Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  

Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 10 sep, 2024 3:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 02 jun, 2013 14:30 pm 
Brouwer

M'n P-47N voor de ARC National Reserves Group Build begint aardig op te schieten, moet ook wel want die moet voor 1 Juli af :?

Dus er was weer tijd om een nieuwe te beginnen. Wil graag aan m'n 1:32 Lynx beginnen maar nog niet alles in binnen dus dan maar een snackje tussendoor.

Paar maanden geleden zag ik de Airfix 1:72 Folland Gnat uitkomen bij de LHS. Hij was spotgoedkoop.
Afbeelding

Leuk klein kistje met weinig onderdelen dus lijkt ook wel snel in elkaar te vallen.
Afbeelding

Maar de echte reden van aankoop waren de Promo Decals van Flevo Decals die erbij zaten. Het waren Decals voor de Oscar Ew-5894 Phallus tactical fighter bomber. Bij het zien van de decals dacht ik nog maar één ding, halen die kit! :lol: En dus na een dagje werken snel richting huis gecrost en even tussendoor van de A4 af om naar de LHS te gaan.
Afbeelding

Dus de afgelopen tijd hikte ik er steeds tegen aan om deze te bouwen, samen met een paar andere kits staat hij te wachten om gebouwd te worden. Maar doordat de andere kits nog dingen miste werd het deze als tussendoor snackje.

Eerste op de agenda was referenties zoeken. Nou dat werd me wel erg makkelijk gemaakt met de complete Hot Shots film op Youtube. Hop paar keer print screen en voila, referentie foto's van de kistjes. weliswaar lage kwaliteit maar dat mocht de pret niet drukken. Daar kwam ik er achter dat er drie verschillende versie vlogen.
1) De normale tweezitter versie in EW-5894 kleuren (achterste kist)
http://modelbrouwers.nl/media/albums/40 ... fs_002.png
2) Achterste deel van de cockpit afgedekt met stoel zichtbaar
http://modelbrouwers.nl/media/albums/40 ... fs_009.png
3) Achterste deel van de cockpit compleet afgedekt
http://modelbrouwers.nl/media/albums/40 ... fs_010.png

Ga proberen voor optie 3. Dus aan de slag, Tablet vol met de ref foto's en digitale versie van de instructie gestopt en begonnen. Eerste delen in de verf gezet en de vleugels plus fuel tanks/rocket pods in elkaar gezet.
Afbeelding

En toen was er al weer weinig te doen, het nadeel van kleine kitjes, je bent snel door je werkzaamheden heen :P Dus dan maar verslagje typen en nadenken over de diorama waar de kist op komt. Want het kitje verdient gewoon een diorama geheel in Hot Shots stijl. 8)

Dat was het voor deze keer.

Laatst bijgewerkt door mad viper op zo 17 aug, 2014 14:37 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 jun, 2013 16:58 pm 
Brouwer

Leuk, heb de decals ook :D :D

Succes met dit gezonde tussendoortje, doe je hem ook met nep-rocket-pods?

René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 jun, 2013 17:01 pm 
Brouwer

He wat grappig dit, ik wist niet dat er film-decals waren.

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 jun, 2013 17:09 pm 
Brouwer

Citaat:
doe je hem ook met nep-rocket-pods?

Zonder kan gewoon niet. :P Zijn al in elkaar geplakt samen met vleugels (zoals op foto), alleen moet er nog schuurpapier overheen om het knap te krijgen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 jun, 2013 21:34 pm 
Brouwer

Cool 8)

Ik herinner me ook een flinke plak met kauwgom op de vleugel, dat zou dan wel een unicum in de modelbouw zijn :lol:

Veel plezier met de bouw.

:brouw: lex

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 jun, 2013 9:26 am 
Brouwer

Leuk projectje! Ik moet die film toch eens gaan kijken. Het is ook pas 2 jaar geleden dat ik Top Gun voor het eerst heb gezien :oops: Dit is de volgende stap.

Ik heb deze decals overigens ook nog liggen voor geinteresseerden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 jun, 2013 12:52 pm 
Brouwer

Voor wie de film niet kent, er zit heel vele humor in. Heul anders dan Top Gun (goeie film trouwens).

René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jul, 2013 17:27 pm 
Brouwer

Zo en weer flink wat gedaan. Cockpit in elkaar geflanst, niet veel onderdelen dus snel klaar, besteed aan dat ook weinig aandacht omdat toch de helft of niet zichtbaar is of weggaat. Maar toen de cockpit klaar was konden de romp delen aan elkaar plus nog wat kleiner spul zoals de achterste landingsgestel poten, die zijn anders niet meer te plaatsen.

Afbeelding

Toen de romp een beetje droog was, kon de vleugel erop met de 'rocket pods'. Om alle tankdetails weg te halen wat plamuur op gesmeerd zodat de paneellijnen wegvielen en toen glad geschuurd. kist valt redelijk lekker in elkaar, alleen de intakes vergt wat extra aandacht, die willen niet echt lekker op de romp vallen.

Afbeelding

Dagje laten drogen om vervolgens aan de slag te gaan en de cockpit te verbouwen. Het moet een 1-zitter wordend us alle details voor de achterste cockpit moet weg. Dat betekend glareshield wegzagen, dit was meegegoten in het middelste bulkhead tegen de stoel aan. Beetje voorzichtig wegzagen leverde een mooi gat op.

Afbeelding

Vervolgens met wat plastic balkjes en plaatwerk het gat grofweg gesloten. Natuurlijk moet dit allemaal nog beter afgewerkt worden, maar dit is nog een tussenstap.

Afbeelding

Daarna aan meneer de piloot begonnen. Dit is dus een tipje van de sluier van mij diorama idee voor deze kist. Wilde graag een staande piloot maar als die sukkels in m'n reservebak wilde er bij gaan zitten :P :lol: Dus eentje opgeofferd en een amputatie toegepast. Daarbij een andere figuurtje ook operatief aangepast zodat ik met een bovenstuk van een piloot en een onder stuk van een crewchief kon werken. Paar losse armpjes erbij, en voila, soort van piloot. Klopt natuurlijk niet helemaal, maar ach, de film was een parodie, dus enige artistieke vrijheid is er wel.

Afbeelding

En dat was het al weer voor nu, toen begon de warmte toch de overhand te hebben in de hobbykamer en was het einde bouwen. Ohja en de BBQ riep ook bijna.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 aug, 2013 17:20 pm 
Brouwer

Zo het begint een beetje op een Oscar EW-5894 te lijken. De achterste cockpit is nu helemaal afgedicht. Kleine onderdelen erop gezet en plamuur op de kist gesmeerd. En dan ziet het er zo uit:
Afbeelding

Canopy had er ook gezeten, mocht het niet dat ik wat lichte ruzie had met de houtlijm. Dus de canopy is voor later.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 aug, 2013 12:43 pm 
Moderator
Moderator

Loopt zo'n piloot dan buiten de cockpit rond met helm en luchtslang? Misschien kan je beter op zoek naar een figuurtje dat bedoeld is om op een diorama rond te lopen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]