Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 13:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 feb, 2006 13:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2005 12:20 pm
Berichten: 78
Woonplaats: Friesland
Ik ga inderdaad voor de Dual, ik las op de verpakking dat elk F-15 SQN bestaat uit 16 Single's en twee Duals en aangezien ik een heel SQN wil maken..................

Ben inmiddels bezig met de cockpit, zal vanavond een paar pics plaatsen, zit helaas maar één zittende vlieger bij de kit, er blijft dus een seat leeg. De andere vlieger kun je op de trap zetten en een soort diorama van maken, wat ik dan ook ga doen samen met de Italeri Combat Air Crew kit die ik vanmorgen gekocht heb. Dat moet er wel gaaf uitgaan zien, drie F-15's op een rij en wat ground support stuff erbij :D

_________________
Grt, JO


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 feb, 2006 18:57 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Heb je die link gezien bij diarama's die Antonin gepsot had in de topic van Peter Stoof?
Die F14 op een vliegdek?
Mooi
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 feb, 2006 23:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2005 12:20 pm
Berichten: 78
Woonplaats: Friesland
@BertUs:

http://www.naritafamily.com/howto/F14Dd ... _frame.htm

Die link heb ik inderdaad gezien dat ziet er heel strak uit, kun je nagaan hoe een flightline met drie Eagle's en GSE (Ground Support Equipment) er uit gaat zien...

Zoals beloofd hier een eerste foto van mijn vorderingen, helaas hield mijn camera na één foto al mee op dus morgen meer details.

Afbeelding

De pasvorm valt mij eerlijk gezegd wel een beetje tegen, maar is wel beter dan mijn vorige Monogram F-15. Bij de airintake heb je heel veel details en moet je heel veel deeltjes in elkaar zetten en dat komt de pasvorm niet ten goede. Bovendien zie je er niet veel van als alles in elkaar zit. Zo zie je de turbineinlaatfan alleen als je er met een zaklamp inschijnt :cry: Er moet hier en daar nog wel behoorlijk Plasto op.

_________________
Grt, JO


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 feb, 2006 14:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2005 12:20 pm
Berichten: 78
Woonplaats: Friesland
Ben inmiddels al weer een stukje verder en ben ook aan het experimenteren geweest. Misschien zijn deze ervaringen al bekend, maar ik ventileer het toch even:

Bij het plamuren ben ik er achter gekomen dat je het te veel aan plamuur er eenvoudig met een wattenstaafje met wasbenzine kunt afpoetsen, dat kost veel minder energie dan schuren en je beschadigt de paneellijnen niet. De plamuur moet dan niet te droog zijn, ik heb het een half uur laten drogen. De plamuur blijft dan alleen in de kieren achter.

Ik ga de inliggende paneelijnen in kleuren met een zwarte viltstift, ik heb dit ergens gelezen, maar vraag me af of je dit nog ziet nadat je er drie of vier lagen verf overheen gespoten hebt. Iemand hiermee bekend? heb al een beetje rondgekeken hier op het forum maar ben dit nog niet echttegengekommen.

_________________
Grt, JO


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 feb, 2006 15:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 11 nov, 2005 10:32 am
Berichten: 3730
Woonplaats: Rijssen
B.U.F.F schreef:

Bij het plamuren ben ik er achter gekomen dat je het te veel aan plamuur er eenvoudig met een wattenstaafje met wasbenzine kunt afpoetsen, dat kost veel minder energie dan schuren en je beschadigt de paneellijnen niet. De plamuur moet dan niet te droog zijn, ik heb het een half uur laten drogen. De plamuur blijft dan alleen in de kieren achter.



Bedankt voor de tip!

Jaap

_________________
Herintredende modelb(r)ouwer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 feb, 2006 15:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2005 12:20 pm
Berichten: 78
Woonplaats: Friesland
Hier even een pic van mijn paneellijnen:

Afbeelding

Ik vraag mij dus af wat het resultaat is, voorlopig alleen even de onderkant gedaan. Ik ga er dus nog een primerlaag overheen doen en dan nog 2 a 3 lagen echte verf.

_________________
Grt, JO


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 feb, 2006 16:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Ik verwacht dat je de paneellijnen straks niet meer ziet.

De opzet is wel goed, ik denk dat het handiger is om deze paneellijnen na de primer te doen. Ik bedoel dus. Primer er goed dekkend opzetten, en daarna alle paneellijntjes nog eens intekenen. Dan schijnen ze mooier door bij je uiteindelijke laklaag. Dan nog een tipje: spuit dun en laag voor laag. Zo heb je de preshading goed onder controle!
Succes :wink:

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 feb, 2006 17:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Ik ben wel benieuwd hoe je paneellijnen zich houden onder een laagje verf. De inkt van viltstiften, zelfs die van watervaste, kan soms rare dingen doen. Uitlopen in acrylverf en/of in enamel, de enamelverf zacht houden, ik heb veel vreemde dingen gezien. Ben daarom nog steeds op zoek naar de ultieme niet-oplosbare fineliner.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 28 feb, 2006 21:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2005 12:20 pm
Berichten: 78
Woonplaats: Friesland
De eerste laklagen zitten erop, heb hem één keer in de primer gezet en daarna twee lagen met gemengde Revell 301 en 374 (lichtgrijs). Als volgend ga ik er de donkere grijze lak opspuiten (374) voor het camouflage effect. Van de ingekleurde paneellijnen is weinig meer te zien, alleen die op de weaponpylons zijn nog zichtbaar omdat deze diep ingegraveerd zijn.

Afbeelding

_________________
Grt, JO


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement