Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 04 okt, 2012 11:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 aug, 2011 22:39 pm
Berichten: 394
Woonplaats: Almere
[*]Hierbij een late toevoeging aan deze Heli groepsbouw.
Dit is de eerste keer dat ik een heli bouw maar het bevalt me wel. Zeker als je kijkt naar de kwaliteit van de onderdelen.. :)

Ik ben al een paar weken bezig met het model en laat hier meteen wat foto's zien.

De Doos...
Afbeelding

Paar Sprue Shots
Afbeelding

Afbeelding


De cockpit zit al grotendeels in elkaar.
Ik had wel wat last met het vinden van de juiste kleur voor de cockpit maar heb besloten deze te spuiten met Vallejo PRU Blue #711109.
Afbeelding

Zelf vind ik dit wel mooi staan maar het zou wat feller moeten.
Ook de personeelsruimte achter de cockpit is al in elkaar geplakt.
Afbeelding

Afbeelding

Hier is goed te zien hoe groot deze flapperaar gaat worden. De cockpit met los erop gelegde motorunits.
Afbeelding

De moturunits zijn gespoten met Vallejo Gun, gemengd met Brass en Copper om een Burnt-Metallook te verkrijgen.
En ook een lichte drybrush erop toegepast. Maar als ik deze foto zie is het nog een stuk te licht duds hier moet ik nog even iets aan doen om een mooi donker effect te krijgen.. (En dat allemaal op motoren die we nooit meer gaan zien als de rompdelen op elkaar zitten...)
Afbeelding

Ik wil dolgraag Alclad gebruiken maar aangezien ik astma heb en mijn zoon op zolder slaapt waar ik zit te airbrushen lijkt me dat niet zo'n goed idee..


En als laatste even een foto van de cockpit naast de rompdelen om de grootte nog eens goed te laten zien.(A3 snijmat)
Afbeelding

_________________
\m/ (-_-) \m/


Laatst bijgewerkt door Caretaker op zo 10 feb, 2013 20:22 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 okt, 2012 18:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Yaahhh daar is tie. En goed dat je je hebt aangemeld voor deze groepsbouw. Je zit hier in het hoekje met medebouwers van Russische helikopters. Wellicht niet de doelgroep van veel bouwers, maar menig bouwer komt er nu wel achter dat een helikopter in de kast toch wel leuk staat.

Wat een brute bak. Ik heb inmiddels vernomen dat je hem voor mijn neus weggekaapt hebt van Juggernaut. Geeft niet hoor, ik had dit met hem afgesproken, ik wilde er te weinig voor geven (zuinige krent).

Je hebt de cockpit al goed ingericht. Voor wat betreft de kleuren, daar is hier en daar al het nodige over gezegd en geschreven. Er is niet één standaard kleur, maar ook ik ben van mening dat je kleur wat aan de donkere kant is. Bijwerken zal lastig zijn, omdat je de cockpit al redelijk af hebt.

Voor wat betreft je motoren, daar zie ik nog een flinke gietnaad/lijmnaad. In dit geval niet erg omdat het aan het oog onttrokken wordt, maar denk er wel om dat je bij meer in het zicht liggende naden er wel het nodige schuur- en plamuurwerk aan besteed.

Goed bezig hoor met deze grote, brute bak.

Ik hoop dat je het tempo er in blijft houden. De einddatum is 31 december 2012. Je hebt dus nog even, maar deze bak heeft wel aandacht nodig. Blijf mij en ons verbazen met mooie updates en mocht je ergens vragen over hebben, schroom niet en plaats ze hier.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 okt, 2012 18:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 aug, 2011 22:39 pm
Berichten: 394
Woonplaats: Almere
Hi René, het is inderdaad een GROOT gevaarte.
Mooie kwaliteit allemaal.. Dus een genot om te bouwen.

De naad die je op de motoren ziet is inderdaad de lijmnaad, helaas had ik dat zelf ook te laat in de gaten.

Ik las ergens dat ik de kist ook kan bouwen met de motorruimte open dus ik moet nog even uitzoeken hoe ik het ga oplossen.
ik heb ook al wel een flesje Tamiya Extra Thin besteld dus hopelijk krijg ik niet meer van dit soort foutjes..
verder de kleur van de cockpit, ik heb Dave the Doc een pm gestuurd voor de kleur die normaal gebruikt wordt maar kon hem niet snel genoeg vinden (ben ongeduldig :) ) Dus heb ik een kleur gepakt die ik had staan..
Zelf vind ik het wel mooi en ik heb geen idee hoeveel daar straks nog van te zien is..


Als ik vragen heb zul je dat zeker hier lezen of in je inbox :)
Ik ga mijn best doen om de 31e december klaar te zijn maar dat wordt flink doorpezen omdat ik in december wegens werk zeker een 3 tot 3,5 weken niet zal kunnen bouwen..

_________________
\m/ (-_-) \m/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 okt, 2012 18:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Oef, dan wordt het nog krapper.

Ik zou vragen gewoon hier plaatsen. Meer weten meer dan één. En ik ben geen expert, ik ben een liefhebber. Zeg ik ook altijd als het over drank gaat, ik ben geen verslaafde, maar een liefhebber (citaat van J. Rayman).

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 okt, 2012 19:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 aug, 2011 22:39 pm
Berichten: 394
Woonplaats: Almere
Datzelfde heb ik met vrouwen.... :)

Ik ga mijn best doen hem af te krijgen maar ga hem niet afbouwen omdat de gb ophoudt.. Dus we zien het wel.. :)


Greetz,
Jim.

_________________
\m/ (-_-) \m/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 okt, 2012 19:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Caretaker schreef:
Datzelfde heb ik met vrouwen.... :)


Ook al? Ik heb inmiddels besloten om het maar bij één te houden.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 okt, 2012 21:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Wat een bruut van een bullebak in die maat zeg... :shock:
De Hobby Boss 1/72 van een aantal in deze GB heeft er inderdaad wel veel van weg... Ik had al wel gelezen op internet dat het een scale-down was, en dat wordt nog maar eens bevestigd... :)

Je bent al goed op weg! Ik ben het wel eens met René wat betreft de kleur, een tikkeltje donker, maar niemand zal volgens mij roepen dat het niet kan/bestaat o.i.d. en je kunt het er nog steeds realistisch uit laten zien hè... :)
Klopt het dat de ene motorunit iets verder naar voren ligt dan de ander? Het valt me met name aan de cockpit zijde op. Gaat ie dan nog wel door de opening in de romp passen?

Mooie foto's ook hoor...

Ben benieuwd naar de updates en of je het gaat halen eind dit jaar.... :)
succes verder...

groeten Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 okt, 2012 22:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 aug, 2011 22:39 pm
Berichten: 394
Woonplaats: Almere
Hallo Mark, de motorunits liggen er nu nog los op.
Er moeten nog wat delen op geplaatst worden voordat ik ze vastlijm aan de cockpitunit.

De eerste heb ik al gedaan en de 2e hoop ik dit weekend af te krijgen.
De delen die er op komen zijn aluminium of zilver van kleur dus het geheel wordt nog is anders qua gezicht maar ik denk zelf nog iets van rood/blauw/groen oid toe te voegen om het nog wat levendiger te krijgen. Maar dat ligt even aan de referentie die ik aan het zoeken ben.. Gelukkig staan er op Prime Portal al een flinke hoeveelheid foto's.
het voordeel van de buisjes en kabels die erop komen is wel dat de lijmnaad een stuk minder zichtbaar is als ze erop zitten dus dat is weer een geluk bij een ongeluk..

Of ik het haal binnen de gestelde tijd betwijfel ik wel maar we zullen zien..
Als ik hem niet af krijg wordt het topic gewoon verplaatst naar het militaire gedeelte.. :)

Greetz
Jim

_________________
\m/ (-_-) \m/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 okt, 2012 22:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Caretaker schreef:
Of ik het haal binnen de gestelde tijd betwijfel ik wel maar we zullen zien..
Als ik hem niet af krijg wordt het topic gewoon verplaatst naar het militaire gedeelte.. :)


Laat dit uiteraard geen vrijbrief zijn. Wat moet de rest dan wel denken. Je moet uiteraard wel je best doen om hem af te krijgen :D

Bij hoge uitzondering, want dit is toch wel een erg grote bak. Maar je had bij mij ook al aangegeven dat het in december lastig voor jouw wordt om te bouwen. Ik heb je elders (bij het IDF topic) overgehaald om toch deze bouw van de heli hier te doen, in plaats van in het algemene vliegtopic. Hier voelt die heli zich het lekkerst.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 okt, 2012 23:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 aug, 2011 22:39 pm
Berichten: 394
Woonplaats: Almere
Haha, natuurlijk ga ik mijn best doen om hem af te krijgen René. Ik wil heel erg graag het eindresultaat zien... :brouw: :twisted:
Maar ik heb ook gezegd dat ik hem niet "no matter what" afmaak voor de gb..
Maar er zal zeker wel actief aan gewerkt worden.. En ik wil nog wat scratchwerk er tegenaan gooien om hem net ff wat mooier te krijgen dan OOB.

Enne, je hebt me inderdaad een beetje overgehaald ja. Maar ik kan altijd zelf ja of nee zeggen en ik heb JA gezegd dus het is mijn eigen schuld:) :) :)
tjah, werken in December .. Helaas heb ik dan een hele hoop te doen voor de feestdagen en de dagen erna wegens wat collega's die dan vrije dagen gaan opmaken.. Vanaf 6 december tot de 24e elke dag werken met een aantal avonden overwerken dus dat hakt er wel in.. Wie weet dat ik sávonds wel enorm veel zin heb om te gaan bouwen om ff te ontspannen..

_________________
\m/ (-_-) \m/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement