Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 03 mei, 2014 12:25 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Hoi Steven,

Deze kit heb ik ook ooit 's onder het mom van een koopspook gekocht.....samen met wat Verlindenspul. Vond ik wel een mooie aanvulling op de oude Airfix 190A die ik al had liggen :mrgreen:
Ik ga dan ook lekker bij jou afkijken wat je allemaal tegenkomt en misschien heb ik dan zelf ooit 's de moed om 'm ook te gaan bouwen.

Maaruh:
StevenVD schreef:
Er zitten weer wat onderdelen bij op het blok, zoals deze olietank met kier en de turbine.

StevenVD schreef:
Hier gaapt nogal een groot gat in de turbopomp.

Zullen we hier gewoon praten over compressor want deze motor heeft geen turbo of turbine maar gewoon een mechanisch aangedreven compressor :wink: . Dit kom ik ook heel erg vaak tegen bij de jetbouwers en die praten dan vrolijk altijd over de turbine terwijl deze alleen maar achterin zit......voorin zit dan de compressor of tegenwoordig vaak de fan ( die overigens maar één trap heeft en daarna overgaat in een compressor ). Een compressor comprimeert de binnenkomende lucht terwijl de turbine aangedreven wordt door de uitlaatgassen en dan vervolgens de compressor aandrijft ( auto- of truckturbo of straalmotor ) of zelfs in sommige gevallen direct extra vermogen aan de krukas levert ( compoundmotoren: bijv. sommige Scania truckmotoren of de motor van de P2V Neptune ).

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 mei, 2014 20:07 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
@jugs: leuk dat je dat plaatje voor me opgezocht hebt, ik had ook de indruk dat mijn afgedrukte foto's totaal andere details tonen dan wat er op mijn model zit.
@Arjan: ik had een lichtbruin vermoeden dat die term me problemen kon opleveren, maar nu ben ik weer wat wijzer. Ik dacht vandaag 1/24 veiligheidsriemen gevonden te hebben, maar het was een autorace pe-set. Ik dacht al, knalrode riemen? Maar ik heb wel de volgende aankoop gedaan:

Afbeelding

Mooi boekje, alleen zonde dat er D-9 decals bij zitten van alle schalen behalve 1/24... Alsof ze niet doorhadden dat mijn kit er geknipt voor is. Nou ja, dat zou een extra vel betekenen.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 mei, 2014 21:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 apr, 2014 12:25 pm
Berichten: 648
Woonplaats: Rijnsburg (ZH)
Aardig bouwpakketje heb je hier. Wat wordt de spanwijdte van het model?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 mei, 2014 21:33 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het is nog net op mijn boxartfoto af te lezen, 437mm. Gelukkig heb ik nog veel RLM 65 van Mr. Hobby.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 mei, 2014 17:31 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Na wat problemen met mijn album kan ik nu de vorderingen van de FW laten zien.

Afbeelding

Het richtingsroer bevat een deel van het typische spiegelgladde PE dat Trumpeter steeds in deze serie steekt. Je kan daarmee achteraf het roer beweegbaar houden. Niet dat dat een leuk spelletje oplevert maar voor het schilderen van kleine hoekjes is dit ook handig.

Afbeelding

Een dryfit toont dat er van de motor nagenoeg niets te zien is. Ik heb eigenlijk weinig zin om daar wat mee te doen, aangezien mijn referentie toch al niet klopt.

Afbeelding

Deze foto geeft een goed idee van de toekomstige grootte van het model.

Afbeelding

Het instrumentenpaneel is gedeeltelijk in een clearpart uitgevoerd, al snap ik niet meteen waarom, want het glas is uitgeboord. Op het inzetplaatje zie je hoe het moet worden. Je krijgt een plastic film met wijzerplaten.

Afbeelding

De zetel is Spartaans zonder riemen of kussenstructuur. De pedalen zien er wel OK uit. Het moet grotendeels in German Grey, ik ga dat maar eens eerst halen, denk ik. Kan later nog van pas komen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 mei, 2014 17:50 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Steven, kan je de decals niet vergroten naar 1:24 en printen?

Verder ziet hij er best goed uit.

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 mei, 2014 21:53 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Lekker formaat kitje, daar hou ik wel van! Ga je hier ook een dio om heen bouwen? :lol: Of is dat toch wat te veel van het goeie voor je en hou je deze gewoon als stand alone?

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 mei, 2014 9:57 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
De decals op 1/24 worden waarschijnlijk zo groot dat ze makkelijk als een masking te spuiten zijn. Maar eigenlijk kocht ik het boekje gewoon als referentie voor de Dora in de hoop dat er ern paar detailfoto's in stonden. Dat is niet het geval, het zijn alleen volledige aanzichten en ze staan verder naar achter in het boekje, want er staat ook wat in over de tweedekkers die dit JG eerst vloog, en over de BF109. Alles wat ik nodig heb is me ondertussen al toegestuurd door Rob1970, waarvoor dank.

Het toestel komt naast nog enkele grootschalige collega's te staan, zoals de BF109 die je op mijn profirl terugvindt, en de Stuka uit mijn avatar die ik nooit online geplaatst heb. Het is reeds puzzelen hoe ze in mijn kast geraken, dus een dio zou wat overkill worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 mei, 2014 10:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 apr, 2014 21:10 pm
Berichten: 157
Woonplaats: Delft
ben zelf een rasechte Tienenaar, maar in welke winkel/straat hebt ge die gekocht als ik vragen mag?


mvg

_________________
“Out of every one hundred men, ten shouldn't even be there, eighty are just targets, nine are the real fighters, and we are lucky to have them, for they make the battle. Ah, but the one, one is a warrior, and he will bring the others back.”

― Heraclitus


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 mei, 2014 10:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Dat zal waarschijnlijk Sturmtiger zijn.
De FW wordt al flink groter zo, met de vleugels er straks aan zal het nog wel een stuk groter worden allemaal. :o Wel een beetje jammer dat er wat dingetjes schorten aan de motor, zoals dat gat bij de compressor. Maar het blijft toch een mooi onderdeel van de kit.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement