Het interieur van de romp verder afgemaakt. Stuurknuppel er in, neus er op en motor vastgelijmd (dat moet tegelijker tijd om alles goed uitgericht te krijgen). Het gat voor de schroefas in de neus had ik eerder al geruimd om de motor voldoende naar voren te kunnen schuiven. Het eerste stuk van de uitlaat zit er op (roest met dry-brush gun metal).
De uitlaat is gedeeld, want anders kan je de PE motorkap er niet meer op plaatsen. Ik moest het gat daarin voor de uitlaat aardig wat ruimen om het te laten passen. Het was overigens ook best lastig om de uitlaat in zo'n stand vast te lijmen dat hij tussen de buizen van het frame door kon, en dat werkte allleen maar door motor met uitlaat tijdens het lijmen steeds te passen. Het tweede stuk van de uitlaat kan er los aangezet worden met een pennetje.
In bovenaanzicht:
Aan de andere kant van de romp een verbinding gemaakt (0,25 mm zwartgeschilderd metaaldraad) tussen de gas handle en dat deel van de motor, waar naar ik vermoed ergens de carburateur moet zitten (de koper gekleurde dingetjes).
Als laatste de "radiator" in de neus geplaatst. Was ook lastig pas te maken; hij was in feite veel te groot voor de opening. Ik heb er voor gekozen om de opening groter te maken, dat vond ik makkelijker dan de PE af te slijpen. Van restjes plastik staf een vuldop geknutseld.
Daarna de romp overkapping gepast. Die moest ook nog aardig uitgedund worden om goed te passen. De binnenkant ervan staat nu dus (weer) in de verf. Als die droog is, kan de romp dicht.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.