Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 21 sep, 2016 22:26 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Zo, nog maar eens topicnecrofilie begaan... :-)

Sinds de laatste posts hier had ik al mijn tijd in mijn MiG-17 gestoken, en dat lukte net om die kit af te krijgen. Daarna heb ik een tijdje niets gedaan met plastic (maar des te meer met code voor deze site ;) ). Echter, vorige week en afgelopen weekend kwam ik nog even toe aan dit kitje, en we gaan onverminderd verder met de rigging - en wel zodanig dat de hele linkerkant nu klaar is (op gebied van rigging in ieder geval).

Er was nog aardig wat te doen aan de staart - daar lopen leuk wat draadjes door het kielvlak en de horizontale stabilo's, en je hebt dan natuurlijk nog de draden die de roeren van de horizontale stabilo's bewegen. Dat laatste had nog wat voeten in de aarde - uit Evergreen heb ik de actuator gemaakt die haaks op het roer staat, en daarop zitten vervolgens twee spandraadjes bevestigd. Dat betekent dus dat er een eyelet in dat Evergreen is aangebracht.

photo 385085

In eerste instantie had ik de locatie niet helemaal goed, en dus moet ik straks wat verf gaan herstellen.

photo 385086

Het eindpunt van de spandraadjes op de roeren eindigt in een messing buisje van 0.2mm binnendiameter (0.4mm buitendiameter). Deze had ik besteld voor de MiG, dus kwam ook nog voor deze kit van pas. De rest van de buisjes (die turnbuckles moeten simuleren) zijn 0.3mm binnendiameter en 0.5mm buitendiameter, zodat de vislijn er 2x doorheen kan (dikte 0.125mm).

Het resultaat is niet perfect, maar wel voldoende voor mij:
photo 385087

photo 385088

photo 385089

photo 385090

photo 385091

Op de modelbouwdag komende zaterdag in Gorinchem ga ik hiermee verder, dus wie op mijn vingers wil komen kijken of vragen wil stellen - doe gerust!

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 sep, 2016 8:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Ik kom zaterdag zeker bij je langs om naar de rigging te kijken.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 nov, 2016 23:00 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Hij's dan eindelijk klaar...

De laatste puntjes waren het schilderen van de prop (die een scheve as heeft, of eerder het gat in de motor is scheef en de as is recht), matte laklaag erop en wat dingetjes bijtippen/corrigeren.

photo 392939

photo 392938

photo 392937

photo 392940

photo 392941

photo 392942

photo 392943

photo 392944

photo 392945

photo 392946

En 't is genoeg geweest. Ik heb wel al een mooi volgend project met spandraadjes op de stapel liggen, maar dat zal niet voor binnenkort zijn, want eerst ga ik in het civiele hoekje een Ryaniar 737 doen :D

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 nov, 2016 23:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Leuke kist geworden. Vliegtuigen uit ww1 blijven toch wel erg leuk. Bij deze kun je mooi zien dat je de tijd hebt genomen om er wat moois van te maken :lol: . Top gedaan.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 nov, 2016 1:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Wat een prachtig resultaat Sergei. Ik heb voor de 'trainers' een 1,5 Strutter in de planning.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 nov, 2016 8:24 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Dat is heel mooi geworden met die touwtjes op deze manier Sergei, topwerk.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 nov, 2016 9:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Fraai resultaat. Van diverse kanten ook gehoord, dat je werk aan dit model op de Modelbouwdag en de ESM zeer bewonderd werd. Proficiat. :brouw:

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 nov, 2016 10:24 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
1/72 ?!

Op micro niveau met macro-foto's zo'n resultaat neerzetten, daar buig ik nederig het hoofd voor.
Schitterend resultaat en prachtige rigging!

Mijn complimenten,

Thiery


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 nov, 2016 16:47 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
En toch heb ik het idee dat de kabelspanners te fors zijn voor 1/72... Afbeelding

:mrgreen:

Ik doe het je niet na in ieder geval. En ik ben ook heel benieuwd naar je volgende spandradenprojectje. :mrgreen:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 nov, 2016 19:05 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Bedankt voor de leuke reacties :D

fvdm schreef:
Leuke kist geworden. Vliegtuigen uit ww1 blijven toch wel erg leuk. Bij deze kun je mooi zien dat je de tijd hebt genomen om er wat moois van te maken :lol: . Top gedaan.

Nouja, tijd genomen... Vooral bouwdip/gebrek aan motivatie ;) Tegenwoordig zit ik 1x per maand op locatie te bouwen met de bouwgroep Zuid-Holland Zuid in Schiedam, en dat maakt toch echt verschil voor mijn productiviteit!

tsjopper bob schreef:
Wat een prachtig resultaat Sergei. Ik heb voor de 'trainers' een 1,5 Strutter in de planning.

Daar zal ik dan ook af en toe naar kijken, de rigging daarvan ziet er ook interessant uit!

robh schreef:
Fraai resultaat. Van diverse kanten ook gehoord, dat je werk aan dit model op de Modelbouwdag en de ESM zeer bewonderd werd. Proficiat. :brouw:

Dat was misschien nog wel het gaafste van deze kit, heel erg veel mensen hadden echt interesse in de techniek, en ik hoop dat ik met mijn enthousiaste uitleg ook wat mensen aangespoord heb om het aan te durven :brouw:

Lt D schreef:
1/72 ?!
Op micro niveau met macro-foto's zo'n resultaat neerzetten, daar buig ik nederig het hoofd voor.

Ach, 1/72 is altijd 'mijn' schaal geweest en ik doe ook vaak 1/144, dus wat dat betreft ben ik nooit veel anders gewend geweest. En er zijn zat kleine aandachtspuntjes die beter konden, maar het ging me bij deze kit dus om de rigging :-)

Juggernaut schreef:
En toch heb ik het idee dat de kabelspanners te fors zijn voor 1/72... Afbeelding

:mrgreen:

Ik doe het je niet na in ieder geval. En ik ben ook heel benieuwd naar je volgende spandradenprojectje. :mrgreen:

Voor het volgende projectje ga ik waarschijnlijk 0.10mm draad gebruiken in plaats van 0.125, het is mij ook net wat te grof.


De volgende WO I kist wordt de Zeppelin Staaken:
Afbeelding

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement