De afgelopen week heeft een LVA officier de wacht gehouden bij de restauratie van de C.I als ik er niet mee bezig was.
Toen ik wel weer tijd had, bleek het dat er tussen de horizontale kielvlak en het achterstuk van de romp nog een behoorlijke kier zat. Dit leek mij een kier die te breed was om op te vullen met plamuur, dus heb ik de zijkantjes er weer vanaf gesloopt, een nieuw vloertje gemaakt en alles weer opnieuw aan elkaar gelijmd zodat de kier nu een stuk minder is. Hiervan ben ik even vergeten een foto te maken.
Tevens was ik bezig een paar stukjes plastic op maat te maken en te verven om een cockpit vloer te maken. Toen de verf lag te drogen leek het me wel een goed idee om met de motor verder te gaan. Ik heb een resin Mercedes IIIa en die moet ik ombouwen tot BMW IIIa. Dat is een kwestie van heel goed foto's kijken. Want zo op het zicht zijn de motoren gelijk aan elkaar. Ik ga niet alle verschillen opnoemen, ik ga gewoon uit van de foto's van de BMW om zo mijn motor op te bouwen. Een leuke toevoeging leek me wel het maken van kleppenveren om zo de resin motor nog wat op te leuken. Dit maak ik van 0.15mm koperdraad die ik vier keer om een boortje van 0.5mm wikkel.
De bevestigingspuntjes op de cilinders moest ik daarvoor afbreken omdat de koperdraadjes niet daarom heen passen.
Daarna maakte ik nieuwe steuntjes waarna ik de kleppenveren er wel omheen kon schuiven.
Best wel een aardig resultaat dacht ik zo
Een leuke verbetering op een toch al goede resin motor.
En toen was het tijd om er nog wat details op te lijmen. Die grijze vierkantjes zaten op een aparte strip, maar het leek me beter die er los te snijden en er individueel op te lijmen. Natuurlijk schoot de laatste weg. Die vierkantjes zijn ongeveer 1.5mm in het vierkant en natuurlijk niet meer terug te vinden... Dan moet ik er maar eentje maken uit plastic. Het beginnetje daarvan zie je al op de voorgrond liggen.
En hoppa, zo staat de motor er nu bij. Vanaf een afstandje van ongeveer 20 centimeter zal het denk ik niet meer te zien zijn dat het geen origineel onderdeeltje meer is.
Tevens heb ik het cockpitvloertje gelijmd en een schotje geplaatst in het achterste rompdeel. Dit om doorkijk te voorkomen, hoewel dat bijna niet voor zal kunnne komen denk ik.
En op het moment is de LVA officier weer met zijn wacht begonnen.