Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:43 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 01 nov, 2014 3:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Inderdaad, ziet er strak uit, beter dan versie 1.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 nov, 2014 11:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 aug, 2014 19:06 pm
Berichten: 326
Woonplaats: Lelystad
Het ziet er goed uit.
Goed dat je het opnieuw gedaan hebt..

Keep going,

Greetzzz

André

_________________
In ontwikkeling:

P47 Razorback

Macchi MC205

Kawasaki KI-45 "Nick"
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=284


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 jul, 2015 19:24 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Jaja, ook deze heb ik er weer bij gepakt. Meer omdat ik tijdens het opruimen van m'n bureau de vleugel weer tegenkwam. Deze had ik aanvankelijk olijfgroen gespoten conform de handleiding, maar dat ging dus niet de definitieve kleur worden. Ik sprak tijdens de 24 uur plakken in Hurdegaryp afgelopen jaar namelijk de maker van het 1/72 Fokkertje op de achtergrond van deze foto:
Afbeelding
En hij vertelde me dat er ook foto's zijn van D.VIII's met een in 4 kleuren gelakte vleugel. Dit betreffende modelletje staat op op Modelingmadness, en daar komen onderstaande foto's ook vandaan.
Afbeelding
Afbeelding
Ziet er leuk uit zo met die vleugel, en het was dan ook niet lang dat ik besloot om ook eenzelfde vleugel te maken.
Dus als eerst de vleugel maar eens in een licht kleurtje spuiten en daar een laag P+ overheen nevelen.
photo 321485
En de volgende dag even naar de V&D gegaan om wat passende tubetjes olieverf te halen.
photo 321486
Heb er zin an. :mrgreen:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 jul, 2015 23:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuk, leuk.....

Kom maar op.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 jul, 2015 11:20 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Danny

ik weet niet of je van plan bent om de olieverf over de p+ te doen, maar ik zou dat dus niet doen, spuit de vleugel nog een keer in een neutrale kleur en zet dan de olieverf er heel dun op, of ga je dit airbrushen?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 jul, 2015 14:25 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Bert, ik pas olieverf altijd toe op een laag P+. De P+ is de buffer om zo de verf (acrylverf) te beschermen. Dat doe ik bij al m'n modellen en dat heb ik ook bij deze gedaan:
Afbeelding
Echter ga ik deze ronde de olieverf niet met een vochtig penseel uitsmeren, maar met een droog penseel, in de hoop dat ik zo de strepen krijg als bij het voorbeeld.
Nu heb jij waarschijnlijk meer ervaring met olieverf als dat ik heb, dus ik ben wel benieuwd waarom het P+ geen goed idee is volgens jou. :)


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 jul, 2015 17:00 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Olieverf past heel goed op acrylverf, omdat je olieverf heel dun en dekkend kan opbrengen met een penseel is de ondergrond van acryl perfect voor de onderliggende kleur.
Maar, omdat olieverf gebaseerd is op pigmenten in lijnolie heb je veel eerder de kans dat de olieverf gaat "glijden"op de gladde ondergrond van de p+.
Waneer en waarom gebruik je dan wel P+ bij verweren? Nou das omdat je dan de olieverf transparant kan opbrengen en makkelijker vloeit wanneer je het iets verdunt met een medium zoals wasbenzine of beter white spririt, je krijgt dan mooiere regenstrepen, betere filters en vloeiender wash, maar wil je echt een mooie dunne, dekkende, kleurlaag, kan je beter op de iets groffere structuur van acryl werken. laat alleen de acryllaag wel even een dag of 2 uitwasemen. acryl droogt en hardt uit op basis van een chemische werking van water en verf, terwijl bij Olieverf (en Humbroll bijv) de droging is gebasserd op verdamping.

Dit zijn in ieder geval mijn ervaringen met olieverf en acrylverven tijdens mijn figuurschilderen


Ik snap alleen niet waarom ik momenteel geen kant op kan met een wash op mijn dragonwagon

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 jul, 2015 18:22 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Helemaal duidelijk Bert! :brouw:
Nu wil ik de olieverf ook niet helemaal dekkend hebben, het moet een beetje op vernis lijken.
Onderstaand plaatje is ook van het voorbeeld, en daar is goed te zien wat ik wil bereiken:
Afbeelding


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 jul, 2015 20:13 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Aha, nu is het me wel wat duidelijker, had eigenlijkd e romp voor de geest. maar inderdaad dan zou ik ook met de glanslaag als ondergrond werken. Zorg wel dat je de olieverf "droog" heb, dus even een klodder op een stukje karton zetten.
Dan kan je met wat wasbenzine oid de verf uitwassen met eens zachte brede penseel

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement