tsjopper bob schreef:
Ik zie dat Italeri hier in ieder geval het rood-wit-blauw goed heeft verdeeld. Dat is wel eens anders geweest. Of het blauw de juiste kleur heeft, laat ik even in het midden.
Italeri heeft hier volgens de eigen traditie weer een prutplakkervel bij geleverd. Voor de grap efkes een prent geleend en zie de wagonlading verschillen:
Rozet is duidelijk in aparte vlakken opgedeeld, rescue pijl is donkergrijs/zwart met gele rand, waarschuwingssymbool dat er een plofstoel in zit is niet wit, maar rood en de 'kip op de baan' is wit met grijs en niet zwart wit. Om er een paar te noemen. Misschien dat er in de loop der tijd nog eens wat anders op is gekwast (er werd nogal eens wat veranderd bij de KLu wat stenceling aan gaat), maar de regazzi Italeri hebben de plank weer op meters gemist.
Helaas zijn aftermarket decalvellekes ook dun gezaaid en de DD72010 die ik in bezit heb (en momenteel gebruik voor de K-3001) laat ook behoorlijk wat steken vallen. Maar die set is dan ook nog gedrukt in het stenen tijdperk.
Goede keus om een piloot in de stoel te plaatsen. De kit stoel is redelijk van vorm, maar nogal basic. Bovendien kan je zo die vervelende naad in het midden wegmoffelen. Wat mij wel opvalt is de nogal 'brute' manier van klemmen die jij toepast:
Tape en een wasknijper okay, maar een lijmklem zoals je hier laat zien lijkt mij vrij overbodig. De passing van de kit is goed en zo'n lijmklem kan nog wel eens krassen veroorzaken.
Cheers, Peter