Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 16:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 13 maart, 2013 15:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1603
Woonplaats: Puttershoek
Dat is ook door mijn hoofd geschoten Sjaak. Ik ga het alleen eerst proberen met wat ClearFix o.i.d. en dan kan ik als dat niet wil lukken het raampje nog mishandelen.

Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 maart, 2013 23:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1603
Woonplaats: Puttershoek
Gezien het feit dat de Clearfix nog steeds niet binnen is gekomen dit weekend maar gewoon de stoute schoenen aangetrokken want ik dacht ineens aan wat ik al eerder zei, volgens mij lukt dit óók met Revell Contacta Clear want dat is tenslotte ook voor het bevestigen van doorzichtige stukken.
Afbeelding

Eerst een proef"raam" gemaakt in een uitlaatgat die ik niet nodig heb, en dat ging gewoon met het kwastje van het flesje:
Afbeelding

Toen ik zag dat het lekker transparant werd gelijk maar voor het echie gedaan en het resultaat valt niet tegen:
Afbeelding
Helaas heeft het randje van het gat wel te lijden gehad onder het eerdere gekloot. Maar al met al zeer tevreden en dat met een Revell product!

Heb de wielen ook alvast wat kleur en een wasje gegeven. Heb bij 1 wiel het honingraat profiel met bruine pigment willen accentueren, maar of het nu zo mooi is ben ik nog niet over uit:
Afbeelding
Afbeelding

Nu het raam erin zit kan ik deze week weer eens verder met het grotere geheel. Heb nog wel wat vul en schuurwerk aan de passing van de cowlings voordat de vleugels aan de romp kunnen maar daarna hgaat het hard hoop ik!

Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 maart, 2013 11:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Raampje is aardig gelukt op deze manier. De wielen zien er erg mooi uit, ik vind alleen het pigment niet zo geslaagd. Het lijkt zo of de Mitchells vanaf een dirt strip opereerden, terwijl ze vanaf verharde banen vlogen.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 maart, 2013 21:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1603
Woonplaats: Puttershoek
:? Je hebt gelijk Sjaak. Gelukkig nog maar een probeersel op 1 band en dat kan ik nog wel ongedaan maken denk ik. Raampje is wel redelijk gelukt, alleen niet zo strak en glad als het origineel maar ik doe het er maar mee.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 maart, 2013 19:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1603
Woonplaats: Puttershoek
Volgende probleem :D :
Afbeelding
Om een of andere reden wijst de linkermotorgondel(rechts op de foto), overdreven naar boven. Ik weet niet wat er exact is misgegaan maar het is niet goed in elk geval. Ook zit de rechtermotor niet exact in het midden van de cowling. Dat laatste zal wel aan mij liggen denk ik.
Enige reden van het omhoog wijzen van de motorgondel die ik kan bedenken is dat de hele vleugel achterover helt. Hoewel het niet direct opvalt als ik hem van de zijkanten bekijk. Iemand die ervaring heeft met deze kit die dit ook heeft gehad?

Overigens zat er ook een mega naad tussen de cowlings en de gondels. Ik bedenk me nu dat ook dat weleens de reden kan zijn van de erecte houding..
Afbeelding

Met wat wiggen en een aansteker ook de zijkant van de bombbay wat rechter gekregen gelukkkig. De klemmen houden het interieur op zijn plaats.
Afbeelding

Al met al is dit mijn meest lastige kit die ik gebouwd heb tot nog toe. Leuk!

Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 maart, 2013 21:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Ik heb twee van deze kits gebouwd (eentje uit de originele AM doos) en ik heb dat gedoe met die motoren niet. Mogelijk sluit de motorkap niet goed aan. Dat is best lastig om te corrigeren, hoe staat het er mee? De B-25 kit is redelijk ingewikkeld. Hij is best wel groot en er zitten veel onderdelen aan. De banden zien er prima uit vind ik. Maarja, als ze van verharde banen opereerden heb je inderdaad wel minder viezigheid erop. Ze zijn al goed voorzien van een wash, de wielnaven zien er goed uit. Ik heb nog wel een vraag over de raampjes, hoe ga je dat afplakken met het spuiten????

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 maart, 2013 21:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Knetterik schreef:
Om een of andere reden wijst de linkermotorgondel(rechts op de foto), overdreven naar boven. Ik weet niet wat er exact is misgegaan maar het is niet goed in elk geval. Ook zit de rechtermotor niet exact in het midden van de cowling.


Erik,

Waren de cowlings exact symmetrisch of niet?
In het laatste geval kan het zijn dat je de linker en rechter motorkap hebt verwisseld en dat daardoor een "dubbele" fout is ontstaan.

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 maart, 2013 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1603
Woonplaats: Puttershoek
1.JaVA_Platypus schreef:
Ik heb twee van deze kits gebouwd (eentje uit de originele AM doos) en ik heb dat gedoe met die motoren niet. Mogelijk sluit de motorkap niet goed aan. Dat is best lastig om te corrigeren, hoe staat het er mee? De B-25 kit is redelijk ingewikkeld. Hij is best wel groot en er zitten veel onderdelen aan. De banden zien er prima uit vind ik. Maarja, als ze van verharde banen opereerden heb je inderdaad wel minder viezigheid erop. Ze zijn al goed voorzien van een wash, de wielnaven zien er goed uit. Ik heb nog wel een vraag over de raampjes, hoe ga je dat afplakken met het spuiten????

Het is inderdaad een grote bak, althans voor mijn doen wel. Ik ben meer van de single engine props, ook omdat grotere niet in mijn vitrine passen 8) . Het probleem met de motor ligt denk ik inderdaad aan mij. Ik ga eens kijken of ik een en ander nog kan redden. De banden ga ik nu invullen met een zwarte wash, het bruine bagger was achteraf niet zo'n goed idee. Kwa ramen zie ik geen probleem hoor, ik plak ze gewoon af of smeer ze in met micro mask oid.

Paulus de Boskabouwer schreef:
Waren de cowlings exact symmetrisch of niet?
In het laatste geval kan het zijn dat je de linker en rechter motorkap hebt verwisseld en dat daardoor een "dubbele" fout is ontstaan.

Daar zeg je wat Paul, zou zomaar eens kunnen dat daar de fout in zit. Ik zie op de beschrijving ook dat ze allebei een eigen nummertje hadden in de sprue...als ik die nou eerst eens doorlas. Overigens vraag ik me dan wel of de rechter ook een afwijkende stand zou moeten hebben. Die staat mijn inziens normaal. Ik ga er eens naar kijken of er nog wat te redden valt. Vleugels zitten uiteraard nog niet aan de romp vast.

Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 maart, 2013 23:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Succes met die cowlings :brouw:

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 apr, 2013 21:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1603
Woonplaats: Puttershoek
Ondertussen staat de B-25 gewoon compleet stil.. Ik weet geen oplossing voor de nare stand van de linker motor/cowling/gondel, geprobeerd om de cowling er nog af te halen en dan de andere type cowlings uit de kit te monteren maar dit gaat te veel schade opleveren. Ik kan beter wederom Italeri nog eens benaderen en vragen wat kost om de cowlings en gondels compleet nieuw te bestellen.. Maar aangezien dat kleine prut raampje al €4 kostte moet ik nog maar zien of ik dat reëel is. Ik kan natuurlijk ook gewoon verder gaan en doen alsof er niks aan de hand is. Maar het valt mij echt te veel op en ik irriteer me er aan :(

Afbeelding
Van bovenaf valt het ook erg op.

Overigens begin ik me ook af te vragen of 1 romphelft niet gewoon krom of iets dergelijks was, de bombbay was tenslotte ook ingedrukt en met het dichtlijmen van de romp was er nogal al wat spanning voor nodig om het netjes op te lijnen.

Dikke domper in elk geval!


Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement