Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 10:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 06 apr, 2012 22:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 04 sep, 2011 15:56 pm
Berichten: 686
Woonplaats: Epe (Veluwe)Gelderland
ha jongens,

Ik heb het de laatste tijd druk daarom kon ik zowat niks doen met de hobby. :evil:
Maar goed een paar dagen vrij en bouwen maar zeg ik dan. :D 8)
waar ik nu mee ga beginnen is de NF-5A met het F-16 kleurenschema. :P
De kit is van ITALERI en is 1:72 waar ik nog een aantal twee en eenzitters van heb.
Deze kit heb ik al eerder gebouwd maar toen was ik net begonnen met modelbouw en ziet er niet uit. :oops:
Dus ik maak het nu opnieuw en goed ook met de juiste kleuren weathering en veel details die erop zitten. :D 8) 8)
Ik heb er heel veel zin in het bouwen. :D
Ik heb alvast de neus gelijmd.
hier de foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

van Jeroen :brouw:

_________________
is bezig met:
- Italeri 1/72 DC-3 KLM PH-PBA


Laatst bijgewerkt door modelbouwboy op vr 28 dec, 2012 12:43 pm, in totaal 13 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 apr, 2012 23:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik zie dat Italeri hier in ieder geval het rood-wit-blauw goed heeft verdeeld. Dat is wel eens anders geweest. Of het blauw de juiste kleur heeft, laat ik even in het midden.
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 apr, 2012 22:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 04 sep, 2011 15:56 pm
Berichten: 686
Woonplaats: Epe (Veluwe)Gelderland
goedenavond allemaal,

Even een update van vandaag:
De stoel van ITALERI.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
zo even het achterste gedeelte gelijmd.

Afbeelding
Het leek mij wel leuk om een piloot erin te zetten. Hij zit nog niet vast hoor. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En de onderkant.

Van Jeroen :D

_________________
is bezig met:
- Italeri 1/72 DC-3 KLM PH-PBA


Laatst bijgewerkt door modelbouwboy op ma 09 jul, 2012 16:46 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 apr, 2012 19:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2054
Woonplaats: Gemert
tsjopper bob schreef:
Ik zie dat Italeri hier in ieder geval het rood-wit-blauw goed heeft verdeeld. Dat is wel eens anders geweest. Of het blauw de juiste kleur heeft, laat ik even in het midden.
Italeri heeft hier volgens de eigen traditie weer een prutplakkervel bij geleverd. Voor de grap efkes een prent geleend en zie de wagonlading verschillen:

Afbeelding

Rozet is duidelijk in aparte vlakken opgedeeld, rescue pijl is donkergrijs/zwart met gele rand, waarschuwingssymbool dat er een plofstoel in zit is niet wit, maar rood en de 'kip op de baan' is wit met grijs en niet zwart wit. Om er een paar te noemen. Misschien dat er in de loop der tijd nog eens wat anders op is gekwast (er werd nogal eens wat veranderd bij de KLu wat stenceling aan gaat), maar de regazzi Italeri hebben de plank weer op meters gemist. :?

Helaas zijn aftermarket decalvellekes ook dun gezaaid en de DD72010 die ik in bezit heb (en momenteel gebruik voor de K-3001) laat ook behoorlijk wat steken vallen. Maar die set is dan ook nog gedrukt in het stenen tijdperk.

Goede keus om een piloot in de stoel te plaatsen. De kit stoel is redelijk van vorm, maar nogal basic. Bovendien kan je zo die vervelende naad in het midden wegmoffelen. Wat mij wel opvalt is de nogal 'brute' manier van klemmen die jij toepast:
Afbeelding
Tape en een wasknijper okay, maar een lijmklem zoals je hier laat zien lijkt mij vrij overbodig. De passing van de kit is goed en zo'n lijmklem kan nog wel eens krassen veroorzaken.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 apr, 2012 23:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 04 sep, 2011 15:56 pm
Berichten: 686
Woonplaats: Epe (Veluwe)Gelderland
ha jongens,

En weer een update van vandaag. :D
Ik heb die klem gebruikt om de staart beter tegen elkaar te drukken omdat er een kier zit in het midden, u heeft wel gelijk hoor komt wel een beetje grof over. :oops:
Vandaag ben ik bezig geweest met de NF-5A met de achterkant en de antennes die erop zitten zoals de flarepods die erop zitten en de juiste afstanden.
Het lijkt of ik weinig doe maar ik ben ook bezig met een heli. :mrgreen:
Ik heb besloten om een keer rustig maar dan ook goed met een model bezig te zijn. :D :D
Ik heb de achtervleugels ook al zo recht mogelijk gezet. :brouw:
Hier de foto's:

Afbeelding

Afbeelding
Een paar gedeeltes pasten redelijk maar ik heb besloten om de plekjes te plamuuren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

heeft iemand nog detail foto's in kleur omdat in het boek alles in zwart wit is :?:

Van Jeroen :brouw:

_________________
is bezig met:
- Italeri 1/72 DC-3 KLM PH-PBA


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 apr, 2012 0:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Citaat:
heeft iemand nog detail foto's in kleur omdat in het boek alles in zwart wit is


Je had kunnen Googlen op 'walkaround "NF-5a"'. Dan had je deze pagina's gevonden:

klik
klik
en ex-KLU machine, verkocht aan de Grieken: klik

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 apr, 2012 22:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 04 sep, 2011 15:56 pm
Berichten: 686
Woonplaats: Epe (Veluwe)Gelderland
bedankt.
Ik zal een tijdje niet meer bouwen denk ik omdat mijn oma met de bekende ziekte vandaag is overleden. :cry: :cry: :cry: :cry:
Ik heb het gisteren geprobeerd mijn mijn heli om verder te gaan maar het lukte gewoon niet. :cry:
Twee familie leden achter elkaar verliezen is enorm zwaar en is moeilijk te verdragen. :cry:
maar als ik over een tijd ga bouwen ga ik het ook weer goed doen en met volle kracht ertegen aan maar nu niet.
ik zou dolgraag verder gaan maar het lukt gewoon niet,hopelijk vinden jullie het niet erg. :cry:

Van Jeroen

_________________
is bezig met:
- Italeri 1/72 DC-3 KLM PH-PBA


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 apr, 2012 22:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 apr, 2012 23:11 pm
Berichten: 74
Gecondoleerd met je verlies Jeroen ik zou gewoon mijn tijd nemen en zodra je voelt dat je er klaar voor bent dan kan je er weer tegenaan.

sterkte.

Nihad


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 apr, 2012 23:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Sterkte, en doe maar rustig aan, het is maar hobby.

Al wil het wel eens helpen om de zinnen even te verzetten.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 apr, 2012 9:51 am 
Offline
Verbannen

Geregistreerd: di 18 okt, 2011 11:05 am
Berichten: 295
Gecondoleerd en veel sterkte.
En wat bouwen betreft en sowieso met alles doe waar je behoefte aan hebt je moet geen dingen gaan doen waar je hoeft niet naar staat.
Gr evert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement