Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 12:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 10 dec, 2016 15:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 dec, 2016 15:15 pm
Berichten: 185
Woonplaats: Brabant
Hallo allemaal. Dit wordt mijn eerste bouwverslag en wel van de Huey Uh-1B. Ik hoop dat er nog vele helikopters mogen volgen want daar ligt toch wel mijn belangstelling. Of de toevoeging B klopt weet ik niet zeker. Deze wentelwiek is onder andere ingezet tijdens de oorlog in Vietnam en in mijn ogen één van de bekendste helikopters ooit.
Volgens de doos kan ik twee uitvoeringen maken. Eén met camo en wapens en één die gebruikt werd om gewonden van het slagveld op te halen. Bij deze eerste bouw ga ik het mezelf niet al te moeilijk maken en ga voor de laatste uitvoering. Dus zonder camo en wapens wat betekend dat ik een sprue over hou.
De inhoud van de doos ziet er als volgt uit.

photo 394465
photo 394467
photo 394468
photo 394469
photo 394470
photo 394466
photo 394471
photo 394476

Naar mijn idee ziet het er allemaal netjes uit. De uitvoering die ik wil gaan maken is de volgende.

photo 394473

Zoals gezegd niet al te moeilijk gaan beginnen met camo's en wapens want ik denk dat ik het nog lastig genoeg ga krijgen :mrgreen:
Genoeg getypt, tijd om te gaan bouwen :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 dec, 2016 16:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Volgens ik kan zien in mijn boeken lijkt me dit model inderdaad een type "B" te zijn en de meest bekende Huey uit de Vietnamwar was de "D", die was iets langer en had twee raampjes in de zijdeuren.

De UH-1D

photo 394480

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 dec, 2016 16:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Mooi iconisch model heb je uitgezocht. Succes.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 dec, 2016 20:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 dec, 2016 15:15 pm
Berichten: 185
Woonplaats: Brabant
@ walesha Volgens mij moet ik ook eens gaan kijken voor boeken. Internet verteld een hoop maar lang niet alles.

@fvdm Dank je. Ik ga mijn best doen om er iets leuks van te maken.

Er is een klein beetje gedaan. (de eerste twaalf onderdeeltjes) Voornamelijk losknippen en een beetje schuren. Nu staat er een gedeeltelijk interieur los in elkaar.

photo 394542
photo 394543

Alleen de pootjes onder de bank zitten aan de bank gelijmd voor de rest staat alles nog los.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 dec, 2016 9:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1707
Hallo Hobbyplakker,

welkom op het forum ! Leuk onderwerp heb je gekozen en ik ben benieuwd naar de vorderingen. Het mag weliswaar je eerste bouwverslag op dit forum zijn, maar ik krijg de indruk dat je reeds eerder een stukje plastic in elkaar hebt gefreubeld. :D Het is immers duidelijk te zien dat je even de moeite hebt genomen om de diverse onderdelen schoon te maken en even de tijd hebt genomen voor een kleine dryfit. Wat mij betreft twee zaken welke aan de basis van onze hobby liggen...

Het is op de foto's een beetje lastig te zien maar het ziet ernaar uit dat er nog een paar randjes flash op de aandrijfstangen van de rotors zit. Indien mijn observatie correct is, verdient het de moeite om die nog even met de punt van een hobbymesje voorzichtig weg te schrapen. Een kleine moeite en het zal je model achteraf achteraf net ff iets netter maken.

Uiteraard slechts een kleine tip want het is immer jouw model. :D Succes met de bouw en ik ben benieuwd naar het resultaat.

Keep up the good work.

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 dec, 2016 9:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik - als mede - helikopterbouwer kan hiermee ook wel instemmen. Eerste stapjes zien er goed uit, ook plaats je duidelijke foto's, ook niet onbelangrijk in een visuele hobby.

Op www is inderdaad veel te vinden, maar ook ik wil nog wel eens een leuk boekje scoren. Vooral de walkarounds zijn leuke boekjes, bijv. van squadron signal publications (aviation megastore).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(afbeeldingen van www)

Tja, is het nu een A, B of C? De D is inderdaad langer, zoals eerder omschreven. Vaak zijn de verschillen klein en zie je ze uiterlijk niet zo goed. Verschil tussen een B en een C zit hem meer in een krachtiger motor om meer wapens te kunnen meenemen. Tsjek ook wiki

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 dec, 2016 14:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Deze boekjes heb ik ook in de kast staan en ja: het verschil tussen de A en de B is moeilijk te zien, dat zit in luttele details.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 dec, 2016 22:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Nederland heeft ook Huey's gehad, Agusta Bell 204B, met de uitlaat van de motor aan de zijkant.

Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 dec, 2016 11:36 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 dec, 2016 15:15 pm
Berichten: 185
Woonplaats: Brabant
@ Shujaa
Ik heb vroeger eens een model van AMT in mijn handen gehad. En als je er vanuit gaat dan een modelbouwkit alleen maar plakken en verven is kom je bedrogen uit. Ook van plamuren had ik toen nog nooit gehoord met als resultaat dat hij na een tijd op de vuilnisbelt belande. Nu weet ik inmiddels beter, mede door een collega (die niet erg fanatiek) modellen in elkaar zet maar wel erg secuur is. En uiteraard door internet zoals dit forum.

@tsjopper bob
Eigenlijk wel raar dat men (zoals bij jou foto) ineens de uitlaat aan de zijkant wil hebben. Maar dat zal vast wel een goede reden hebben.

Vorige week eigenlijk niets gedaan. Door verkoudheid/griep had ik er helemaal geen zin in. Daarnaast ook nog eens 13a14 uur per dag werken en aan het eind van de dag was ik gewoon gesloopt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 dec, 2016 11:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
hobbyplakker schreef:
Vorige week eigenlijk niets gedaan. Door verkoudheid/griep had ik er helemaal geen zin in. Daarnaast ook nog eens 13a14 uur per dag werken en aan het eind van de dag was ik gewoon gesloopt.

Tja, modelbouw is een "vrijetijdsbesteding" maar dan moet die "vrije tijd" er ook zijn natuurlijk en dat niet altijd zo evident. :roll:
Doe maar rustig aan, het forum gaat niet lopen! :D

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement