Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:41 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2012 11:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
ok slagroomklopperbouwers tijd voor mijn 2de inzending in deze wonderlijke groepsbouw :lol:

na lang denken en eerst het gedacht te hebben om een hoplite gunship te bouwen maar door een misverstand al aan begonnen besloten deze niet in de groepsbouw te bouwen en een ander onder werp gezocht.

dus het word de zoveelste hind :oops:

Mil Mi-35M Hind E

De Mil Mi-24 (Russisch: Ми-24) (NAVO-codenaam: Hind) is een grote Russische gevechtshelikopter die ook een klein aantal militairen kan vervoeren. De exportversies zijn de Mi-25 en Mi-35. Hij is sinds 1976 in dienst bij de Sovjet luchtmacht.

Sovjetpiloten noemden de helikopter 'letayushiy tank', oftewel 'vliegende tank'. Een andere veel gebruikte bijnaam is 'krokodil', vanwege zijn camouflage en vorm.

De basis van de helikopter is de Mil Mi-8, met twee turboshaft motoren bovenop, die een 5-bladige rotor aandrijven. Vanaf de D-versie kreeg de Hind zijn karakteristieke bubbelcockpit. Andere componenten komen van de Mil Mi-14. Ophangpunten voor wapens zijn bevestigd onder twee kleine vleugels die in het midden zijn gemonteerd. Deze vleugels leveren tegelijkertijd ook lift. Ze hebben beide 3 plaatsen. De wapenuitrusting is missie afhankelijk. De Hind kan ingezet worden voor close air support, antitankmissies en luchtgevechten. De romp is zwaar gepantserd en de titanium rotorbladen kunnen tegen een inslag van 12,7mm-kogels. De cockpit staat onder druk om de bemanning te beschermen tijdens NBC condities. De helikopter heeft een intrekbaar driedelig landingsgestel. De grootte en het gewicht van de Hind beperken zijn prestaties, met name de beweeglijkheid en duurzaamheid. Door zijn gewicht moet de Hind eigenlijk een rollende start maken, omdat hij anders bijna niet de lucht in komt. De problemen met de dual-role Hind hebben geleid tot de ontwikkeling van een vervanger voor de rol als gunship, wat leidde tot de Mil Mi-28 en de Kamov Ka-50.

specificaties
Bemanning: 2 - piloot en co-piloot
Capaciteit: 8 militairen of 4 brancards
Lengte: 17,50 m
Rotor diameter: 17,30 m
Hoogte: 6,50 m
Leeggewicht: 8.500 kg
Max take-off gewicht: 12.000 kg
Motoren: 2× Isotov TV-3 turboshafts, met elk 1.600 kW
Max snelheid: 335 km/h
Plafond: 4.500 m
Actieradius: 450 km


Afbeelding
dit is de echte slagroomklopper
Afbeelding
en deze wonderlijke kit heb ik uitgezocht om onderhanden te gaan nemen

dus wat steken de vriendelijk jongens en meisjes van zvezda zoal in het doosje
Afbeelding
hoe maak ik een hind voor dummies
Afbeelding
decals
Afbeelding
de clearparts
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en best wel een hele lading plastiek van waaruit deze hind te voorschijn zou moetten komen

ik heb de keuze om hem te bouwen met alle deuren open of gesloten moet daar nog over nadenken maar ik heb nog tijd.

ik begin hier pas aan nadat ik verder sta met de azen groepsbouw en met de vietnam groepsbouw in het militaire voertuigen gedeelte.
normaal heb ik tijd genoeg voor deze ook nog af te bouwen aangezien mijn tankje redelijk ver staat

groet
Krimh

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2012 12:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Een hele mooie kit!
Daar zou je toch eigenlijk je handel aan vol hebben, zelfs als je direct zou beginnen...

De foto van de Tsjech is overigens geen 'M'. De grootste verschillen met jouw kit zijn de staartrotor à là mi-28, de stubwings hebben elk een pylon minder en de wielen zijn fixed...

Veel succes, en ik hoop dat het je lukt voor 2013... :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2012 16:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Nog wat info en hinds.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-24_variants

Wat ARC geneuzel over deze kit:
http://s362974870.onlinehome.us/forums/air/index.php?showtopic=184046
Citaat:
And a Mi-35M, no less! I think Mi-35 was/is the name for export Hinds, while the Mi-35M is the new version with fixed landing gear, short stub wings, Mi-28 tail rotor, twin 20mm cannon in chin turret and updated avionics. I think only Venezuela flies them so far, under the local name "Caribe".


Nog wat meer info
http://www.modelingmadness.com/scott/mod/previews/zvezda/7276.htm

Succes met deze mooie opgave.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2012 23:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
hele mooie kit die je hier gaat bouwen. Heb deze zelf ook liggen om dan eens volledig op het gemak te bouwen...

1 van de features aan deze is de romp een aantal graden schuin zou staan ten opzichte van de grond, zodat de rotor dan weer horizontaal zou staan (deze werd extra schuin geplaatst):

wikipedia schreef:
Considerable attention was given to making the Mi-24 fast. The airframe was streamlined, and fitted with retractable tricycle undercarriage landing gear to reduce drag. The wings provide considerable lift at high speed, up to a quarter of total lift. The main rotor was tilted 2.5° to the right from the fuselage to counteract dissymmetry of lift at high speed and provide a more stable firing platform. The landing gear was also tilted to the left so the rotor would still be level when the aircraft was on the ground, making the rest of the airframe tilt to the left. The tail was also asymmetrical to give a side force at speed, thus unloading the tail rotor.[8

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 okt, 2012 11:34 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Da's niet helemaal waar. De hele romp hing inderdaad een graad of 3 naar rechts waarbij de cockpitsectie rechtop staat ( redelijk te zien op de beginfoto van dit topic ). De rotor hangt gewoon recht in de romp en is daarmee ook een graad of 3 uit de verticale stand. Eén en ander kan je heel goed afleiden uit het boekje van 4+ Publications die je hier kunt downloaden. Dit is overigens een legale download op de site van 4+ zelf vanwege de niet langere verkrijgbaarheid van dit boekwerkje. Ik heb het boekje ooit gehad maar heb dit enige tijd terug verkocht. Ik ben vroeger ooit 's bezig geweest dit aan te passen bij een 1/48 Monogram kit maar heb de hoop opgegeven toen ik zag dat de staartsectie ook niet klopte omdat de main rotor en staart rotor elkaar raakten in de kit.....de tail moest dus ook verlengd worden :?
In mijn ogen is dit nog steeds de vetste heli die er rondvliegt en ik heb ze in '91 tijdens een vakantie in Hongarije ook regelmatig over horen/zien komen......gaaf!!
Veel succes en plezier met je Hind Krimh.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 okt, 2012 14:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dank Arjan. Heb hem gelijk maar even ge-download.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 nov, 2012 19:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
ok slagroomklopperbouwers

bij gebrek aan belangstelling voor mijn f6f in de azen groepsbouw en een online winkel dat het vertikt om mijn bestelling verf op te sturen en zelfs nog geen bericht geeft waarom het in godsnaam zo moeilijk is om 5 potjes verf uit het rek te nemen in een doosje te proppen en op te sturen ligt de bouw van de t54 ook stil besloten om een begin te maken met dit bakbeestje

ik heb nog niet zo enorm veel gebouwd aangezien het redelijk druk is op het werk (iedereen lijkt te gaan bouwen dus moet veel betonne balken gaan leveren lol :p)

zo dit zijn mijn voorzichtige eerste stapjes met een zvezda kit
Afbeelding
de vloer met achterwand van de cockpit (denk ik)
Afbeelding
en wat ovrige kleine onderdeeltjes

ik heb besloten ook om hem met alle openingen geopend te bouwen dus ik hoop dat het slaagt


groet
Krimh

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 nov, 2012 19:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
krimh schreef:
(iedereen lijkt te gaan bouwen dus moet veel betonne balken gaan leveren lol :p)


Gek is dat hè, het gaat zo slecht in de bouw, en we horen ook niet anders op kantoor, maar ondertussen zijn we razend druk... ook omdat we hetzelfde werk nu met veel minder mensen moeten doen... :?

Maar terug naar je bouw... :)

krimh schreef:
ik heb besloten ook om hem met alle openingen geopend te bouwen dus ik hoop dat het slaagt


Ik ben heel erg benieuwd hoe het uit gaat pakken, de kit heeft echt toffe details en mogelijkheden...
Niet bang dat je hem 'te laat' af krijgt? Wel een hele uitdaging... althans, dat zou het voor mij zijn... Maar ik lever ook niet meer dan 3 modellen in het jaar af... :)
En wat is te laat... Als het niet lukt, lukt het niet he... :) Dan in januari gewoon verder...

Weet je al welke uitvoering je gaat maken? Die uit de doos? Dat is een mooie... Zelf ben ik niet heel erg van de demonstrator of prototype toestellen....
Begemot heeft ook setjes decals met de 'nieuwe' Russische roundels en markeringen, ik heb ze inmiddels in huis, en op internet staan ook mooie foto's van de 'M' in mooie kleuren van Brazilianen, Venezolanen en ik dacht Turkmenen... :)

succes!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 nov, 2012 19:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
ik hoop hem op tijd af te leveren ben wel bang dat het niet gaat lukken

dit is ook mijn eerste project dat ik ga maken met alles open normaal bouw ik alles gewoon toe

over de versie heb ik eigenlijk nog niet nagedacht maar alsik goed geinformeerd ben is de 35 de export versie van de 24 (verbeter maar als ik fout ben) dus zou eigenlijk een niet russische versie willen maken

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 nov, 2012 20:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
krimh schreef:
bij gebrek aan belangstelling voor mijn f6f in de azen groepsbouw en een online winkel dat het vertikt om mijn bestelling verf op te sturen en zelfs nog geen bericht geeft waarom het in godsnaam zo moeilijk is om 5 potjes verf uit het rek te nemen in een doosje te proppen en op te sturen ligt de bouw van de t54 ook stil besloten om een begin te maken met dit bakbeestje.

Heel goed om hem op te pakken, 31 december nadert. Maar je model afraffelen is nu ook weer niet de bedoeling. Gewoon elke week even flink ertegen aan, dan moet het nog wel lukken.

Citaat:
En wat is te laat... Als het niet lukt, lukt het niet he... Dan in januari gewoon verder...


Dat is uiteraard niet de insteek van een groepsbouw. Ik ga daar later (algemeen) nog op terugkomen. 7 maanden hoeft toch geen probleem te zijn om een kit af te bouwen?

Succes met de bouw verder. Go for it.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement