Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 4:22 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 13 jul, 2013 9:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Tuurlijk mag je met de werkelijkheid spelen, die vrijheid hebben we.... Daarom ook die gele heli :lol: :lol:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 dec, 2013 23:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik doe het rustig aan met mijn Alouette III. Ben voorzichtig begonnen met een Fokker E-III voor onze bijeenkomst te Hurdegaryp 2014 waarin we WO-1 centraal stellen. Dus ook weer even tijd genomen om deze erbij te pakken.

Afgelopen vrijdag me uitgeleefd op het aftapen van de canopy. Vanmiddag een laagje grijze primer aangebracht met het idee om de binnenkant van de canopy grijs te hebben. De rest van de cockpit is zwart, maar dat vond ik te donker voor mijn canopy, vandaar dat ik gekozen heb voor grijs.
Afbeelding

Volgens de handleiding op de spuitbus mocht ik na 2 uur een andere laag aanbrengen. En dat is geworden.....
Afbeelding
Juist ja, zilver. Nog even hoe het model moet gaan worden:
Afbeelding

De basis is groen, met daarin een vorm van de LHX-heli van zilver. Dat zilver wil ik aftapen om hem dan groen te spuiten. En niet zomaar groen, nee.... !!, een speciale groen, en wel: National Stock number 8010-01-131-6255 Chemically-resistant-Polyurethane Aircraft Type 1 Green. Iemand een idee welke kleur groen ik hier het beste voor kan gebruiken? Kom volgens mij een heel eind door gewoon OD te gebruiken.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 dec, 2013 0:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Geinig weer Rene. Blijft leuk al die dingen in minischaal. OD moet wel aardig zijn denk ik. Ik begrijp dat het het zilver wilt afplakken, maar mijn ervaring is dat, dat altijd sporen nalaat op het zilver. Soms mooi, want bij mijn 1/144 TF-104 kon met enkel tape een mooi verschil tussen de panels simuleren, maar ik hoop dat het bij jou wel zonder "schade" gaat. Flink laten uitharden is mijn advies.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 dec, 2013 13:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
De LHX-Apache is 1:72, dat zal voor velen wellicht een mini-schaal zijn, maar voor mij normaal. Wellicht omdat hij vlak na de DHL-update geplaatst is, dat de indruk gewekt wordt dat hij in 1:144 is, niet dus, maar dat doet er verder niet toe.

Ik ga dit weekend even een lekker weekend weg (Slagharen), kan in de tussentijd mooi de heli drogen op de kast. Voordat ik verder ga, zit er zo-wie-zo een dikke week droging op, daar waar Vallejo-air vaak al na een uurtje al lekker droog voelt. Heb geen haast, dus doe het rustig aan.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 dec, 2013 23:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
Misschien de afplaktape wel goede zoals bv Tamya) qua kleefwerking iets afzwakken straks door hem eerst even op je huid te plakken of zo :D
Ik deed dat ook wel eens als ik een kwetsbare kleur moest afplakken. Verder zo snel mogelijk verwijderen na het spuiten.
Kleur ziet er gewoon uit als olive drab hoor.
Gr.jaap jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jan, 2014 0:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 02 jan, 2014 0:32 am
Berichten: 11
Je project ziet er leuk uit, ben heel benieuwd hoe hij eruit gaat zien! Misschien zijn ze straks op hetzelfde tijdstip klaar!

Groetjes Djamilla


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 apr, 2014 23:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Waar was ik gebleven? In ieder geval handig om in mijn onderschrift de link te plaatsen naar dit topic, zodat ik niet richting de kelders van het forum hoef om het op te zoeken.

Mijn tankproject wacht op een verweringscursus en mijn Spitfire wacht op de uiteindelijke kleuren die ik nog moet zien op te zoeken en eventueel nog te scoren. Verder nog wat langdurige projecten op de plank, waarvan deze er één is. De familie wilde naar het zwembad. 'Laat mij maar even thuis' heb ik gezegd :mrgreen: :mrgreen: Kon ik mooi even hobby-en. Allereerst de rolletjes Tamyia-tape er maar even bij. 2 uurtjes stoeien verder hebben we dit.
Afbeelding

Olive Drab (Vallejo air 71043) in de brush en knallen maar.
Afbeelding

Na zo'n 5 uurtjes te hebben mogen drogen, maar snel uitgepakt, vol verwachting klopt mijn hart....
Afbeelding

Niet top, maar toch een alleraardigst resultaat.

Nu vlot verder met de staartvleugel (OD) en de zijvleugels aan de romp, waarbij ik niet precies weet of ik ze ook OD of zilver moet doen. Iemand die dit wel weet. Verder het kleine spul, de rotorbladen en de volgende lastige klus, het zelf fabriceren van wat gelijkende decals.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 apr, 2014 23:47 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
René, je vindt iets meer detail in deze link, zoals het volledige lhx-logo: http://wp.scn.ru/en/ww4/v/70/3_o/0


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 apr, 2014 0:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Dank Steven. Echter dat plaatje had ook ik al gevonden en heb het LHX-logo al daaruit 'gesneden'. Wellicht moet deze nog wat bijgewerkt worden, maar op het model wordt het kleiner, waardoor kleine imperfecties wellicht niet eens zo op zullen vallen. Ook zal wellicht de kleur iets anders worden, afhankelijk van de kwaliteit van mijn printer.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 apr, 2014 22:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
We naderen de eindstreep voor dit model. Kwalitatief is de kit echt dramatisch. Canopy past voor geen meter. Daarom heb ik een (iets kleinere) versie van Academy aangebracht. Het naadje tussen romp en canopy neem ik voor lief, het gaat me hier om het schema, niet om een perfect afgewerkt model. De zijvleugels sluiten niet lekker aan op de romp. Hoofdrotor (en -mast) zien er niet uit. De enige sensor, voor op de neus, past niet eens. Ik heb de uitsteeksels waarbinnen de sensor moet komen flink bewerkt met een vijl. Het hoofdlandingsgestel heb ik dus aangepast, zie een aantal posts terug. Niks op tegen als je een goedkope Apache wilt bouwen, maar koop dan deze niet. Voor een paar euro meer heb je een Academy en daarmee kun je een perfecte 'A' bouwen. Bovendien is er veel aftermarket voor te krijgen om er een accurate 'D' van te maken.

De wielen moest ook wat aan gebeuren. Per wiel, 2 van die ejector-pin-marks. Verder kon de vorm van de wielen ook wel een behandeling gebruiken. Links aangepast, rechts zoals het wiel uit de sprue kwam.
Afbeelding

Verder heb ik me uitgeleefd op de decals. Ik heb ze zelf gemaakt. Afgedrukt op transparant decal-papier, gedrukt met een goedkope all-in-one inkt-jet. Na droging geseald met Microscale liquid decal fluid. Het aanbrengen ging met 'SET' op zich goed, maar ik moest er wel om denken dat de lijm ook wat bleef plakken aan het mesje wat ik gebruik om de decals op hun plaats te schuiven. Dat was erg lastig om weer te corrigeren, alleen bij de tekst 'McDonell Douglas....' op de rechterzijde, heb ik het niet helemaal goed kunnen corrigeren. Maar ook als je goed kijkt, valt het bijna niet eens op.
Afbeelding

Het LHX-logo staat afgebeeld op een plaatje op het WWW (waar Steven ook naar verwees).
Afbeelding

Voor de tekst op de staartboom heb ik een lettertype en kleur (blauw) gekozen welke erbij in de buurt zitten. De zwarte figuurtjes zijn in paint gemaakt en moeten luchtsleuven voorstellen waar lucht uit wordt geblazen bij een staartrotorloze heli. Op de echte heli zijn ze ook 'nep'.
Afbeelding

Het woord 'US ARMY' en het serial zijn letterlijk overgenomen van het plaatje van WWW en moet de YAH-64 voorstellen. Het gebruikte lettertype heb ik van het internet geplukt (bombardier).
Afbeelding

Na droging is het geheel afgelakt met Vallejo-air matte lak en met airbrush aangebracht. Vervolgens de raampjes uitgepakt en de wielen aangebracht. Wat nog rest zijn de staartrotor en de hoofdrotor.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement