Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  

Modelbrouwers.nl chat Brouw Chat   Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 15 okt, 2019 23:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 03 jun, 2014 19:10 pm 
Brouwer

Da's ook een aparte verschijning in je vitrine. Wel fijn als je de hele handel bij mekaar ziet staan.
Is het mogelijk om nog eens een overzichtsfotootje te zien van je Apache-familie tot nu? :?:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 jun, 2014 23:05 pm 
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Niet helemaal compleet, de laatste modellen (Chief Geronimo uit Planes en de LHX-Apache) staan er niet bij, maar toch een overzicht. Foto's genomen tijdens AGL-dag te Leeuwarden, afgelopen najaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

René

Bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 jun, 2014 10:29 am 
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

mooie collectie, René !!

Vooral de Israëliër, en de Navy vind ik mooi.. maar ja ik heb dan ook wel iets met what-if...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 feb, 2015 1:04 am 
Brouwer

Ha Rene,

Toch ook maar even reageren nog: superfascinerend die Apaches en het is 't ook wel even waard, denk ik, om dit topic voor eventjes naar boven te tikken. Vooral die Isrealische en de DHL-er (misschien nog een dubbele fietstas om de staart of een container voor pakketjes aan de wings;?) vind ik origineel en mooi. Ik hoef er maar eentje en daar ben ik al zoet genoeg mee.

Groet!

Anne

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 feb, 2015 12:03 pm 
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Dank voor je reactie Anne.

Ik heb wel overwogen om iets van een container er onder te hangen. Misschien als ik zoiets nog eens tegenkom? Vooralsnog concentreer ik me op andere modellen waar ik nu mee bezig ben en mee bezig ga. Er zal vast wel weer eens een leuke indiaan gebouwd worden.

Ik wil de Japanner ook nog eens gaan bouwen, uitdagend schema.

René

Bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 feb, 2015 16:32 pm 
Brouwer

tsjopper bob schreef:

Ik wil de Japanner ook nog eens gaan bouwen

René

"Now You're talking...!!!" :D :D :D

Gr. Ruud.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 feb, 2015 16:59 pm 
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Ik heb hiervoor 2 opties:

1) De 1:72 kit van Doyusha (DXB-2-2500). Destijds aangeschaft om te vergelijken met de kits van Revell, Italeri, Academy etc. Echter voor zo'n €35 mag je best wel een goede 'D' verwachten. Wat er aan mankeert zijn de verkeerde Avionics bakken. Aan de achterzijde eindigen ze in een punt en dat is niet juist.
Het model wordt geleverd met deze EFAB's.
Afbeelding
Zo moeten ze er uit zien...
Afbeelding

2) Ik gebruik een 1:72 kit van Academy, aangevuld met de juiste aftermarket EFAB's en decals.

De juiste 'D' is er niet. Daarvoor moet je de EFAB's zelf scratchen of investeren in AM.

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 feb, 2015 20:05 pm 
Brouwer

tsjopper bob schreef:
Ik heb hiervoor 2 opties:

1) De 1:72 kit van Doyusha (DXB-2-2500). Destijds aangeschaft om te vergelijken met de kits van Revell, Italeri, Academy etc. Echter voor zo'n €35 mag je best wel een goede 'D' verwachten. Wat er aan mankeert zijn de verkeerde Avionics bakken. Aan de achterzijde eindigen ze in een punt en dat is niet juist.
Het model wordt geleverd met deze EFAB's.
Afbeelding
Zo moeten ze er uit zien...
Afbeelding

Dat is toch niet zo moeilijk om te realiseren met wat styreen plaat, putty, en schuurpapier? Redelijk rechthoekig en zo te zien lopen ze verder naar achteren dan de oorspronkelijke bakken (tenminste, dat lijkt zo...).

Huidige projecten: Mil Mi-2 Hoplite, Neon Genesis Evangelion Eva-02 - allebei on hold.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 feb, 2015 22:21 pm 
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Salamander schreef:
Dat is toch niet zo moeilijk om te realiseren met wat styreen plaat, putty, en schuurpapier? Redelijk rechthoekig en zo te zien lopen ze verder naar achteren dan de oorspronkelijke bakken (tenminste, dat lijkt zo...).

Enigszins waar. Maar het is niet helemaal rechthoekig. Het achterste deel loopt eerst iets gekromd naar buiten om dan af te buigen naar de romp. Verder zitten er nog 2 roosters in.
Afbeelding

Maar ik ben het wel met je eens, met wat TLC is het wel te doen.
Hieronder een poging van mij van een paar jaar geleden, project ligt stil om ooit weer eens opgepakt te worden. Ik wilde er een demo-Apache van de KLu van maken, maar denk dat ik er een 'foreign' 'D' van ga maken. Kit is overigens van Italeri. Voorzijde van de EFAB's is wel goed en qua detaillering (klinknagels etc.) vind ik de kit ook wel okay.
Afbeelding

Afbeelding

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]