Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 26 aug, 2012 12:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 03 okt, 2008 14:32 pm
Berichten: 198
Beste bouwers,

Gisteren dit kitje meegenomen vanwege de lage prijs omdat de enige winkel bij ons in de buurt opheffingsuitverkoop heeft. Ik was aanvankelijk niet echt van plan om deze al snel te bouwen todat ik de doos had geopend. Toen zag ik dat er ook markings voor een Chinese Mustang bij zaten. Ik heb wel wat met exotische uitvoeringen dus vooruit dan maar. De bedoeling is het toestelletje "recht uit de doos" te bouwen, zonder verdere poespas. De Chinese uitvoering is zelf ook nogal recht toe, recht aan. Bovenkant olive drab, onderkant neutral grey, that's it. Maar eens kijken of we daar wat leven in kunnen brengen.


Afbeelding

Mvg
Huib


Laatst bijgewerkt door Herr Kaleun op zo 07 okt, 2012 22:12 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 aug, 2012 15:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 03 okt, 2008 14:32 pm
Berichten: 198
Ik zag dat dit kitje de mogelijkheid heeft om de canopy open te laten. Dan moet ik toch maar een beetje mijn best doen op het interieur. Vaak bekommer ik me daar niet al te zeer om bij 1/72.
Interior green had ik niet meer, dus zelf maar aan het mengen geslagen. Uiteindelijk werd het 10 delen XF-4 met 1 deel X-5 (dus niet XF-5 zoals het potje op de foto). als he tgoed is wordt het na de P+ nog een tintje donkerder.

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 aug, 2012 22:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Herr Kaleun schreef:
...toen zag ik dat er ook markings voor een Chinese Mustang bij zaten. Ik heb wel wat met exotische uitvoeringen dus vooruit dan maar. De bedoeling is het toestelletje "recht uit de doos" te bouwen, zonder verdere poespas. De Chinese uitvoering is zelf ook nogal recht toe, recht aan. Bovenkant olive drab, onderkant neutral grey, that's it.....


Dat wekte even mijn belangstelling. Je kunt er toch nog wel wat meer kleuren bij gooien..., alleen is dit volgens de website een TP-51B
Afbeelding

En dit zou dan een 'C' moeten zijn.
Afbeelding
Afbeelding

Het maakt mij niet uit of het een 'B', een 'C' of wellicht een 'D' wordt, maar er zullen wel kenners zijn die je haarfijn de verschillen kunnen vertellen. Ik zou zeggen, knal er mooi wat kleur tegen aan.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 aug, 2012 23:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Een chinese P-51? Ahh vet, ik hou ook wel van exotische onderwerpen! Kleurtje groen voor de cockpit lijkt mij aardig licht. Of was dat ook de bedoeling?

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 aug, 2012 23:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 03 okt, 2008 14:32 pm
Berichten: 198
1.JaVA_Platypus schreef:
Een chinese P-51? Ahh vet, ik hou ook wel van exotische onderwerpen! Kleurtje groen voor de cockpit lijkt mij aardig licht. Of was dat ook de bedoeling?


Dat was inderdaad de bedoeling. Na een laagje P+ en een wash is ie vanzelf wat donkerder geworden. Zal morgen een fotootje plaatsen.

Mvg

Huib


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 aug, 2012 23:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 03 okt, 2008 14:32 pm
Berichten: 198
tsjopper bob schreef:
[
Dat wekte even mijn belangstelling. Je kunt er toch nog wel wat meer kleuren bij gooien...

Het maakt mij niet uit of het een 'B', een 'C' of wellicht een 'D' wordt, maar er zullen wel kenners zijn die je haarfijn de verschillen kunnen vertellen. Ik zou zeggen, knal er mooi wat kleur tegen aan.

René


Het gestreepte staartvlak ziet er in ieder geval leuk uit. Eens kijken of ik die kleur blauw na kan maken (moet dezelfde zijn als het blauw van de decals).

mvg
Huib


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 aug, 2012 11:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 03 okt, 2008 14:32 pm
Berichten: 198
Wederom is bij 1/72 toch weer niet echt veel te zien van het interieur. Het moet maar zo.

Afbeelding

Afbeelding

Huib


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 aug, 2012 19:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 03 okt, 2008 14:32 pm
Berichten: 198
Vandaag verder gegaan met de onderzijde van de Chinees. Dat ging aanvankelijk niet helemaal zoals ik wilde. Ik had besloten om te kiezen voor Dark Sea grey van Tamiya omdat dat net een tint lichter is als neutral grey. Dat leek ook goed te gaan, maar na een laagje P+ was het onverbiddelijke oordeel: TE DONKER. Even getwijfeld of het nog acceptabel was (het is tenslotte maar de onderkant). Toen toch met sky grey de zaak lichter gemaakt.

Te donker!
Afbeelding

Bijwerken
Afbeelding

Blenden en klaar
Afbeelding

Dat was hem weer. Nu de bovenzijde.

Mvg
Huib


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 aug, 2012 19:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Je hebt er lekker de vaart in! Pasvorm is dus goed van deze kist en heeft weinig plamuur nodig? Interessant schema wordt het, Chinezen zie ik hier niet iedere dag voorbij komen. Dat grijs maakt wel een verschil zeg, maar raar dat de P+ zo'n effect heeft.

Ondanks dat je er weinig van ziet vind ik de cockpit toch erg geslaagd. Hopelijk gaat de bovenkant even voorspoedig.

Succes!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 aug, 2012 17:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 03 okt, 2008 14:32 pm
Berichten: 198
Vandaag de bovenkant onder handen genomen. Wederom ging alles niet helemaal zoals gepland.
Als eerste de lichtste kleur voor de bovenkant gemengd. In dit geval Tamiya's Olive Drab gemixed met Tamiya Flesh. Ik had ergens gelezen dat wit, niet de beste kleur is om lichtere tonen te mengen, omdat het dan te pastel achtig zou worden. Ik heb maar aangenomen dat dit waar is. So far so good.

De lichtste laag
Afbeelding

De lichtste laag ging er prima op, dus daarna nog wat olive drab in het mengsel gedaan voor de volgende meer donkere tint. Op onverklaarbare wijze wilde dit mengsel niet goed uit mijn airbrush meer komen, maar alleen met horten en stoten, of alleen met de knop helemaal ingedrukt. Dat laatste kan natuurlijk niet als je over de panel lines moet mikken. Tot drie keer toe de airbrush schoongemaakt en geprobeerd, maar lukken ging het niet. Het moest dus aan de verf liggen hoewel de verdunning goed leek en het mengsel in iets lichtere vorm eerder gewoon had gewerkt.
Daarop maar gefrustreerd een potje Vallejo US Dark Green gepakt en daarmee verder gegaan. Nu hecht Vallejo model air prima op Tamiya verf, maar andersom moet je echt het niet proberen.
Enfin met Vallejo lukt het ook wel...

Na het postshaden en blenden (ik weet niet wat die vage druppel op de rechtervleugel daar doet, maar hij kwam niet uit m'n neus...)
Afbeelding

Tot later
Mvg
Huib


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement