Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 1:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 31 mei, 2014 8:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
De "kooi" was mij ook opgevallen. Het lijkt erop dat dit een bescherming was om te voorkomen dat de sleeplijn tussen de hoogteroeren zou komen. Ik ga proberen ze te maken, want ze horen er natuurlijk wel op. Waarschijnlijk ga ik voor dun koperdraad, maar dit zit allemaal nog in de voorbereidende fase (alleen nog maar in mijn hoofd.... :mrgreen: ).

Voor de conversie; check PB.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 jun, 2014 14:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Tussen het luieren in de zon (Yes! vakantie) ook nog wat tijd gevonden om te knutselen. Heb expres gewacht tot de romp in elkaar zat, dus het zijn aardig wat foto's.

Allereerst de tankdoppen op de juiste plek ingekrast, daar kwam ik bij de 3W te laat achter.

Afbeelding

Ook deze keer weer ruzie met de raampjes, ze wilden niet ver genoeg door de romp om vlak te liggen. Daarom het randje aan de binnenkant eraf gehaald, de raampjes een stukje door de romp gedrukt en daarna vastgezet met cyanoacrylaat. Daarna vlak geschuurd met de romp en toen helder gepolijst. Ze liggen nu helemaal mooi gelijk met de romp.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De romp zit in elkaar. Het wachten is op mijn nieuwe, bestelde, boorhouder om de gaatjes in de navigatielampjes te boren en dan kunnen de vleugels eraan. Ondertussen mooi de tijd om te kijken hoe ik de bescherming voor de hoogteroeren en de bevestiging van de manche lier kan maken. Als het niet lukt kan ik als alternatief ook alles weg laten, er zijn ook foto's zonder deze attributen. Overigens ook besloten om niet voor de "070" te gaan, maar naar haar vorige registratie als 21*30. Dit heeft alles te maken met de te grote cijfers uit de DD set.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 jun, 2014 22:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Van de week zitten peinzen hoe de manche lier te bevestigen en geprobeerd de bescherming voor de hoogteroeren te maken. Het wilde allemaal niet zo lukken en kostte best veel tijd. Toen eens naar de nog te bouwen voorraad gekeken en besloten deze Avenger maar als een standaard toestel te bouwen. Gelukkig zijn daar ook foto's van, dus ik kan historisch correct blijven :mrgreen: .

Wat me bij de bouw van de -3W niet was opgevallen, maar nu door de bescherming van de hoogteroeren wel; Hasegawa heeft de panellines voor het hoogteroer wel erg dun uitgevoerd:

(Foto met het stabilo van de oude Airfix kit)
Afbeelding

Inmiddels aangepast op beide stabilo's.

Mijn nieuwe pin vise......
Afbeelding

.....waarmee ik de navigatieverlichting af kon maken.
Afbeelding

Door mijn besluit geen doelsleepspul aan te brengen kon ik een beetje opschieten en staat de boel er nu zo bij:
Afbeelding

Afbeelding

Bijna klaar voor de spuiterij.
Paul had trouwens gelijk, de geschutskoepel past er niet als laatste in, de canopy zit dan in de weg. Daarom ga ik nu eerst de koepel in kleur spuiten, daarna de masking op het onderste deel verwijderen, de canopy aanbrengen en dan de geschutskoepel weer maskeren. Het is een beetje omslachtig, maar volgens mij de enige goede manier.

Gelukkig had ik een masking setje gekocht, dat scheelde toch weer een hoop werk (en ergernis!) bij het afdekken van de koepel.
Afbeelding

Afbeelding

Van de week weer verder met het spuiten.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jun, 2014 12:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Dat gaat alweer behoorlijk rap. Ziet er goed uit.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jun, 2014 12:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Wat ziet dat navigatielichtje er keurig uit, erg mooi detail. De rest mag er ook wezen, trouwens.
Have fun met de verfjes! :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jun, 2014 22:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2170
Kijk, hier wordt flink doorgewerkt.
Zo'n maskingsetje is voor de geschutskoepel ook echt een uitkomst, dat is op een andere manier bijna niet netjes af te plakken.
Navigatielichten zien er ook erg fraai uit, Sjaak.

Ben je nou bij het hoogte roer linksonder op de foto niet nog een paneellijntje vergeten?
Afbeelding


Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 jun, 2014 21:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Weer een stukje verder, geschutskoepel in de verf;

Afbeelding
Afbeelding

...en ook wat andere delen gespoten.

Afbeelding
Afbeelding

Ook de mitrailleur openingen op het laatste moment nog dicht gemaakt. In het Dutch Profile boekje staat over de -3E: ".... de toestellen waren ook kompleet bewapend." Op de foto's is echter geen opening in de vleugel te zien en ook lijken ze niet afgeplakt zoals op de foto's van de -3S'en duidelijk te zien is.
Afbeelding

Ook maar eens door de zure (financiële) appel gebeten en een punch&die setje aangeschaft. Toch wel handig voor de kleinere rondjes zoals het landingslicht, waar Montex geen plakkertje voor meegeleverd had.
Afbeelding
Afbeelding

@Paul; Het andere stabilo heb ik ook ingekrast, de foto was om het verschil aan te geven.

@Biggles; Goed te zien dat je ook weer aanwezig bent, had bij de Duitse groepsbouw al gelezen dat je begint te herstellen van de transplantatie. Sterkte ermee!

@Nem; Bedankt voor de complimenten. Ik waardeer het dat je de moeite neemt bij bijna iedereen een reactie te geven. Zelf doe ik dat te weinig. Afbeelding

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 jun, 2014 13:16 pm 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
Mooi werk.

welke stomp (punch) en sterf (die) setje heb je gekocht?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 jun, 2014 17:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 mei, 2012 23:49 pm
Berichten: 835
Woonplaats: Noordwijkerhout
Dat ziet er echt prachtig uit!
De term "punch and die" heb ik al vaker voorbij zien komen, maar ik weet eigenlijk niet echt wat dat is, zou je dat kunnen vertellen. Heb zelf zo'n vermoeden dat het iets om gaatjes te prikken is.

Ga zo door en het komt helemaal goed hierow.

Thomas

_________________
duct-tape is like the force; it has a light side and a dark side and it holds the two universes together


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 jun, 2014 21:04 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Hoe ga je de raampjes in de romp afplakken? Met vloeibaar spul?
Ze zien er wel mooi helder uit.

Succes verder! :)


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement