Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 18:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 21 feb, 2013 20:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 aug, 2011 11:13 am
Berichten: 1828
Woonplaats: Delft
parelmoer??

Gr,
Karel

_________________
Haastige spoed is zelden goed (dus ook voor je modellen)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 feb, 2013 21:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
Met veel bewondering dit verslag zitten lezen, en ook weer wat bijgeleerd...

ik dacht dat het een IR-heater was, die de lucht opwarmt, die ervoor zorgt dat IR-geleide raketten naar daar afgeleid worden in plaats van de motoren, zilver met eventueel een beetje blauwig en een blinkende vernis.

even verder gezocht:

Afbeelding

bron: squadron-signal: ah-64 apache in action

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 feb, 2013 2:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Dank je.

Met een aantal verschillende kleuren, moet ik toch een heel eind kunnen komen...

Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2013 0:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Oef, ik zie hier dat de ALQ-144 (disco-bol) aan de bovenzijde ook Olive drab is, ik had de hele bol al goud geverfd. Moet dus even aangepast worden.

Goed, na hier en daar in andere topics weer wat onzin geplaatst te hebben, is mijn eigen topic weer aan de beurt.

Apache is voorzien van een matte laag, toch weer silvering hier en daar. Het lastige is dus, op de glanslaag lijkt het goed. Pas na het aanbrengen van de matte laag is de silvering pas zichtbaar. Nu wordt hier en daar gesproken om met een naald gaatjes in de decal te prikken en er SET of SOL overheen te smeren. SOL heb ik, SET niet. Iemand hier ervaring mee? Ik ben er toch wat huiverige voor. Wat moet ik na zo'n behandeling nog doen? Tast het visueel ook mijn matte laklaag aan? Of zijn er andere dingen die kunnen gebeuren?

De tape is verwijderd van de canopy en er is goede inkijk door het glaswerk naar de 'pit'.

Afgelopen tijd me wat bezig gehouden met wat assecoires. Niet te veel, ik wil het model zo neerzetten, dat het lijkt alsof het op transport is. Dus met opgevouwen rotorbladen. Tijdens transoprt lijkt het me niet handig om de vleugels vol te hangen met 'goodies'. Toch wil ik er wat onder hangen en wel een 'oefen' Hell Fire:
Afbeelding
(Britmodeler.com)

En een CRV-7 pod:
Afbeelding
(Britmodeler.com)

De CRV-7 pod wijkt iets af t.o.v. zoals we die normaal kennen. Aan de voorzijde zit een extra ronding. Waarom weet ik eigenlijk niet, wellicht omdat deze meer gestroomlijnd is. Wel weet ik dat de 70 mm raketten van de Britten een wat rechtere lijn volgen dan de standaard 70 mm raketten.

Afbeelding

Donorkit in dezen de Italeri-kit, aangezien ze ontbraken bij de Mirage-kit en van Academy niet compleet waren. De onderste en bovenste helft en de achterzijde zaten zo in elkaar. De voorzijde moest uitgebreid worden met een ronde bobbel. Het normale voorste deel was voorzien van kleine gaatjes (niet door-en-door) waar de 70 mm raketten uit zouden moeten komen. Die gaatjes waren uiteraard dus aan de achterzijde niet zichtbaar. Als ik er dus nu styreen op zou plakken, zou ik de gaatjes op de gok moeten boren. Dus eerst alle 19 gaten (19 raketten duh (3-4-5-4-3)) uitgeboord. Vervolgens 2 stukjes styreen er op gelijmd.
Afbeelding

Na droging kon ik nu vanaf de achterzijde de gaatjes weer doorboren. Dit deel op de rocketpod gelijmd en laten drogen om vervolgens met vijl, schuurpapier en polijstding er een redelijk iets van te bakken.
Afbeelding

Dan de Hell-Fire-raket (ik maak er één). Volgens wiki, bedraagt de lengte 163 cm --> 1630/72 = 22,64 mm. Ik kan kiezen tussen de Mirage, de Italeri en de Academy versie. Qua lengte is de Academy versie perfect. Qua vorm is de Italeri weer beter (check de achterste vinnen), maar dat geloof ik wel even).
Afbeelding

Hier voorzien van wat blauw (Revell 52, deze kwam er dicht bij van de kleuren die ik heb).
Afbeelding

Tevens verder met de MMA (Mast Mounted Assambly). Binnenin zit de APG-78 millimeter-wave (MMW) radar for target detection and engagement, eronder zit de APR-48 radio frequency Interferometer dat alle radar energie opvangt dat de Apache aanstraalt. De Academy-kit is deze keer de dupe, die van de Mirage kit is lang zo gedetaillerd niet, en dan met name het radiodeel onder de radarkoepel. Wel heb ik zelf nog wat draadjes aangelegd.
Afbeelding

Beetje primer erop.....
Afbeelding

.... en na wat olive drab gesproei (samen met de rocket-pod).
Afbeelding

Dit was het voor deze keer. Wapens en radar dus bijna klaar, nu alleen nog de opgevouwen bladen en de steunconstructie, volledig scratch, dus nog even een tijdrovend klusje.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2013 0:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
Ziet er netjes uit hoor. Ik vind echt dat je extra aandacht aan de details het model veel mooier maken. Ben benieuwd hoe de gevouwen rotorbladen worden. Succes met het scratchen!
Gr.Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2013 16:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 aug, 2011 11:13 am
Berichten: 1828
Woonplaats: Delft
leuk hè zo klein :P

Gr,
Karel

_________________
Haastige spoed is zelden goed (dus ook voor je modellen)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2013 16:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 mei, 2012 23:49 pm
Berichten: 835
Woonplaats: Noordwijkerhout
Dat ziet er heel goed. Maar ik denk dat revell 56 er dichter bijkomt, dan moet je er wel een glanslaag overheen gooien.

Thomas

_________________
duct-tape is like the force; it has a light side and a dark side and it holds the two universes together


Laatst bijgewerkt door tehomazie op ma 25 feb, 2013 19:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2013 17:15 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4450
Wederom mooi scratchwerk!
Silvering blijft lastig, maar ik zou persoonlijk niet meer bezig gaan met SOL.
Succes,


Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2013 21:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
tehomazie schreef:
Dat ziet er heel goed. Maar ik denk dat revell 56 er dichter bijkomt, dan moet je er wel een glanslaag overheen gooien.


Ik schreef ook dat dat de kleur was die er het dichtste bij heb in mijn assortiment. Ik heb even gekeken, Revell 56 is iets lichter. Het is maar net hoe de zon er op valt en wellicht dat mijn foto juist aan de donkere kant is. Ach, het aloude kleur-geneuzel. Voor dit raketje, geloof ik het wel.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2013 22:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 mei, 2012 23:49 pm
Berichten: 835
Woonplaats: Noordwijkerhout
Ja inderdaad. En het is ook niet bij elke raket het zelfde. Sommigen zijn verkleurd door de zon. Kleuren zijn altijd moeilijk.

Thomas

_________________
duct-tape is like the force; it has a light side and a dark side and it holds the two universes together


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement