De drie aangekondigde reparaties hebben redelijk goed gewerkt. De versterkingen onder de middenvleugel:
Gemaakt van 0.25 mm metaaldraad, rechtgerold en grijsgeschilderd, stukjes van 15 mm lang. Ze zijn gelijmd met zo weinig mogelijk dunne secondenlijm.
De lijsten op de cowling, ook van 0,25 mm metaaldraad. De eerste zit er hier al op.
De rechtervleugel is iets beter gelukt dan de linker. De draadjes zitten heel snel vast, en dan is er niets meer te veranderen zonder de verf te beschadigen. Dus het moet in één keer goed.
De 9 mm lange stukjes draad zijn met de hand ruwweg in vorm gebogen. Eerst bij de propellernaaf vastgezet met dunne secondenlijm, en dan stukje voor stukje verder vastgelijmd.
Tenslotte de staartsteun. Ongeveer de half zo groot als die, die in de kit zat. Gemaakt van 0,5 mm zacht metaaldraad (gebruikt door bloembinders), want ik durfde het niet aan hem van plastic staf te maken, dat is te zwak.
Alles is voorzichtig bijgetipt met de goede kleuren grijs en staat nu te drogen. Nog wat kleinigheidjes, en dan is hij klaar.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.