Na een weekje weggeweest te zijn, een kleine update.
Citaat:
Maar qua krachtsafdracht is het logischer dat ze in elkaars verlengde liggen.
Helemaal waar. Aan de andere kant: Als het rubber verenpakket inveert door de landingsschok, wordt de poot korter en komen de staven meer in elkaars verlengde te liggen, en dan moet de grootste kracht doorgeleid worden. Dus ik laat het toch maar zo.
De wielen, die echte rubber bandjes hebben, zijn nu onder het model gezet. Ze staan voor mijn gevoel iets te veel in de stand die bij een onbelast onderstel hoort, maar dit was het uiterste dat door de asjes op de V-stijlen toegelaten werd.
Hoewel op de (nogal vage) foto's niets te zien was van windschermen voor beide cockpits, kan ik me nauwelijks voorstellen dat er niet iets rudimentairs was om de dikke 200 km tegenwind wat af te remmen. Ik heb er dus maar twee gemaakt uit 0,12 mm dik transparant sheet. Gelijmd met witte houtlijm (op de foto nog niet droog).
Het lijkt wel of de klokjes in de voorste cockpit vergroot worden. Daarna waren de roeren aan de beurt.
Richtingsroer een beetje links uitgeslagen, hoogteroer naar beneden. Scharnieren zijn "gesimuleerd" door kleine druppeltjes dikke secondenlijm. De stukjes tape houden het roer vast tot de lijm zich gezet heeft.
Hierna zijn de stuurkabels aan de beurt.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.