Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 17:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 25 apr, 2013 21:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Het is deze week een beetje stil aan het worden in de groepsbouw. Zelf ben ik daar ook schuldig aan, het is een redelijk drukke week met ook nog eens aardig weer voor de verandering.
Toch nog wat aan de Avenger kunnen doen, vanavond de hele boel in de satijnglans gezet. Erg foto waardig is het niet, dus die laat ik achterwege. Morgenavond de walkways op de vleugel en het anti-glare vlak op de neus en dan is al het spuitwerk achter de rug.

Iedereen bedankt voor de vriendelijke commentaren!

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 apr, 2013 13:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Op de achtergrond ben ik nog wel bezig hoor met mijn S-51. Ben bijna klaar met mijn kleurenstaal, gaat toch nog wel wat werk in zitten. Binnenkort weer een update.

Jouw Avenger ziet er in ieder geval strak uit hoor.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 apr, 2013 18:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 maart, 2011 20:06 pm
Berichten: 751
Woonplaats: doesburg
Hier hetzelfde, bezig met het herstellen van het spuitwerk, maar te weinig om er foto's van te plaatsen. Eerste week van Mei lekker vrij, dus hopelijk dan wat meer progressie ( en foto's natuurlijk!)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 apr, 2013 13:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Gisteren een beetje gehaast de walkways en antiglare gespoten, ik moest op tijd naar de sportschool. Helaas haperde de spuit, volgens mij was de naaldopening iets te klein voor het pigment. Het resultaat is ziet er niet slecht uit, maar ik had toch iets meer tijd aan het afplakken moeten besteden. Zo meteen krijgen we visite, dus ik weet niet of ik vandaag nog tijd heb voor een opknapbeurt.

Antiglare is niet helemaal symmetrisch, dus daar moet ik nog wat aan doen.
Afbeelding

Teveel afgeplakt bij de ruit en een kiertje, dus ook daar moet nog iets aan gebeuren.
Afbeelding

Op deze 2 foto's is te zien dat op sommige plaatsen de satijnlak met het tape is meegekomen. Als het antiglare vlak is bijgewerkt de spuit nog eens laden met satijn en alles nog even nalopen.
Afbeelding

Afbeelding

Oh ja, nog een weetje, de tankdopppen heeft Hasegawa op de verkeerde plek gezet. Zie deze foto, ze zitten op het model een paneel te ver naar buiten. Bij de volgende zal ik het aanpassen, bij deze laat ik het maar zo.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 apr, 2013 14:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2054
Woonplaats: Gemert
In het vervolg dus pas de satijnlak erover jagen als al het afplak- en spuitwerk is gedaan?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 apr, 2013 17:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Anti-glare en walkways moeten natuurlijk mat. Dus de volgorde van het spuiten van Shake is zo gek nog niet. Wel een beetje lullig dat de lak even met de tape meekwam. Hopelijk is dat nog een beetje te verhelpen. Of misschien is het een klein beginnetje van weathering/chipping? :mrgreen: Maarem, moeten MLD kisten niet in hoogglans afgewerkt worden????

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 apr, 2013 13:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Gezien het bijna perfecte onderhoud bij de MLD wordt er niet gechipt :mrgreen: . De spuitvolgorde heb ik inderdaad aangehouden om de walkways lekker mat te houden, een hoogglans model staat erg speelgoed-achtig. Overigens ben ik nog steeds op zoek naar een mooie zijdeglans, Xtracolor is te glanzend, Humbrol te mat.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 apr, 2013 14:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Je kunt Humbrol gloss met satin of matt cote mengen totdat het bevalt, je kunt future in 1 dun laagje opbrengen, of je kunt alclad gloss in 1 laagje gebruiken. Al deze zaken leveren bij mij althans een zijdeglans laag op. De eerste manier is het beste te controleren en indien goed verdund met humbrol verdunner ook vrijwel net zo snel droog als de beide andere. Je met wel rekening houden met het soort wash wat je gaat toepassen als je dat doet. Dan is overigens een eerste geheel hoogglans laag wel aan te bevelen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 apr, 2013 21:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Dankzij piketdienst een rustige Koninginnedag en daardoor ook nog tijd om wat aan de Avenger te doen. Antiglare nog een extra laagje zwart gegeven en daarna de glanzende plekken met Humbrol satin bijgewerkt. Toen naar de rommelmarkt en daaropvolgend nog even naar de life muziek geweest. Toen was het etenstijd en daarna was de verf wel droog en kon ik de cockpit uitpakken met onderstaand resultaat.

Afbeelding

Nu nog de uitlaten en de pitotbuis een kleurtje, misschien een wash, maar waarschijnlijk kleur ik de panellines in met potlood. Dan nog een klein beetje viezigheid met pastelkrijt, zie foto bij de intro, en dan is deze wel klaar. Als het een beetje meezit moet dat deze week wel lukken.

@Erik; de methode met het mengen van Humbrol gloss en satin was ook door mijn hoofd gegaan, maar natuurlijk had ik geen gloss staan. Deze laat ik zoals hij is, anders blijf ik aan de gang. Omdat deze al redelijk mat is denk ik dat ik voor de potlood methode kies.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 apr, 2013 22:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Da's logisch.
Als je voor potlood gaat, heb je echter nog een laag lak nodig voor een mooi resultaat. Die je dat niet, dan glimmen de potloodlijntjes je tegemoet tenzij je echt houtskool gebruikt en zelfs dan nog. Dus dan moet je weer even het glaswerk wegplakken. Er komt geen potlood op de stijlen denk ik, dus je kunt de hele kap in 1 keer afplakken. Aparte raampjes zijn niet nodig. Overigens zou ik dat ook doen nadat ik een wash zou hebben gedaan en zeker na het krijtwerk anders veeg je dat later alle kanten op.

Wel strak gedaan die raampjes. Dat heb ik vaak genoeg slechter gezien en -helaas ook- gedaan. Horen er ook nog draadantennes op dit toestel eigenlijk?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement