Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [WIP] Apache 1/32
BerichtGeplaatst: zo 02 feb, 2014 21:42 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Hey, daar hebben we jouw mooie rechte EFAB's al... :lol:
Romphelften zijn mooi strak aan elkaar gezet, succes met het schuren!

Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] Apache 1/32
BerichtGeplaatst: zo 02 feb, 2014 21:54 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Dat gaat wel redelijk goed tot zo ver. Leuke update trouwens! Doet me een beetje aan een zekere Prutser denken :p

En wat die Fennek betreft, gewoon doen joh!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] Apache 1/32
BerichtGeplaatst: zo 02 feb, 2014 23:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Niet goed gelukte riemen, waar Steven het al even over had, was ook wat mij opviel. Tja, dan moet je ze ook maar niet pontificaal in beeld brengen :lol:

Ik zou ze opnieuw maken. Plak Tamyja-tape op aluminium, snijd reepjes van juiste breedte en lengte (langer dan nu) en breng die aan, want je ziet best wel veel door het vele glaswerk. Het overige interieur besteed je wel aandacht aan, dan zou ik dit niet verwaarlozen.

Maar goed dat je dry-fit nog maar een dry-fit is. Want dat schots en scheef ziet er niet uit. Als er straks echt lijm aan te pas komt, ziet het er veel beter uit.

Ik zou eerst de EFAB's maken en pas later de motorgondels en vleugels monteren. Die zitten alleen maar in de weg.

Verder goed bezig.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] Apache 1/32
BerichtGeplaatst: ma 10 feb, 2014 20:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Bedankt voor de tips en de complimenten mannen! Over de riempkes denk ik nog even na.
@steven, ik heb deze riempkes gemaakt zonder enige vorm van refmat, omdat ik die niet heb/had kunnen vinden.... Die vertraging in 't tempo, ach.. 't is wel heel gezellig! Morgenavond weer bouwavond, en ben benieuwd hoe hoog het niveau dan is :mrgreen: . Afgelopen keer: 'Sie haben etwas verloren!' Was habe ich verloren? 'Ein krieg!' :mrgreen: :lol:
Okidoiki, en nu weer terug naar reacties geven op jullie:
De volgorde van EFAB's en de vleugeltjes weet ik nog niet helemaal zeker, ook omdat ik de vleugeltjes nodig zal hebben voor de linker kant. De fennek zal heus nog wel een keer gebouwd worden hoor heico :wink: .

Uppiedate!
Goei, waar waren we?
Tijdens 't meezingen van dit vreulijke liedje, die iedereen wel zou moeten kennen:

En het verkrachten van de lyrics, dus zagen veranderen in schuren zeg maar. Heb ik, je raadt 't al, 'n boel veul geschuurt! Nou moet ik jullie helaas medelen, dat ik, tot mijn grote spijt, hier geen foto's van heb gemaakt shame on me. Maar ik heb wel foto's van na de eerste primer laag, om te kiek'n hoeveel ik nog erbij mag schuren... Ja dat ken ik, plastic erbij schuren :mrgreen: Maar voordat ik jullie die foto's ga laten bekijken (of je scrollt lekker verder en negeert m'n geleuter over zagen zagen wiede wiede wagen), heb ik nog wat professioneel hak, breek, en, juist ja... Zaag werk op 't programma staan.
Want wat heb ik gedaan? Dit:
Afbeelding
Afbeelding
Hoedoedegèdè dan? (Hoe doet u dat? voor de niet Brabanders), nou zo:
Afbeelding
Dègòzonie! (dat gaat zo niet!), of toch wel?:
Afbeelding
Mja, 't gaat... Komt nog wat PE in. En wat doe je dan op vrijdag, net voordat je naar school gaat? Juist, je bouwt nog (snel) wat aan je apache. Of je bouwt nog wat aan de apache, en schiet uit met een mesje, met dit als gevolg:
Afbeelding
Bloed :D

Hierna alles mooi afgeplakt, nadat ik eerst een preek had gekregen opschool onder 't motto: Doeòkiswè (doe ook eens wat). Affijn, de pic van het afplakken van de cockpit:
Afbeelding

Hierna alles mooi voorzien van een grijs primerkleurtje, wat dus dit mooie resultaat geeft... Met andere woorden, ik mag verder met schuren :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Houdoe!
Afbeelding

Ga ik weer lekker schuren

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] Apache 1/32
BerichtGeplaatst: ma 10 feb, 2014 20:15 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Vanavond maar vroeg op bed, je begint wartaal uit te slaan. :P

Succes nog maar even met schuren.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] Apache 1/32
BerichtGeplaatst: di 11 feb, 2014 11:18 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
heico1980 schreef:
Dat gaat wel redelijk goed tot zo ver. Leuke update trouwens! Doet me een beetje aan een zekere Prutser denken :p

Huh? :shock:

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] Apache 1/32
BerichtGeplaatst: zo 23 feb, 2014 22:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Ja heico, leg 't maar es uit aan prutser :wink:

Uhpdeet!
Waar was ik de vorige keer gebleven? *scroll scroll scroll* Ohja, kiek'n naar de grote hoeveelheid kieren. Die heb ik weer weggeschuurd hoor! Volgend weekeind weer een laagje primer spuiten, om te kunnen koekeloeren of nu alle kieren echt weg zijn. Yippieyayee. Om in de stemming te komen om creabea te gaan zijn gister (zaterdag), had ik een leuk liedje opgezocht:

Voor de mensen die dit te kinderachtig vinden, wat ik mij best kan voorstellen, heb ik ook nog een ander helikopter liedje opgezocht, deze vind ik zelf ook erg gaaf:

Luister ondertussen maar vreulijk verder, want ik gok dat als dat liedje afgelopen is, je ondertussen alweer klaar bent met het lezen van deze leuke update! Waarom is deze leuk? Omdat Nicky zijn creabeativiteit (hoeveel x woordwaarde prutser?) los heeft gelaten gisteren, tijdens het plakken van de vleugeltjes.

Hoe heeft ie dat gedaan dan? Nou, met Legocopyright, Limited en nog wat van die sh*t, want die had ik nog liggen uit mijn vroege kinderjaren! Laat maar es zien dan:
Afbeelding
Nu is deze superdupercreabeativiteitslego-opstelling (wat is hiervan de woordwaarde?) heel ingenieus opgebouwd. Hoe dat zo dan, nou dat ga ik U, mijn beste lezer, nu vertellen; Deze opstelling faciliteert mij, de bouwer, in verschillende aspecten (moeilijke woorden zo laat op de avond :lol: ). Namenlijk: het rechtophouden van de apache, want zonder MLG (main landing gear, t onderstel) is de apache zo wankel als een duizendpoot die 998 poten mist! mooie vergelijking vind je niet?. Ook helpt deze opstelling mij om de vleugeltjes, waar t grootste gedeelte van de brute slagkracht van de Apache aan hangt zoals de maximaal 16 Hellevuur raketten of wat dacht je van de maximaal 76 stuks hydra raketten, op de goede plek te houden tijdens het drogen/vastlijmen. Allemaal leuk en aardig, zou je denken. En dat is het ook :D . Alleen jammer dat ik nog steeds mag gaan plamuren. Het bewijs hiervoor kunt U zien op de volgende 2 super mooie foto's:
Afbeelding
Afbeelding


Toen kwam de creabeativiteit vandaag. Want had ik al gezegd dat ik er iets van een ondergrondje bij wil gaan maken? Nee? Mooi, heb ik het nu gezegd. Er komt dus een ondergrondje bij, maar wat wil je dan doen, want ondergrondje is vrij saai, lijkt me.. Niet met mijn super creatief puber brein! Want, Maarten gaat dit naamplaatje bestellen voor mij, met dezelfde achtergrondkleur als het naamplaatje bij mijn M10 panther ersatz, of bij mijn diorama:
Afbeelding
Gaaf toch?!
Nu ben ik van plan om een stukje tarmac met eventueel wat gras te maken, beetje saaie opzet natuurlijk. En dat is het ook! Daarom wil ik er een soort van 'KLU dagen' tafereeltje van gaan maken; hekje erbij, misschien meerdere hekjes. En natuurlijk een spottert! Een plaaike van de kit die ik op het oog heb voor de spotter:
Afbeelding

En het hekje? Daar ben ik dus vanmiddag mee bezig geweest. Alleen heb ik de verkeerde schaal ingetypt in mijn omreken ding ben ik bang, want, het hekje is ruim 1 cm te hoog! Valt wel mee, niet als je het omrekent. Nu kom ik uit op ongeveer 150cm ipv de 110cm die ik van plan was... Ook waren alle spijlen (19 in totaal) niet allemaal even lang, dus sommigen zijn er ondertussen weer uitgefl...... uitgevallen :mrgreen: Affijn, dit is dus versie 1.0, samen op de foto met Henk:
Afbeelding
Afbeelding

En een foto samen met de ASDT apache op de achtergrond:
Afbeelding

Ga ik nu een leuk geweldloos schietspelletje spelen,
Houdoe!
Afbeelding

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] Apache 1/32
BerichtGeplaatst: zo 23 feb, 2014 22:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Het eerste liedje ken ik (voordeel als je wat jongere kinderen hebt), het tweede liedje is wel heel erg lekker hoor.

Tja, dat hekwerk.... Ik las versie 1.0, dus verbetering zit dus nog in de maak, want volgens mij kan dat wel wat strakker. Leuk idee trouwens met die 'spotter'.

Ik wil toch nog even terugkomen op het juiste schema. Heico was hier van de week en volgens ons (hem :oops: ) zit er toch wel iets van verschil in beide schema's. Mijn advies, check goed referentiefoto's.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] Apache 1/32
BerichtGeplaatst: ma 24 feb, 2014 0:01 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
creabeativiteit = 7X woordwaarde
superdupercreabeativiteitslegoopstelling = 18x woordwaarde!

Oh, en de bouw gaat erg leuk volgens mijn bescheiden mening waar overigens geen hond naar vraagt...U mag zo voortgaan! :brouw:

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] Apache 1/32
BerichtGeplaatst: ma 24 feb, 2014 13:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
bouw gaat inderdaad goed, maar dat hekje... iets minder

ik weet niet welk materiaal je genomen hebt, maar voor je begint met plooien zou ik het eerst rechten. Dat kan je doen door het op een vlakke plaat onder een lat of plank rond te draaien tot het recht wordt, of je kan het ergens inklemmen met het ene eind, en met een tang er een ruk aan geven, dan wordt het ook recht, gewoon opletten hoe hard je trekt, durft nogal eens terugkeren zodat je kan herbeginnen. Als je er verschillende wil maken, zou ik kijken om een soort plooimal te maken dat ze gelijk worden van vorm. Na het afknippen kan je de uiteinden recht vijlen, wat sowieso al een nettere indruk gaat geven, of kan je gebruik maken van een zijkniptang die al bijna een rechte snede heeft. Hetzelfde geld voor de spijlen eigenlijk, eerst rechten, dan allemaal op maat maken met zo recht mogelijke uiteinden, positioneren en lijmen of solderen. Als je soldeert dien je dan gewoon nog je koper licht op te schuren, wat de hechting bevorderd...

Hopelijk ben je hier iets mee

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Laatst bijgewerkt door Silenoz op ma 24 feb, 2014 14:14 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement