Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 21 sep, 2013 15:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 apr, 2013 10:37 am
Berichten: 449
Woonplaats: Velp (GLD)
Je bent lekker bezig Prutsel.
Ben benieuwd naar het eind resultaat.


Gr Porta
Ps Je kan altijd nog inpak-Piet worden. :mrgreen:

_________________
Like Germans said in this branch there will not be wounded, only dead.

'Laat ze maar', argumenteren velen, 'ik doe niks verkeerd.' Het probleem is dat Big Brother bepaalt wat verkeerd is, niet jij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 sep, 2013 16:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 feb, 2009 9:39 am
Berichten: 2125
Woonplaats: Heist o/d Berg
mooi werk, wel er in de toekomst even aan denken om EERST het geel te spuiten (om het geel een warmere schijn te geven eerst een laagje rood spuiten ),dat af te plakken en DAARNA pas zwart. Het geel komt nu wat flew over door de zwarte onderlaag
grtz
C

_________________
mama wipe the blood off of my face

http://www.myspace.com/goodsonsb
http://www.attich.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 sep, 2013 22:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
@Porta

NEN0512 : 3.8 - Zwarte Piet
Moorse knecht of bediende van Sint-Nicolaas, meestal volslagen geschift gedrag vertonend of ten minste al dan niet in opdracht van Sint-Nicolaas een domme indruk makend in aanwezigheid van groot publiek. Niet te verwarren met het werkwoord Zwartepieten, een veel voorkomend kaartspel en tevens voorkomend gezelschapspel in rest van de maatschappij.

Die domme indruk moet me wel lukken. :mrgreen: Misschien maar eens een open sollicitatie sturen naar Spanje. :wink:

@zimmermaniac

Bedankt voor de tip. Het geel op de propellerbladen dekte inderdaad erg moeilijk (ongeveer 8 dunne laagjes nodig gehad). Volgende keer eerst geel spuiten (met een laagje rood) en dan pas zwart.

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 sep, 2013 23:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Ai ai ai..

Het is niet helemaal lekker gegaan met de mustang.

Nadat het model dik in de glim stond de decals erop geplakt. De decals die erbij zaten zijn wel erg dik. Hierdoor wel behoorlijk wat sol nodig gehad om ze enigszins strak erop te krijgen. Maar opzich allemaal gelukt :D

En toen een nieuwe beschermlaag er overheen..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dat is toch wel een behoorlijk witte waas… :? Weet niet helemaal waar het van komt. Voor mijn gevoel heb ik niet te dik gespoten, dus eventueel te hoge luchtvochtigheid o.d. (ik spuit in de schuur met de blanke lak). Al met al de conclusie getrokken dat de primer van de Hornbach prima is, maar dat voor de blanke lak betere middelen beschikbaar zijn.

En dan de keuze… Gevalletje ronde archief of toch nog wat van proberen te maken? Toch maar voor het laatste gekozen.
Dus de panellines nog wat aangedikt en er een soort van "vintage-look" aan gegeven.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hierna weer een laagje mat en toen kon er uitgepakt worden.
En ook dat ging niet zonder slag of stoot:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

We hebben er weer wat van geleerd zullen we maar zeggen. :mrgreen:

Ondertussen gingen er ook wat dingen wel goed hoor. Zo is het landingsgestel best strak geworden en zijn ook de tanks best mooi zo.

Afbeelding
Afbeelding

Binnenkort eens afronden. Ondertussen ben ik me alvast (Mentaal :mrgreen: ) aan het voorbereiden op de groepsbouw Carrier en Katapult. :brouw:

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 sep, 2013 0:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Leuk kistje, maar volgens mij heb je jezelf veel te veel werk gemaakt van het afplakken en spuiten. Met een beetje nadenken zou je hetzelfde resultaat kunnen bereiken en de helft minder af hoeven te plakken.

Maar aan de andere kant, wat zit ik toch te zeuren... Wel vervelend dat de verf uiteindelijk zo wit is uitgeslagen. Maarja, dat deed je ook niet voor de lol. Succes ermee!

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 sep, 2013 9:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 03 aug, 2005 22:42 pm
Berichten: 164
Woonplaats: strijen
Ik weet niet welke blanke lak je gebruikt heb natuurlijk maar als het bij mij gebeurd( en geloof me het gebeurd vaker dan het mij lief is) is het vaak omdat ik de matte lak niet goed geroerd heb waardoor de witte waas sneller kan ontstaan ik laat het dan goed drogen en vervolgens zet ik er dan een dun laagje glans lak op om vervolgens als deze ook weer droog is een heel dun laagje matte lak er over te nevelen net genoeg om de lak mat te laten worden.Ik weet niet of het bij iedere lak op gaat maar de verf en lak die ik gebruik(Gunze) daar gaat het prima mee.

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 sep, 2013 20:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
@1.JaVA_Platypus

Daar heb ik best wel over nagedacht hoor. Het in zoveel delen afplakken heb ik vooral gedaan omdat ik bang was dat anders de preshade compleet zou verdwijnen. Qua werk valt het overigens mee. De Fokker waar jij momenteel mee bezig bent, dat is pas veel werk! :mrgreen: (maar wel erg mooi!)

@rob

Bedankt voor het meedenken. Qua blanke lak heb ik de afgelopen tijd het een en ander uitgeprobeerd. Dit maal heb ik gebruik gemaakt van kant en klare spuitbussen van het merk Plastikote. Deze zijn gewoon te koop bij de bouwmarkt (aja aja jippie jippie jee..).

De primer had ik eerder al gebruikt en deze beviel best. Bij de blanke lakken is het dus wat minder goed gelukt. Het goed schudden daar let ik wel op. Ik heb inmiddels her en der eens op internet gezocht en ik denk dat het voornamelijk met de temperatuur en luchtvochtigheid te maken heeft (het was vorige week best mistig hier). Na de witte uitslag heb ik inderdaad wel een nieuwe glimmende laag aangebracht, maar dat heeft helaas niet mogen baten.

De vorige keer maakte ik gebruik van de microscale flat coat. http://www.modelbrouwers.nl/shop/catalo ... p-415.html Deze beviel erg goed (maar is stiekem wel wat prijzig).

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 sep, 2013 20:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
En hij is af! (ik ben er in ieder geval voor nu even klaar mee). :wink:

De afgelopen dagen her en der de laatste handelingen aan de mustang verricht. Gezien de witte uitslag het ik er voor gekozen om maar eens flink te oefenen met de viezigheid. Het meest blije ben ik met de antennedraad. Dit ging bij eerdere modellen nog wel eens moeizaam, maar ditmaal is het best naar het zin. 8)

Foto’s:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is natuurlijk geen dikke tien geworden (er zijn best wel wat puntjes te verzinnen die voor verbetering vatbaar zijn). Maar ik heb er in ieder geval best wel weer wat van kunnen leren (wordt het volgende model weer wat mooier). :brouw:

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 sep, 2013 21:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 jul, 2013 21:14 pm
Berichten: 118
Wow, hij is echt super mooi geworden, ik heb ook nog een B liggen maar dan wel van Revell in een mietige 1/72 vergeleken met jouw model...

Cheers,

Roel Wubben

_________________
Op het bureau: Italeri 1:72 Su-32/34 , Revell 1:48 Mosquito B Mk. IV.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 sep, 2013 21:25 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik vind deze kist bij lange na niet slecht, hoor. Van wat extra verwering ben ik niet vies. Als je het niet had gezegd van die witte waas, had ik het niet gemerkt. Maar dat komt ook omdat de foto's beter belicht kunnen worden, ik zie wel vaker foto's met wit papier als achtergrond maar zonder bijkomende verlichting, waardoor het onderwerp net minder contrast krijgt dan de bedoeling was. Let op de onderste foto, dat is de ideale belichting.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement