Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 6:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 17 sep, 2014 0:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Van snelle jets naar een eendekker uit WWI... Voel je je wel goed? :wink:

Maar lekker bezig zo. Ziet er al goed uit.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 sep, 2014 0:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ach, dan is er ook nog altijd het raakvlak, vaag Duits. Goeie keuze dus :lol:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 sep, 2014 17:43 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Bedankt allen voor de complimenten! :brouw:
@ Robh, dus het oorspronkelijke ontwerp had de getordeerde tips? De rest van jouw toelichting komt overeen met wat ik op Wiki heb gevonden inderdaad, alleen is jouw verhaal wat duidelijker. :)
@ Dreebee, de grootste frustratie was de tape in dunne strookjes snijden, en ze ook enigszins recht te krijgen.
Verders zit ik me alleen af te vragen of het nodig is om de romp een laag verf te geven voordat de lozegne erover gaat..
@ Biggles, ik voel me prima! :lol: Ik wilde al een tijdje iets uit de jaren '14 '18 maken, en deze GB was een ideaal excuus om daad maar bij het woord te voeren.
Het begon eigenlijk toen ik bij een fly-in op het aviodrome een demo zag van een rotatiemotor, het klonk als een opgevoerde brommer, en het blijft een raar gezicht om de hele motor met de prop mee te zien draaien. :lol:
@ René, ik vind die parasolvleugel errug gaaf, mede vandaar heb ik deze kit gepakt.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 sep, 2014 20:26 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Nou, de cockpit is voor zover af en zit intussen in de romp.
De vloerplaat en de achterwand heb ik nog een wash van olieverf gegeven om de houtnerven te maken, en de stalen onderdelen hebben een laag Vallejo Air Steel gekregen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wel ben ik tot 3 keer toe een van de roerpedalen kwijt geraakt, dus dat was wel even een moment dat er wat krachttermen geuit werden, maar voor de rest heb ik geen problemen gehad met de bouw van de pit. Het was dan ook redelijk snel dat de cockpit in de romp zat.
Afbeelding
En voor de show even de motor en prop en toebehoren op hun plek gezet. :mrgreen:
Afbeelding
Ik heb een klein kiertje op de romp gehad, deze is nu zo goed mogelijk weggeschuurd maar ik moet nog even nakijken of hij echt weg is, wegens er moet een decal overheen komen. Voor de buik geldt hetzelfde verhaal.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 sep, 2014 21:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Om een beetje in bakkersjargon te reageren: Wat een gaaf gebakje. Begint al wat te lijken.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 sep, 2014 18:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 aug, 2014 19:06 pm
Berichten: 326
Woonplaats: Lelystad
Tot nu toe vind ik het er geweldig uitzien..
Hulde hulde, ik zou nooit aan een 2 of 3 dekker beginnen..
Word al gek als ik aan de rigging denk... :evil: :evil: :evil: :evil:

Succes, blijf het volgen..

Greetzzzz

André

_________________
In ontwikkeling:

P47 Razorback

Macchi MC205

Kawasaki KI-45 "Nick"
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=284


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 sep, 2014 20:58 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
@ René, bedankt! :brouw:
@André, dat is het voordeel van een parasolvleugel, die heeft ook geen rigging. :lol:
Alleen de besturingskabels en een heul klein beetje rigging bij het onderstel.

Wat ook wel apart is bij deze kit, de struts zijn in PE meegeleverd, dus qua stevigheid is dat niet verkeerd. Alleen even kijken of ik me ga storen aan het platte profiel van de struts...


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 sep, 2014 22:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Zijn die PE struts echt zo sterk? Lijkt me juist redelijk fragiel ten opzichte van ouwerwetsch styreen (gevoelig voor buigen etc.).

Ziet er verder inderdaad allemaal zeer verzorgd uit tot zover! :brouw:

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 sep, 2014 23:36 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Dragon PE (net zoals Trumpy PE) is best sterk, dat is namelijk niet van messing, maar volgens mij gewoon van staal. Het is elastisch, dus als het buigt veert het weer terug en het kan een hoop hebben.

Vanavond wilde ik alvast de staartvlakken spuiten, deze moeten zwart/wit gestreept worden, en ik dacht slim te zijn door alvast het wit te spuiten. Nu ben ik tot één conclusie gekomen...
Tamiya X-2 White is bagger... Dus na een paar uurtjes in de Biotex hebben we de boel lichtjes in de Revell Aqua gezet en dat is een veel betere verf; het dekt beter, en het is niet zo'n klinisch witte kleur als wat Tamiya levert.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 sep, 2014 14:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 aug, 2014 19:06 pm
Berichten: 326
Woonplaats: Lelystad
Juggernaut schreef:
Vanavond wilde ik alvast de staartvlakken spuiten, deze moeten zwart/wit gestreept worden, en ik dacht slim te zijn door alvast het wit te spuiten. Nu ben ik tot één conclusie gekomen...
Tamiya X-2 White is bagger... Dus na een paar uurtjes in de Biotex hebben we de boel lichtjes in de Revell Aqua gezet en dat is een veel betere verf; het dekt beter, en het is niet zo'n klinisch witte kleur als wat Tamiya levert.


Danny



Dat was bij mij al jaren bekend.. Zeker die witte verf is gewoon K#T..

:lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
In ontwikkeling:

P47 Razorback

Macchi MC205

Kawasaki KI-45 "Nick"
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=284


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement