Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 9:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 22 apr, 2014 23:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi decalwerk, zeker met het zelf printen en zo. het naadje tussen de canopy en romp ging uiteindelijk niet zoveel werk zijn om het een beetje te corrigeren, maar dat is een eigen keuze...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 apr, 2014 8:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Die naad ga ik me niet druk meer om maken. Qua verfwerk zit het schema er wel aardig op, om nu die naad nog aan te pakken denk ik dat ik meer kapot ga maken dan herstellen. De romp is niet eens symmetrisch ten opzichte van de vorm van de canopy, de romp steekt aan de ene zijde meer uit naast de canopy dan aan de andere zijde. Ik had aan het begin van de bouw al mijn twijfels, maar ik geloof het wel. Het gaat mij alleen om het schema. Het is een tussendoortje, niet een topper, maar wel leuk omdat je dit schema nooit tegenkomt.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 apr, 2014 16:21 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4450
Leuk schema, de decals vind ik er goed op zitten.
Dat is iets waar ik ook nog eens mee bezig wil, met het maken van eigen decals.

Succes,



Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 mei, 2014 18:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Even een tussendoortje. Naast de Zwezda kits van 'Skipper' (die ik met opgevouwen vleugels heb gebouwd), 'Rochelle' en een zelfgefabriekte Rus (PM Yak 15 genaamd 'Boris Blue') heb ik het ook eens gehad om een helikopter te bouwen. Net als Boris Blue, komt deze heli niet voor in de film, maar door mijn voorliefde voor heli's wilde ik een heli bouwen.

Resumé betreffende de film: Een aantal vliegtuigen mag rond de wereld racen waarbij Dusty vlak voor de finishlijn Ripslinger weet in te halen. Wat hoort er bij de finish te staan, inderdaad, iemand met een finishvlag. Het idee was geboren. Ik weet niet meer of ik de naam verzonnen heb of Peter, maar Geronimo viel. Geronimo was ook de codenaam voor Osama Bin Laden tijdens de actie waarbij OBL is omgekomen. Geronimo klinkt ook wel wat Indiaans en Chief Geronimo klinkt dus wel lekker voor een Apache (heli).

Als basis dient Revell's (04089) 1:100 AH-64A Apache. Ik had het kitje eens goedkoop overgenomen van iemand die er reeds aan begonnen was. Gezien mijn plannen met de heli, kon het gehele interieur achterwege blijven. De body had ik op zich rap in elkaar. Vervolgens was daar de ESM en stokte de bouw. Ik liep vast op hoe ik het aan de buitenzijde wilde hebben. De afgelopen weken ben ik (tussendoor) bezig geweest om deze af te ronden. Qua kleur wilde ik eerst de heli aan de voorzijde zwart hebben, halverwege overgaand naar wit met zwart-wit geblokte staart. Qua schaal (1:100) zag ik hier wat tegen op en is het van lichtgrijs naar zwart geworden, overgaand in wit met zwart-wit geblokte decals op de staart. Verder is het nog wat opgeleukt met leftover-decals.

Het achterwiel ontbrak bij de kit dus moest er iets aangebracht worden uit de spare-bak. Dat is door een ongelukje er weer afgebroken (en kon ik niet weer vinden), dus moest er voor de 2e keer iets uit de spare-bak gevonden worden om aan te brengen. De mond aan de onderzijde is gemaakt door een klein stukje styreen in 'halve maan'-vorm te snijden en aan te brengen. Staartrotor ontbrak en is uit 0,5 mm styreen en strip gefabriekt (inclusief een fatsoenlijk profiel), hier was ik op zich wel tevreden over.

Typerend bij Apachepiloten vind ik de hoed die ze ophebben als ze niet 'in functie' zijn (zie hieronder). Tja, hoe maak je die. Na een rondje langs speelgoedwinkels, kwam ik uit bij een cowboy-figuurtje van Playmobil. Perfecte maat. Er moest wel wat hak en breekwerk aan gebeuren om hem aan te brengen, maar het is gelukt. Een klein goudkleurige (geel?) decal en een gouden draad maken de hoed af.

De constructie van de hoofdrotor moest ook iets aangepast worden, anders komen de rotorbladen tegen de hoed aan. Als laatste heb ik gister een finishvlag als decal geprint en op een stukje plastic geplakt. De oogjes zijn ook eigen gemaakte decals.

Het model staat nu bij de anderen in de kast. Weer een Apache erbij. Ik en de kids zijn blij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 mei, 2014 20:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
:lol: Die film is grandioos. Leuk model. :brouw:

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 mei, 2014 0:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Even een paar foto's van het eindresultaat van de LHX Apache. Ik ga nog even een apart topic hiervan maken om het wat overzichtelijk te houden. In het vervolg ga ik gewoon een apart topic maken om dan hier de eindfoto's te plaatsen en een linkje naar het verslag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Linkje naar een overzichtelijk 'bouwverslag': http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=43131

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 mei, 2014 11:37 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4450
Leuk model geworden, dat rode uitsteeksel op de neus vind ik knap gedaan trouwens!

Ben benieuwd naar de volgende Apache,



Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 mei, 2014 12:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Ben nog bezig om een verkeerde 'D' om te bouwen naar een goede 'D' met het idee om er een solo-display van te maken. Maar ik overweeg om een Academy-kit hiervoor te gebruiken, aangevuld met AM voor een juiste 'D'.

Maar eerst heel veel andere kits nog. Progressie op het Apache-gebied zal ooit wel weer hier geplaatst worden.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 mei, 2014 21:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
Heel mooi strak apache-tje geworden hoor! Begint hier ook al te kriebelen om wat apache kits van de stapel te trekken :lol:
Kon helaas bij mijn tripje naar Revell Bunde vorige week nog niet de solo-display NL scooren, enkel de gewone in 1:48(ook mooi), maar hier aan ontbreken de flare-pods geloof ik.....
Groeten Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 jun, 2014 21:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
spiderbrouwer schreef:
Kon helaas bij mijn tripje naar Revell Bunde vorige week nog niet de solo-display NL scoren, enkel de gewone in 1:48 (ook mooi), maar hier aan ontbreken de flare-pods geloof ik.....


Die flare-pods heten AMASE-pods. En inderdaad, die ontbreken in de Solo-display-kit. Beetje jammer ...

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement