Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 175 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 1:48 Fokker C.I
BerichtGeplaatst: di 23 sep, 2014 11:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Hallo Pieter,

WOW !!! Dit is toch wel een erg knap staaltje modelwerk op uitermate hoog niveau !!!
En dan te bedenken dat dit in de schaal 1/48 is...!!! Veelal zijn mensen geneigd om te denken dat het best wel een redelijk grote schaal is, maar als je voor de aardigheid bijvoorbeeld een F-16 en een Spitfire naast elkaar zet dan zie je al snel dat die oude prop-kisten van weleer stukken kleiner waren !!! Machtig mooi om te zien hoe je heerlijk aan het freubelen bent met al dat "micro-spul" !!! Ik ben erg onder de indruk van je technieken, vindingrijkheid en skill's en voel me uitermate vereerd dat een dergelijk getalenteerde brouwer aan mij een vraagje stelde betreffende weatheren op waterbasis in relatie tot verf op waterbasis. Ik word er eerlijk gezegd een beetje stil van...!!!

Hoewel mijn intresse hoofdzakelijk in het "jet-tijdperk" ligt, ga ik deze build toch eens even uitgebreid doorspitten. Ik weet zeker dat ik er nog erg veel van ga leren. Je "vlechtwerk" met visdraad is simpelweg verbluffend !!!

Afsluitend:
Ik las in je build dat je zit te denken aan een loeplamp. Wellicht handig om eens op het internet te snuffelen naar "loepbril". Erg handige "oogextensie middel" waar je geheid erg veel plezier van gaat hebben. Met een beetje snuffelwerk vind je een dergelijk brilletje voor ongeveer 20 euro.

Veel succes met je C.1 en ik hoop dat ik je wellicht in de toekomst eens mag lastig vallen met een paar vragen.

Gr. Ruud

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:48 Fokker C.I
BerichtGeplaatst: di 23 sep, 2014 22:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Hoi Ruud/Shujaa,

leuk dat je zo geniet van het bouwen van de C.I. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat het bouwen van dit model me net iets boven de pet gaat. Maar ik heb er al zo verschrikkelijk veel tijd in gestoken dat hij gewoon af MOET komen. Er is geen ander einde mogelijk. Het solderen van het frame was wel priegelig en veel werk, maar uiteindelijk niet echt moeilijk. De lastigheid zat hem wel in de vleugels, ik heb namelijk een stuk of vier sets vleugels moeten maken voordat de kwaliteit acceptabel was. De echte moeilijkheid zit hem in het zelf verzinnen van de (cockpit) inrichting en het scratchen van je eigen verzinsels. Dit alles zonder goede referentiefoto's. De voorste cockpit komt redelijk overeen met die van een D.VII. Doordat ik echter de romp helemaal opnieuw maakte moest ik ook alle 'inrichting' er met de hand inpassen. 'locater pins' werken dan niet meer. En de achterste cockpit heb ik bijna geheel uit mijn duim gezogen. Wel op zo'n manier gedaan dat het nog enigzins realistisch overkomt natuurlijk. Dit heb ik zo fijn mogelijk gedetailleerd. Zo lijkt het net alsof ik wist waar ik mee bezig was. :)

En laat ook eens zelf wat van je bouwsels zien!

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:48 Fokker C.I
BerichtGeplaatst: di 23 sep, 2014 23:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Hoi Pieter,

vandaag lekker de tijd gehad om door je build te spitten. Ik was al erg onder de indruk toen ik er even vluchtig doorheen bladerde maar na het lezen ben ik nog meer onder de indruk. Erg fraai werk !!! Dat je daarbij enige verbeelding gebruikt stoort mij persoonlijk totaal niet. Het is én blijft nu eenmaal moeilijk om goed refferentie-materiaal te vinden van het oudere spul. Tegenwoordig heeft bijna iedereen wel een of ander digitaal medium op zak maar in de vorige eeuw was dat toch wel een ander verhaal...

Voor wat betreft je toelichting op het buizen-frame, denk ik wel een redelijk voorstelling te kunnen maken. Met solderen beperkt de hitte zich nu eenmaal niet enkel tot de "werk-spot" waardoor bij het solderen van het eerst volgende buisje met enige zekerheid het voorgaande buisje weer "los" komt. (Ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel te omschrijven.)

Zonder op alles uit je build te gaan reageren, toch even het navolgende;
Ik zag dat je eveneens de putty van Vallejo hebt "ontdekt". Superfraai spul moet ik zeggen. Ik heb het eveneens op mijn Hunter gebruikt en het werkt als een tierelier. Maak je niet druk over de "korreligheid". Ik heb er achteraf een dun laagje seconden-lijm overheen gedaan, dit lichtjes opgeschuurd om de overtollige seconden-lijm te verwijderen en daarna gepolijst.

Afsluitend:
Voor wat betreft mijn brouwwerk... De Hunter was wel redelijk geslaagd en leende zich uitstekend om mezelf op deze site te introduceren. (Zit al geruime tijd "stiekem" te gluren.) Daarnaast vond ik het wel grappig om een "Start to Finish" WIP-je te plaatsen want dan is, voor de lezer, direct een resultaat te zien. Naast de Hunter heb ik nog een paar "Start to Finish" Wip-jes op stapel welke ik spoedig hoop te kunnen plaatsen. Wat dat betreft heb je met het navolgende lijstje dus een kleine "primeur" te pakken:

1x F-104S Starfighter, schaal 1/48, Revell (Hasegawa-kloon)
2x AS.532-U2 Cougar, schaal 1/72, Heller
2x J-35 Saab Draken, schaal 1/72, Hasegawa

De volgorde staat nog niet vast maar de 1-0-4 zal waarschijnlijk de eerst volgende zijn.

Na bovenstaande "speed-wipjes" zal het tijd gaan worden voor het "echte werk" waarbij jullie de bouw van begin tot eind in "real-time" kunnen volgen. Óók daar heb ik reeds een idee voor maar dat blijft nog even onder de pet. Kortom; je verzoek zal worden ingewilligd !!!

Veel succes met je C.1 en ik kijk uit naar je volgende update.

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:48 Fokker C.I
BerichtGeplaatst: wo 24 sep, 2014 12:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Shujaa schreef:
2x AS.532-U2 Cougar, schaal 1/72, Heller


Kom maar op. Ik heb hier ook een kit van en volgens mij ook nog één van Italeri. Je gaat uiteraard wel voor de KLu-versie hé? Camo en/of grijs?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:48 Fokker C.I
BerichtGeplaatst: do 25 sep, 2014 4:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
tsjopper bob schreef:
Shujaa schreef:
2x AS.532-U2 Cougar, schaal 1/72, Heller


Kom maar op. Ik heb hier ook een kit van en volgens mij ook nog één van Italeri. Je gaat uiteraard wel voor de KLu-versie hé? Camo en/of grijs?

René


Om deze build niet te "vervuilen" heb ik de vrijheid genomen om even een PB te verzenden.

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 175 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement