Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 17:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 23 dec, 2012 20:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 nov, 2011 23:07 pm
Berichten: 205
Woonplaats: Leiderdorp
Dag Pieter,

Wat een moed om zo laat nog de overstap te maken.
Maar de Trumpy is inderdaad in een aantal opzichten beter, zo heb ik begrepen uit bouwverslagen.

De fouten van de trumpeter zijn veelal alleen voor klinknageltellers storend.
Maar de intake fout is erg zichtbaar, in de bouwbeschrijving staat links als rechts genummerd en vice versa.
Het gevolg is dat de intakes onder een extreem verkeerde hoek staan, dus goed opletten, het resultaat is dan beter maar nog steeds niet goed.
De oplossing is wachten op Zactoman van http://www.zactomodels.com/ hij is bezig met resin intakes die de fout corrigeren.

Enkele onderdelen van de bewapening staan te ver naar voren, dit is makkelijk zelf te corrigeren.
Belangrijk aandachtspunt bij het plannen van het plaatsen van het landingsgestel als je al de nodige Tamiya of andere vliegtiugkits heb gebouwd, het landingsgestel moet erg vroeg tijdens het samenstellen worden bevestigd in de wheelbay.

Veel plezier en ik volg je, prettige kerstdagen en een gelukkig en gezond 2013.

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 dec, 2012 23:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 sep, 2010 17:40 pm
Berichten: 465
Hoi Ronald,

bedankt voor de tip wbt de intakes,ik heb de draad van zacto doorgelezen,en het is inderdaad een punt van aandacht

maar ik denk dat ik er wel uitkom,jammer dat ze nog niet op de markt zijn ,bij een tweede Cat zal ik ze zeker gebruiken

wbt het landingsgestel heb ik al een oplossing,maar dat komt tzt aan de orde :wink:

gr pieter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 dec, 2012 23:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 nov, 2011 23:07 pm
Berichten: 205
Woonplaats: Leiderdorp
Uiteraard weet ik het niet, maar heb je aan het onderstaande gedacht?

Afbeelding

Groet, Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 dec, 2012 0:06 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 sep, 2010 17:40 pm
Berichten: 465
jep dat word um :brouw:

pieter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 dec, 2012 0:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 nov, 2011 23:07 pm
Berichten: 205
Woonplaats: Leiderdorp
Dacht ik al, lijkt mij de enige juiste oplossing.
Zelf heb ik de GFactor voor Tamiya metalen struts.

Eerlijk gezegt, ik kan niet wachten om te starten maar ik wil de Zactoman intakes, dus moet wel.
Maar met de plannen voor het komende jaar is het wellicht ook te veel gewenst.
Greetz, Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 dec, 2012 22:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 sep, 2010 17:40 pm
Berichten: 465
zo weer een stukje verder

allereerst de cockpit zoals die er nu bijstaat
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
opzich niet onaardig denk ik zo,her en der nog wat bijwerken en evt wat verweren en
dan mag het zo wel

een van de dingen die ik in de tussen tijd heb aangepakt zijn de inlaten
daar hebben we temaken met verschillende naden waar moeilijk bij te komen is
maar die wel in het zicht blijven,
de oplossing is simpel maar doeltreffend,
het is zeker niet nieuw hier,maar toch maar ff wat plaatjes
Afbeelding
de inlaten samen gebouwd,en de onderkant afgeplakt
ik gebruik watergedragen primer wat een zeer goede hechting op het plastik crièeert
Afbeelding
dan is het een kwestie van volgieten
Afbeelding
en leeglaten lopen
Afbeelding
uit laten druipen, en dat is alles :brouw:
Afbeelding
na droging de toch nog oneffenheden weggeschuurt
en het hele procces herhaald
daarna de inlaten hooglans wit gespoten met het volgende resultaat
Afbeelding
even een dryfit met de motor erachter.
het begin van de inlaat krijgt nog een andere kleur maar dat is voor later...

een ander klusje wat ik nog heb gedaan is de canopie
die heeft een flinke gietnaad over de lengte van de kap
niet te verwarren met het detonatiekoort die de f14 over de kap heeft zitten.
Afbeelding
de naad heb ik weg geschrapt met een scapel,daarna geschuurt met korrel 2400
3200 3800 4000
daarna gepolijst met Tandpasta
Afbeelding
toen in de P+ gedoopt
en in de droogbak
Afbeelding
met als einresultaat
Afbeelding

de volgende klus,is het detaileren van de wielbak
Afbeelding
iedereen een prettige jaarwisseling

gr Pieter


Laatst bijgewerkt door vliegtuig bouwer op zo 30 dec, 2012 22:30 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 dec, 2012 22:26 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Zo, dat ziet er gaaf uit allemaal zeg! Erg mooie cockpit zo.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 dec, 2012 23:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 feb, 2012 12:15 pm
Berichten: 820
Woonplaats: veldhoven
geniaal zoals je die demo geeft van de inlaten van de motoren en wat betreft die wielbakken. ik ben zojuist begonnen met de wielbak van mijn f 105-g blijf je volgen.

gr harry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 dec, 2012 11:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 nov, 2011 23:07 pm
Berichten: 205
Woonplaats: Leiderdorp
Hey, Pieter wat is de cockpit bijzonder mooi geworden!!

Je handleiding voor het afwerken van de intakes is bijzonder handig, bedankt daarvoor.

Ik kijk al weer uit naar de volgende update, Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jan, 2013 18:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 sep, 2010 17:40 pm
Berichten: 465
weer een klein stukje verder
weinig spannends maar toch ff een paar plaatjes

na de laatste update toch nog niet geheel tevreden over de cockpit

ik heb met een wattenstaafje met tape erom de klokken decals verwijderd,en een setje cockpit decals van Mike Grant gekocht.
die zitten er nu op,ook heb ik wat verwering toegepast,zodat het wat meer geleeft eruit ziet.
en toen maar weer eens een dryfit.

Afbeelding
het windcherm al behandeld met clear green.
Afbeelding
begint erop te lijken
Afbeelding
verdere afwerking komt pas na de samenvoeging van de beide neus delen.

volgende klus is het landingsgestel en wielbakken
Afbeelding
eerst maar even dit
Afbeelding
op deze manier kan ik de wielpoot pas op het laatst monteren
Afbeelding
en door de metalen kern,levert dat geen problemen op.
Afbeelding
de poten zijn een mooie basis voor verdere detailering
en daarom besloten dat die D sluiting echt niet kon zo
Afbeelding
en zo een hele middag aan het prutsen geweest aan drie pootjes
Afbeelding
liggen nu klaar voor verdere detailering

daarnaast ben ik afgelopen week nog met een Hasse F14b bezig geweest 1/72
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ik had hier een fightertown setje decals voor,die geweldig verwerken.

de volgende update is er een vol ijzertouwtjes vrees ik:lol:

gr pieter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement