Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 9:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 29 maart, 2014 18:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 13:55 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Boechout, België
Ik kan het nauwelijks zelf geloven, maar ik ben eindelijk eens begonnen aan iets dat ik echt lijk te willen afwerken: viewtopic.php?f=21&t=41939" onclick="window.open(this.href);return false;.
Zoals jullie kunnen lezen, hoort daar volgens mij de deze bij:

Afbeelding

Ik ga er niet veel tijd in steken. Hij hoort hier gedemonteerd te worden. Zoals hier:

Afbeelding

Neus eraf dus. En de boel afgedekt tegen het stof, zoals hier:

Afbeelding

Sterker nog: zijn kontje gaat daarvoor omhoog, zoals dat hoort als ze je neus eraf halen.
Hoort daar ook bij:

Afbeelding

Omdat de binnenkant opleuken totaal geen zin heeft als je er toch niks van ziet, heb ik dze fuselage alvast tegeneen geplakkerd. Alsook dze fleugels.

Afbeelding

Afbeelding

De neus moet er tot vlak voor de vleugels af als ik dze foto hierboven mag geloven. Wat haat ik dat: figuurzagen. Ik kan heel fijn zijn op bepaalde manieren en -heus waar- zonder te willen bluffen, maar fijn dingen stuk maken gaat me niet echt af. :(
Zo'n figuurzaagje geeft ook altijd wat mee als je druk zet en dan ga je schuin zagen. En zonder druk zetten gaat het uiteraard niet, want dan wordt er niet gezaagd. En zo ben ik toch weer aan het zagen, het is altijd wat. Ik ben eigenlijk niet zo'n handige harry. Ik heb gewoon twee linker handen en als ik moet gaan customisen, loopt het altijd fout. Soit alweer. De neus is eraf gegaan.

Afbeelding

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door trikke11 op zo 15 jan, 2017 15:25 pm, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 maart, 2014 18:37 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11864
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Heb je de wapens dan ook ergens kunnen vinden of hebben zie die er ook afgehaald? Misschien kan je de voorkant beter ook maken, het zou maar vreemd zijn dat die niet ergens in de buurt neergelegd is.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 maart, 2014 18:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 13:55 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Boechout, België
VD, je bent me altijd net een stap voor: uiteraard heb ik al die troep die ze eraf halen voorzien. Het is een vliegtuiggarage, VD ! Garages liggen vol troep. Props. Musjienguns. Heuse motören. Dze works ! Tutti quanti, VD ! Ik heb dat Matchboxspeelgoedje niet uit mekaar gezaagd om de overschot in de vuilbak te zwieren, dat spreekt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 maart, 2014 18:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 13:55 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Boechout, België
Blijkbaar moet er voorbij dze vings ook nog spul weg.

Afbeelding

*zucht*
Meer zagen. Meer balen. Me hates it.

Done. Niet heel proper, maar done.

Afbeelding

Maar zoals hierboven blijkt, moet de boel dicht zitten, dat spreekt weer. Ik zwier een overschotje forex in de pit en seal de boel vooraan dicht met Tamiya teepksi, zodat ik de neus gewoon kan dichtproppen met Tamiya Basic Type Putty.

Afbeelding

Het bleek lang geleden dat ik dat spul gebruikte, want pas na een koppel knijpbeurten vulde mijn gaffel zich met die tranenmakende geur van verse chemicaliën. Genieten ! Wattenstaafjes en nail polish remover zonder aceton bij de hand om de slordigheid buiten de lijntjes bij te werken. Later schuren we de boel lekker. Alsof ik daar zo goed in ben ....
Afbeelding

Bij nader inzien had ik de boel beter -te- flink dichtgesmeerd en fijner afgewerkt met nail polish remover. De foto geeft prijs dat ik flink ga moeten knoeien om het een fractie geloofwaardig te maken. *zucht multiplex*

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 maart, 2014 19:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 13:55 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Boechout, België
Weer balen: net iets te snel geweest. Ik had een badje ontvetter klaar gezet en dacht dze fuselage und dze vings samen met dze rest op dze sprue te behandelen, maar nu dze nöz vol putty zit, kènnen we dat wel schudden, damn, damn, damn, triple damn, darlings.
Wat haat ik brouwen eigenlijk, djeez !!!! :mrgreen:
Toch ?!

Afbeelding

Gelukkig heb ik bij deze vreemde temperaturen -nee, uiteraard is er niks aan de hand met de aarde- alle ramen wel lekker tegen mekaar opengezet, zodat alles, lees: ook putty, lekker snel droogt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 maart, 2015 23:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 13:55 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Boechout, België
Back in the saddle na 2 maanden met een kaduke enkel omhoog in het gips. Tijd zat terwijl ik revalideer.

De dichtgesmeerde cockpit probeerde ik op te leuken met dunne ijzerdraad om de compartimenten te maken zoals op de foto. Ik kleefde ze vast met secondenlijm, maar toen ik ze daarna op maat knipte, kwamen ze uiteraard weer los. Eerst op maat leek me mission impossible vanwege draad te dun om die op zijn plaats gefoefeld te krijgen. Anyways, draad weg en toevallig blijven er sleufjes over waar de draad in de lijm vastzat. Niet echt zoals op de foto, maar wel leuk effect. Wat ronde afval om wat meer te suggereren en grondverfje erover.

Afbeelding

Binnenkanten motorkappen en landingsgestel kleurtje gegeven. Niet echt het grijs dat ik verwachtte. Lossen we later op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vleugels op hun plaats en een grondlaagje, dacht ik. Mooi niet. Mijn Vallejo zwart bleek iets als over datum en sloeg papperig zilverzwart uit. Miserie. Met de nagellakremover erover en ff lopen balen. Wel leuk: de naden zijn al lekker gevuld op die manier. Ik haat acrylverfjes. Dat is leuk als ze net nieuw zijn. Eens gebruikt en ff gerust krijg ik ze zelden weer aan de praat. En, ja ik weet dat ik dien te schudden. Een zelfs verdunnen, maar dan kluns ik de verhoudingen weer uit de haak en werkt het ook niet. *zucht*

Afbeelding

Ik laat de boel ff voor wat het is en morgen spreek ik mijn ouwe revell airbrush email colors aan. Wedden dat die het nog doen ? Jammer dat ze die ook vervangen hebben door acryl. Waarom verdwijnen de leukste dingen steeds eerst ? :cry:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 maart, 2015 23:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 apr, 2013 10:37 am
Berichten: 449
Woonplaats: Velp (GLD)
Kijk, een pauze van een jaartje en weer helemaal terug. 8) Dit is mijn aller, aller, aller eerste kitje die ik zelf heb geplakseld! Ai, nostalgie. ( heb hem nog ongetwijfeld ergens op zolder liggen, die van mij had een cockpit van melkglas) Succes en veul plezier!

Gr Porta

_________________
Like Germans said in this branch there will not be wounded, only dead.

'Laat ze maar', argumenteren velen, 'ik doe niks verkeerd.' Het probleem is dat Big Brother bepaalt wat verkeerd is, niet jij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 maart, 2015 16:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 13:55 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Boechout, België
Wounded en dead hebben geen meervoud, Porta. Sorry, ik kon het niet laten, ik heb uit anglofiele overwegingen Engels gestudeerd, zie je ? :oops:
Tenzij je Engels met Duits haar op aan het intikken was bij wijze van humor, Porta, dan is het :lol: uiteraard.
But to business !

LANG LEVE POKKE_OUWE VERRUFJES !!!

Afbeelding

Afbeelding

De onderkant heb ik ook al maar even schmutzig gemacht.

Afbeelding

De motorkappen monteerde ik gesloten. De luchtinlaat sneed ik open. Vraagt nog om een vijltje. En ik spoot de boel alvast ook ouwerwets Revell email geel. Panellines a gogo na dat vergane Vallejo zwart. :evil: Sweet. Ik dien ze nog wel horizontaal van mekaar te scheiden. Net boven de uitsparing voor de uitlaten. Als dat maar goed komt...

Afbeelding

Afbeelding

Ik worstel nog ff met de vraag of ik de decals op de neus alvast zou doen of pas na het zagen...

Ik kon nauwelijks wachten met de rest van de camo. En dat merk je...
Wazige vlekken met de AB en met het penseel hard eroverheen. Camera's blijven objectief hard. Of moet ik om een brilletje ? Ik vrees van wel...
Van boven gezien: ça va, vind ik.

Afbeelding

Linkerkant: bwah, aanvaardbaar.

Afbeelding

Afbeelding

De rechterkant is een puinhoop. Te grote vlekken. Te enthousiast veel druk. Soit. Hopelijk maken de decals een en ander goed. En !!! Eenofanderopperwezenzijdank moet er nog een witte band overheen voor de staart. So, no panic. En anders wordt het bijwerken. Genieten. Not !

Afbeelding

Ik heb ook de wielen en de schroeven in een grondlaagje zwart gespoten. Evenwel zonder foto's. Ik vind het al waanzinnig dat ik daarvoor mijn airbrush aanzwengel om achteraf meer tijd te steken in het schoonmaken dan in het actual spuiten. Maar toegegeven: het oogt machtig mooier. Als ik het nadien niet om zeep help...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 maart, 2015 17:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuk project.

De basiskleuren zitten er goed op, maar ik vind je vlekken wat minder geslaagd. Sommige zijn vaag, sommige wat scherper, flink wat overspray en bij een enkele heb je de natte verf flink weggeblazen waardoor er een flinke 'ster' is ontstaan.

Wellicht had je ook nog wat kunnen doen aan de naad tussen vleugel en romp (plamuur).

Maar waar ik mee begon, het idee is erg apart. Zo zie je ze niet zo vaak.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 maart, 2015 17:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 13:55 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Boechout, België
Wat een geluk dat je dat allemaal opmerkte, bob ! Jij hebt duidelijk geen brilletje nodig. :wink: Of heb je alleen naar de prentjes gekeken ? tsssssssssssss
Ik denk niet dat Duitse werklui écht veel werk maakten van camo, maak ik mezelf graag wijs. Die hadden heus wel ander zorgen, vermoed ik.
En naden ? Ga ik naden dichtsmeren om ze daarna met verdunde ecoline weer te accentueren ?! Een Me 109 zat in die tijd sowieso vol kieren dat het kletterde. En wij maar strakke modelletjes afleveren...
Terwijl het in dit dio gaat om een wrak dat gedemonteerd wordt voor reservestukken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement