Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 13:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 03 dec, 2013 23:47 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Nou, ik vind hem prachtig en zal blij als ik op een mooie dag dit niveau haal.

VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 dec, 2013 10:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1602
Woonplaats: Puttershoek
Bedankt voor de reacties mannen. Ik ben er zelf ook blij mee hoor Jan echter ik heb er niet de aandacht aan kunnen geven die ik gepland had.

Ik zit nu op mijn werk en zie dat de foto's nogal donker zijn. Ligt hopelijk aan de monitor hier. Overigens zie ik nu ook dat hij nog helemaal niet af is... Ik ben vergeten de balancers onder de vleugels te lijmen 8) Ga ik nog doen en maak daarna gelijk wat daglicht foto's.

Nem schreef:
Qua model is het niet je mooiste ooit maar qua afwerking wordt het alleen maar beter.
Al met al staat er toch een heule mooie Me109 waar je best trots op mag zijn - al ben ik misschien ietwat bevooroordeeld wat die 109's betreft :mrgreen:

Mooi om te zien hoe dit G model op diverse punten verschilt van een E of een F versie. Die antenne is ook apart, dat die gewoon mee openklapt met de canopy.

Ben ik het mee eens Michiel. Ben er zelf ook niet kapot van. Kwa verschillen is het bij deze G14 het meest in het oog springende verschil natuurlijk de Erla Haube canopy en de grotere staart welke van hout is(bij de echte dan :wink: ).


Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 dec, 2013 13:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 mei, 2009 21:32 pm
Berichten: 1103
Woonplaats: Heerlen
Vind het een prachtig model en wat je ervan gemaakt hebt ook.

_________________
Groetjes Dennis

Bezig met:
Trabant 601s
Vrieskist:
Ferrari 458 + PE


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 dec, 2013 13:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
niettegenstaande van wat jij ervan vindt, vind ik dit toch een geslaagd model. Kleine vraag tussendoor, hoe heb je die duitse kruisen op de vleugels gedaan? Decals en daarna overspoten, of gewoon gespoten?

Vind wel raar dat deze overspoten werden in de camo van het vliegtuig, bij de meeste decals die ik heb van italiaanse Me's worden de Duitse kentekens overspoten met Griggio Azuro (of iets in dien aard, iets grijzigs) kan ook zijn dat dit enkel het geval was bij gecapituleerde italianen, moet dit eens opzoeken thuis...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 dec, 2013 23:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1602
Woonplaats: Puttershoek
@Silenoz,

Wat balkenkruizen uit een decal vel gesneden en dat als mal gebruikt. Ik heb ze inderdaad in de groene camo gespoten maar dan wat dikker dan de rest zodat je ze toch blijft zien. In de instructies die bij de aftermarket decalset zaten werd nergens gesproken over overgeschilderde balkenkruizen bij deze specifieke 109, is een beetje vrij inzicht geweest :wink: . Normaliter zou het inderdaad in Griggio Azuro zijn las ik naderhand.

Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 dec, 2013 10:27 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Hallo Erik,
Leuke Bf heb je neergezet. Toch wel apart om hem met Italiaanse markings te zien hè.

Gr.
Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 dec, 2013 10:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 17 nov, 2013 10:26 am
Berichten: 14
Knetterik schreef:
@Silenoz,

Wat balkenkruizen uit een decal vel gesneden en dat als mal gebruikt. Ik heb ze inderdaad in de groene camo gespoten maar dan wat dikker dan de rest zodat je ze toch blijft zien. In de instructies die bij de aftermarket decalset zaten werd nergens gesproken over overgeschilderde balkenkruizen bij deze specifieke 109, is een beetje vrij inzicht geweest :wink: . Normaliter zou het inderdaad in Griggio Azuro zijn las ik naderhand.

Erik


Ja, dat klopt. De RSI/ANR overschilderde meestal de Duitse balkenkruizen op de romp en bovenkant van de vleugels op de Bf-109's. "Griggio Azuro" (azuur grijs) Soms werden ze netjes overschilderd, maar soms werd ook een hele sectie overschilderd. Soms werden de balkenkruizen verdonkerd met Azuro op de romp. Hing wat af van de unit geloof ik. Swastika werd ook overschilderd. Soms ging er een Italiaanse vlag met postzegelrand overheen.
De "fashes" op de vleugels hadden een andere positie dan de balkenkruizen, daar werden ze meestal netjes overschilderd (contour) met azuro grijs.
Op de onderkant bleven de balkenkruizen behouden (kwestie van herkenning voor de "Flak")

Squadron heeft ooit 2 boeken aan de Italiaanse luchtmacht tijdens WO II gewijd. (Niet meer in druk geloof ik) Daar word bovenstaande materie goed beschreven met kleurprofielen e.d.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 dec, 2013 17:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1602
Woonplaats: Puttershoek
@Jerry,
bedankt voor het verduidelijken van het een en ander. De vlaggen met postzegelrandjes zitten hier ook op. Logische verklaring over de balkenkreuzen op de onderzijde, ik vroeg het me al!

Ik heb om de boel echt af te maken de balancers er nog op gelijmd en hier zijn de beloofde daglicht foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement