Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 04 nov, 2012 20:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
ik ga proberen om van deze slagroomklopper mijn beste afgeleverd model te maken tot nu toe.

dus tips en trics zijn altijd welkom kritiek ook (op een goede manier dan wel)

deze moet gewoon afraken op tijd

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 nov, 2012 22:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
krimh schreef:
...maar als ik goed geinformeerd ben is de 35 de export versie van de 24 (verbeter maar als ik fout ben) dus zou eigenlijk een niet russische versie willen maken


Dat is in grote lijnen waar, maar de 'M' versie is een vernieuwde variant die toch behoorlijk afwijkt van de beter bekende 'D' of 'V'... De verschillen zijn in grote lijnen enkele berichten terug al aangegeven, en de 'M' is ook bij lange na niet zo veel in gebruik als de andere versies. Maar je kunt hem natuurlijk altijd als een soort what-if versie uitvoeren? Kan dat eigenlijk in deze groepsbouw? Dat geeft dan veel meer mogelijkheden...

Nee, uiteraard is het zeker niet de insteek van de groepsbouw om niks van een einddatum en andere voorschriften aan te trekken, ik bedoelde het eigenlijk meer op deze bouw, of eigenlijk de startdatum van deze specifieke bouw... :) Het zou zonde zijn om hem koste wat het kost af te maken op een manier die je eigenlijk niet wil. Dat is ook zonde van de kit toch? :) Maar je zou het ook zo maar wel kunnen halen natuurlijk hè... nog beter... :)

Lijkt mij ook, 7 maanden zou zèlfs mij moeten lukken :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 nov, 2012 0:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Van wat ik kan vinden, en dan ga ik af op de informatie die ik kan vinden op internet (Wiki) is het volgende....
Citaat:
Mi-35M — Export night attack version, is fitted with upgraded advanced avionics and sensor package, including night vision systems, GOES-342 electro-optical range finder/targeting system, GLONASS/NAVSTAR navigation system, electronic multifunction displays, onboard computer, and jam-proof communications equipment. Also known as Mi-35M1.
Mi-35M2 — Updated version of the Mi-35M for the Venezuelan Army.
Mi-35M3 — Export Mi-24VM.
Mi-35M4 (AH-2 Sabre) — Updated version of the Mi-35M with israeli avionics for the Brazilian Airforce.


Op de doos staat Mil Mi-35M Hind E (in NATO benaming was de MI-35 een E). Ik weet niet of er ook nog bij vermeld is of het om de M1, M2, M3 of de M4 variant gaat. Zo puriteins ben ik niet, van mij mag je één van deze 4 bouwen. Ook weet ik niet of er andere decals voor een '35' verkrijgbaar zijn, wellicht is het het eenvoudigst om gewoon OOB te bouwen.

Mocht je echt helemaal klem lopen, dan mag je van mij best een 'what if' bouwen hoor, maar ik zie niet in waarom dat nodig is. Met deze '35' ben je in deze groepsbouw al vrij uniek, toch...?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 nov, 2012 17:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
op de doos staat niets vermeld van een 1 2 3 of 4 dus ik denk dat het de 1ste is.

decals ja ik vind heel veel voor een mi 24 maar kan moeilijk die op een 35 plakken zou een dom zicht zijn

en ja ik probeer kitjes uit te zoeken die niemand of niet veel worden gebouwd in een groepsbouw vind het dom eigenlijk (no offence) da er zoooooooooveel mil mi 24 hinds (staat ook op mijn verlanglijstje wegens iets anders dan mijn 35) gebouwd worden


Krimh

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 nov, 2012 0:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
krimh schreef:
...vind het dom eigenlijk (no offence) da er zoooooooooveel mil mi 24 hinds (staat ook op mijn verlanglijstje wegens iets anders dan mijn 35) gebouwd worden


Daarom ook deze groepsbouw. De meesten denken bij Russische heli snel aan deze Hind. Maar het blijkt dat er zo veel meer moois is.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 nov, 2012 15:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Een 35 is een uitgeklede versie van de 24 voor export naar de landen van het Warschaupact. Elk land zal er zijn eigen invulling aangegeven hebben.

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 nov, 2012 21:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
nu ben je mij aan het verwarren :s

welke ben ik nu eigenlijk aan het bouwen een naakte 24 of een 35 ? wie kan het zeggen

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 nov, 2012 21:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Hangt er vanaf, een Rus is een 24 en de 24's die in de Warschau pact landen gebruikt werden worden met 35 aangeduid.

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 nov, 2012 22:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 23 sep, 2005 15:51 pm
Berichten: 987
Kijk even in de doos van je model. Kijk dan vooral naar het landingsgestel.
Is deze niet inklapbaar volgens de beschrijving? Dan is het ook geen Mi-24 (dus ook geen Mi-35 export).
Ik heb de kit ook en in de beschrijving is duidelijk te zien dat de wielen niet in te klappen zijn: De wheelbays gaan geheel dicht.

Dus heb je een Mi-35M, zoals op de bouwdoos staat.
Dit is een gemoderniseerde versie van de Mi-24, waarbij uiterlijk vooral opvallend zijn dat de wielen niet meer worden ingetrokken en de vleugels, waar de wapens onder hangen, aanzienlijk kleiner zijn geworden.

Dit toestel is nog niet zoveel in gebruik, dus de bijgeleverde decals zijn van het demo-toestel.
Voor de overige M-versies:
tsjopper bob schreef:
Mi-35M — Export night attack version, is fitted with upgraded advanced avionics and sensor package, including night vision systems, GOES-342 electro-optical range finder/targeting system, GLONASS/NAVSTAR navigation system, electronic multifunction displays, onboard computer, and jam-proof communications equipment. Also known as Mi-35M1.
Mi-35M2 — Updated version of the Mi-35M for the Venezuelan Army.
Mi-35M3 — Export Mi-24VM.
Mi-35M4 (AH-2 Sabre) — Updated version of the Mi-35M with israeli avionics for the Brazilian Airforce.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 nov, 2012 1:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Laat je door al die info niet uit het veld slaan. Ga gewoon lekker verder met bouwen, het zijn maar letters en cijfers. Wat het uiteindelijke resultaat wordt, heb je helemaal zelf in de hand.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Robbin en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement