar ik moet zeggen dat deze decals mij enorm zijn meegevallen. Ze zijn dun, stevig en reageren goed op Set en Daco medium. Nu heb ik de decals ook iets anders aangebracht. Bij de Dragon decals heb ik Daco medium op het plastic gesmeerd, daar de decals overheen geplakt, en daarna nagenoeg gelijk Daco strong over de decals gesmeerd. Deze ronde heb ik gewoon Set gebruikt voor de hechting, en de decals heb ik nu eerst minstens een halfuur laten drogen voordat ik met Daco medium eroverheen ben gegaan. Deze decals waren geleverd in lappen, dat was wennen! En omdat de luchthapper ook nog door het decal moest heb ik de lozenge aan de rechterkant in 2 delen aangebracht om te voorkomen dat ik het gat op de verkeerde plek zou prikken. het gevolg is dat ik nu met een kleine overlap zit, maar deze decals zijn zodanig dun dat deze overlap nagenoeg niet te zien is. Het drukke schema van de lozenge helpt natuurlijk ook het één en ander te camoufleren. :lol:
Omdat ik met lappen aan het werken was, en deze wat ruim heb gehouden i.v.m. de overgang van rond naar rechthoekig
Toen de decals nou eenmaal een beetje gedroogd waren heb ik de decals met een mesje #22 bijgesneden.
Afbeelding
Door het ronde snijvlak heb je het probleem niet dat je het decal kapot scheurt, wat bij een 'traditioneel' hobbymesje (#11) wel gebeurt.
Afbeelding
Ik heb tot zover 2 plaatjes van het decallen. Als eerste een foto in progress, en het is te zien dat er nog het één en ander bijgewerkt moet worden.
Afbeelding
Op onderstaande foto ben ik zo goed als klaar, de decals zitten er strak op, en eerlijk gezegd ben ik wel blij met het resultaat.
Afbeelding
Door de flits komen de kleuren niet helemaal goed uit, maar ik zal later vanavond, en anders morgen wat betere foto's plaatsen, ik heb ze op m'n camera staan.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 okt, 2014 23:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Ziet er zo al op het eerste gezicht al heel wat beter uit dan de eerste poging. Ben benieuwd naar de progressie!

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement