Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 15:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 20 apr, 2013 1:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ach, je vind het wat of je vind het niets.... :lol:

Ik ben weer iets verder. Ik was niet tevreden over de constructie van het staartwiel, dus die ga ik niet plaatsen. Het gat wat onstaan is, heb ik opgevuld met een helft van een (rood) wiel welke er precies in pastte.
Afbeelding

Wederom mijn donorkit erbij, een Academy-versie welke incompleet was. Kan ik dus mooi wat onderdelen van gebruiken, waaronder 'haar' staartwiel. Ziet er veel mooier uit.
Afbeelding

Met een scherp mesje heb ik dit voorzichtig losgesneden van de romp. Op de juiste plaats kleine gaatjes geboord waardoor het wat steviger vast komt te zitten. Met flink wat lijm is één en ander samengevoegd.
Afbeelding

Bij de neus, ontbrak één helft voor de radar-beugel. Het zat wel aan de ene romphelft, maar niet aan de andere romphelft, wellicht een gietfout. Even een stukje styreen er tegen aan wat ik straks na droging op maat vijl/schuur/snij met de bedoeling dat dat foutje straks niet meer opvalt.
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jul, 2013 22:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik heb bij de IDF groepsbouw, wederom een Apache afgerond. In dit geval een AH-64A 'Peten'. Het bouwverslag is hier te lezen/bekijken.

Ook hier maar even een paar plaatjes:
Afbeelding

Afbeelding

Registratienummer ('822') is eigen fabrikaat.
Afbeelding

Ga binnenkort ook weer wat doen aan de LHX, maar het zwaartepunt ligt nu op een Alouette III van de SAR.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jul, 2013 22:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Geen gekke heli geworden Rene. Netjes en schoon gemaakt en dan vooral het glaswerk, maar zeker het zwarte op de gehele rotorsectie had net even meer kunnen leven als je het in verschillende tinten donkergrijs had gemaakt. Ik weet dat het lastig op deze schaal, maar door hele kleine nuances heeft het net even meer swung.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jul, 2013 22:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Rotorkop heb ik geheel mat-zwart gespoten, gedry-brushed met gun-metal en aluminium. Ik vind het er wel levendig uitzien. Bedoel je om in de basis verschillende kleuren te kiezen (bijv. mat-zwart / antraciet oid)? Maar in de basis heeft het toch ook maar één kleur?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jul, 2013 0:59 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het enige verschil met de echte dat ik kan vinden, is die t-vormige antenne op de rotor die wat flinker uitgevoerd is. Ik hou ook van de kleuren die je niet vaak bij een Apache ziet, in combinatie met die gele signalisatie.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jul, 2013 12:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Tja, qua vorm en dikte zal dit wellicht iets afwijken met het origineel. Ik heb de Academy-versie gebruikt, die ziet er op zich best wel aardig uit. Alternatief had ik dan moeten scratchen. Wellicht een andere keer. Ik zal er ook even op letten bij andere modellen of ze daar wel de juiste afmeting hebben.

Zo blijkt maar weer, een model is in de basis leuk om mee te starten, je zult er zelf wat van moeten maken.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 jul, 2013 19:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik had nog een paar laatste loodjes te gaan voor deze versie van een Apache. Het korte verslag (geen bouwverslag) is hier te lezen.

Voor de luie klikkers (of die dat niet willen), hier wat foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op naar een volgende Apache

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Laatst bijgewerkt door tsjopper bob op vr 12 jul, 2013 23:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 jul, 2013 21:25 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4454
Ik dacht eerst toch echt dat ik hier naar een 1:72 model zat te kijken, tot dat ik die 2 euro munt er bij zag staan..
Ziet er erg strak uit René.

Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 jul, 2013 23:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Oh ja, dat was ik inderdaad vergeten te vermelden - ten overvloedde - het model is van Revell (04046) in de schaal 1:144.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 jul, 2013 4:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
tsjopper bob schreef:
Rotorkop heb ik geheel mat-zwart gespoten, gedry-brushed met gun-metal en aluminium. Ik vind het er wel levendig uitzien. Bedoel je om in de basis verschillende kleuren te kiezen (bijv. mat-zwart / antraciet oid)? Maar in de basis heeft het toch ook maar één kleur?

René


Ik bedoel inderdaad al in de basis Rene. Ik weet wel dat het een kleur zou moeten wezen, maar door hele kleine verschillen toe te passen denk ik dat het even wat levendiger wordt. Soms mag je wel wat spelen met de werkelijkheid toch?

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 70 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement